{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.169 visninger | Oprettet:

min element skorsten er revnet?! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

jeg har en element skorsten til brændeovnen som er revnet, vi har lige købt huset for 1 uge siden og der var den revnet. vi har tændt op i den et par gange og det er ikke til og se eller mærke på den at den er revnet. men istedet for at rive den helt ned , kan man så ikke reparere lidt på den? jeg har 2 paller mursten , en masse mørtel og beton og sand jeg kan bruge af. kan man ikke bare ligge sten hele vejen rundt eller bare sten på den side som er revnet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min element skorsten er revnet?!
  • #2   22. mar 2009 nej det er bare en enkelt kerne og den er ø210mm, det er ikke en jeg har kunnet finde nogle løse elementer på endnu.

• #4   22. mar 2009 okay men kan man godt bare mure på den og så er det det? jeg havde tænkt lidt på og ligge en sten hele vejen rundt?

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 29
    #5   22. mar 2009 Som jeg ser det er der 2 muligheder, enten en ny skorsten eller en reperation. Skortensfejeren kan med en blandning af beton og leca reperere skortenen hele vejen op indvendig med sådan en bestemt vibrator han har. derved lægges et helt nyt lag beton på indvendigt, og gør så at du får en lidt mindre diameter. Jeg ville ringe til fejeren og forhører mig.

Det med at reperere med en ny side mursten vil jeg fraråde. Det er ikke den rigtige løsning, og bliver bare noget klamp. Få det nu gjort ordentligt.

• #7   22. mar 2009 Du skal ringe og forhøre skorstensfejeren.. Så har han nok en løsning på dit problem. Men det med at mure rundt om den, duer ikke..

Kommentér på:
min element skorsten er revnet?!

Annonce