{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Hjælp Win XP {{forumTopicSubject}}

Hejsa ..
Jeg har lige været ude og købe Win XP home..?!
Den vil jeg have inst. på min stationære computer, men når jeg sætter CD i og den booter op derfra , så læser den filerne fra CD men til sidst før man skal inst. det så skriver den " fundet fejl ( Med en blå skærm ) " .
Hvorfor kan jeg ikk inst. mit Win xp ..
Info ..
Computer er fra aldi " Medion Akoya E3300 " køre super godt og sådan meeen det her pisser mig af!!
Hjælp !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp Win XP
  • #1   30. mar 2009 Er der vista på den nu ?

• #2   30. mar 2009 Blue screen off death....

Hardware fejl.. ofte

• #3   30. mar 2009 http://www.medion.com/ms/aldi/md8398/dk/flash.html

muligvis somFluber siger vista.. så skal du ud i bios og ændre lidt

• #4   30. mar 2009 Ja der er vista på den nu .:!! lorte windows smiley

• #5   30. mar 2009 Mange af de nye computere der er født med Vista, kan ikk bare sådan lige skifte til XP

• #6   30. mar 2009 most wanted : Hvorfor det link ? Kan da ikk finde noget med bios der ?? smiley

• #7   30. mar 2009 fubar : Har lige snakket med en computer mand nemli , han siger hvis der følger driver med til XP ( og der gjorde der her der var til XP og vista på samme cd ) så sagde han spå burde det lade sig gøre.. Men hvis det var HP eller sådan noget så var det umugligt fordi de ligger ikk deres driver ud til XP bare sådan :s

• #8   30. mar 2009 Ja hvis du har alle xp driverne, så burde det ikke være et problem....

• #9   30. mar 2009 Hvad skriver den på den blå skærm, det fortæller nemlig hvad der reelt er galt.

At HP ikke ligger drivere ud til XP passer ikke, men det er klart at de kun levere XP drivere såfremt der er udviklet drivere dertil..

• #10   30. mar 2009 Formater hele lortet, og så installere XP.

• #11   30. mar 2009 Har ALLE xp drivere til Computer..
    Men kan ikk huske hva den genrelt skriver . den skriver sådan set bare der måske er hardisk fejl , eller om der er vira på computer.. Og der er intet galt ?!
    Så ved ikk om medion kan sætte noget på så man ikk får mulighed for inst. det XP men må man da kunne slå fra!?

• #12   30. mar 2009 Jamen hvordan skal jeg formatere lortet uden en CD der ikk virker jo ?!
    Plejer og formatere fra min win cd !?

• #13   30. mar 2009 Hvis du har en andet cd/dvd drev, så prøv med det. Jeg har selv prøvet det flere gange, og tit har det været drevet der ikke kan læse install, filerne.

• #14   30. mar 2009 Jeg kan da prøve ?! Burde jo ikk være umuligt.. SYs bare det er utroligt hvis alt det arbejde skal til for at få det windows ind man gerne vil have.. har os lige skreven en mail til Medion for høre om det kan være rigtig?!

• #15   30. mar 2009 Nej desværre der er kun det ene drev her i?! :s Hmm.. Og skal satme heller ikk ud og købe nyt drev til en NY computer der ikk er en mdr gammel da.!? smiley Så må medion så lave det ordenligt !

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 2 Emner: 18 Svar: 171
    #16   30. mar 2009 som de andre siger.. format lortet.. og installer.. smiley

• #17   30. mar 2009 Carsten : Jamen hvordan formatere jeg hvis den ikk gider og læse den win CD jeg nu har :S og det med Boot disk fra Nero kan min Nero 8 ikke lige magte ?! :s

• #18   30. mar 2009 Kurt... glem det de andre skriver og fortæl mig NØJAGTIG hvad den blå skræm fortæller.. for jeg vil gætte på at det er XP der ikke kan magte din HD controller... og dermed kan du heller ikke formattere..

Du skal have fat i en XP SP3, eller du skal have bygget en XP med drivere til controlleren, det kan gøres ret nemt.

• Gunnar K
    Gunnar K Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #19   30. mar 2009 gå ind i bios, der saetter du din boot device priority til cd foesrt, (navn varierer fra bios til bios, men tænk logisk), derefter rebooter du, og naar den saa siger "tryk en tast for at starte fra cd" skal du trykke, derfra foelger du information.

hvis din xp er fra inden sp1, kan du helst ikke se harddisken som større end 120gb

• #20   30. mar 2009 Du kan heller ikke se intel AHCI matrix controlleren fra XP SP1+2, så det hjælper intet.. det eneste du kan prøve er at sætte controlleren til "Compatible mode" eller "Native" i stedet for AHCI..
    Ringere performance, men understøttet af XP native

• #21   30. mar 2009 Det er windows xp Home jeg har ?! Og Harddisk er 640 gb :S meeen den har nu aldrig fejlet nogt før da?!

• #22   30. mar 2009 Du har heller ikke kørt XP før, vel? smiley

• #23   30. mar 2009 Hehe.. Funny Funny smiley ;) Joo det har jeg .. !

• #24   30. mar 2009 Ok, jamen så må du jo have driveren til AHCI controlleren et sted, du kan også indlæse den med F6 i starten af XP install load processen

• #25   30. mar 2009 Hehe smiley Hva så du har da styr på det smiley Jeg er altså bare en hjemmenørd som kan en del af det normale smiley Det du skriver da fatter jeg intet af smiley

• #26   30. mar 2009 Ok.. jeg prøver lige at forklare det lidt.

Når du forsøger at installere XP, så skal den kunne se din harddisk, for at kunne se den, skal den kende den controller din harddisk sidder på, den hedder et eller andet, men er idag ofte af AHCI typen (Advanced Host Controller Interface), den type controller kender XP ikke, derfor skal den bruge en driver dertil.

Der er 2 måder at indlæse den driver på:

1. trykke F6 lige når XP installationen starter (den skriver det i bunden af vinduet), det kræver så en diskette med den AHCI driver på.

2. Har du ikke et diskettedrev skal du bruge en XP installations cd med Service Pack 3 inkluderet eller du skal have "slipstreamed" en AHCI driver ind i din installation, det er straks en del mere kompliceret at forklare, men det går ud på at man "bygger" en ny XP installations cd med de nye drivere med et program som f.eks. nlite

Der er dog en 3. mulighed, hvis din BIOS understøtter det, kan du et sted indstille din controller til at køre "Native" eller "Compatible" mode, i stedet for AHCI, så kan du også installere XP uden AHCI drivere..

Gav det lidt lys?

• #27   30. mar 2009 Tror jeg sprang en sikring smiley hehe..
    Jeg må jo bare finde en nørd der gider og lave det for mig smiley Fordi Vista gider jeg nu godt nok ikke smiley hehe

• #28   30. mar 2009 Ny sikring i og læs lidt om det... smiley

Kommentér på:
Hjælp Win XP

Annonce