{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

bil stjålet under ejerskifte {{forumTopicSubject}}

Har et problem - eller en af mine kamerater har smiley

Han har købt en bil - indregistreret osv og første uge efter salget bliver bilen stjålet hos den nye ejer.

Der er jo en regel omkring 3 ugers forsikring ifb med ejerskifte, men gælder det også KASKO ?

med andre ord så har den nye ejer ikke nået at få forsikring på plads og den tidligere ejer har muligvis kun ANSVARS forsikring på bilen.

hvem dækker .. eller er det bare sur røv og 200k tabt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bil stjålet under ejerskifte
  • #2   31. mar 2009 Turbo H. tror det bare er sur røv til din kami. ellers vil jeg nok ringe til mit forsikringsselskab og høre dem hvad man gør!? for hvis din kami har bestilt et forsikringsbevis på den og tegnet den med kasko så skal den dække fra den dag den er tegnet.

• #3   31. mar 2009 En bil til 200k er det pænt vigtig at have kasko på, hvis den gamle ejer ikke har kasko på dækker den self ikke...

Men hvis din kammerat har bestilt forsikringen dækker hans selskab, også selvom han ingen papire osv har fået endnu.. den træder i kraft fra det øjeblik den er bestilt...

• #4   31. mar 2009 ellers vent med al melde det til forsikringen er på plads..?.. men ja hvis han har bestilt et forskiring bevis er det jo forsikret..

• #5   31. mar 2009 Derfor man omregistere samme dag som bilen er købt så slipper man for de problemer smiley

• #6   31. mar 2009 I det øjeblik bilen er omregistrered så er tidligere ejers forsikring ude af billedet, dette er vist kun lavet for at dække andre i de tre uger som man har.

Den nye ejer har afleveret et forsikringsbevis sammen med omregistreringen, og dette har han enten fået ved en forhandler eller selv fået ved forsikringen, derfor bør der mindst være ansvar på bilen uanset aftale eller ej....

Men kasko er ikke sikkert at forsikringen kan give (og de vil nok heller ikke) så det er nok sur røv, bare mærkeligt at man ikke sikrer sig det inden man omregistrerer en bil til 200K for så havde man været sikret....
    Det er jo sjældent en hovsa løsning at man køber en bil til så meget uden at have haft tanker om det inden og havde fået en aftale i stand med sin forsikring, så det er grunden til at jeg siger sur røv for det vil forsikringen sikkert nok også sige....

Pisst vær,,,, satans...... må håbe den dukker op igen så i det mindste....

• #7   31. mar 2009 Hvis det ikke er meldt endnu. så gå ned og omreg den med det samme og så vente et pardage med at melde den stjålen. ved godt det ikke ikke er lovligt med havde jeg 200kilo ude på den måde var det min måde at gøre det på!

• #8   31. mar 2009 Jeg havde fandme gjort det samme..!!

• #9   31. mar 2009 Christian P

Du mener vel sælgers forsikring.......Må man da håbe at du bare skrev en fejl..

Til jer andre de fleste steder skal man underskrive en forsikringsaftale og før det er klaret er der ikke kasko på en bil men kun ansvar....
    Man skriver nemlig ikke under på det forsikringsbevis man aflevere ved skat når man omregistrerer og den anden lap forsikringen skal have tilsendt er kun en begæring og ikke en tegning af forsikringen...

Så kun ansvar fra omregistreringen hvis men ikke har tegnet forsikringen inden omregistreringen.

• #11   31. mar 2009 SIdste gang jeg købte bil, nåede jeg ikk og få den omreg. så 14 dage efter blev bilen total skadet og det kostede mig så selvrisikoen men det var tidlid ejers forsikring der betalte bilen men det kostede ikk tidlig ejer noget.
    Så vil mene det enlig er sælger der kan få lidt problemer...

• #12   31. mar 2009 Razor 1

Jamen det kan jeg nu ikk forstå når der er kasko på bilen og sælgers forsikring dækker jo i de tre uger man nu har, men jeg havde ingen problemer med sælgers forsikring. jeg ringede bare og fortalte at jeg havde smardet bilen og der kom taksator på og så ville han tage kontakt til forsikringen....
    ja man burde da gøre det med det samme ;o)

• #13   31. mar 2009 Det var GF, og de snakke intet om at det normalt kun var ansvar, jamen så har jeg måske været lidt heldig må man sige ;o)

Kommentér på:
bil stjålet under ejerskifte

Annonce