1.542 visninger
|
Oprettet:
bil stjålet under ejerskifte {{forumTopicSubject}}
Har et problem - eller en af mine kamerater har
Han har købt en bil - indregistreret osv og første uge efter salget bliver bilen stjålet hos den nye ejer.
Der er jo en regel omkring 3 ugers forsikring ifb med ejerskifte, men gælder det også KASKO ?
med andre ord så har den nye ejer ikke nået at få forsikring på plads og den tidligere ejer har muligvis kun ANSVARS forsikring på bilen.
hvem dækker .. eller er det bare sur røv og 200k tabt?
okt 2004
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 200 Svar: 1.735
dec 2006
Følger: 57 Følgere: 58 Biler: 4 Emner: 99 Svar: 1.774
Men hvis din kammerat har bestilt forsikringen dækker hans selskab, også selvom han ingen papire osv har fået endnu.. den træder i kraft fra det øjeblik den er bestilt...
maj 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 59 Svar: 821
maj 2006
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Den nye ejer har afleveret et forsikringsbevis sammen med omregistreringen, og dette har han enten fået ved en forhandler eller selv fået ved forsikringen, derfor bør der mindst være ansvar på bilen uanset aftale eller ej....
Men kasko er ikke sikkert at forsikringen kan give (og de vil nok heller ikke) så det er nok sur røv, bare mærkeligt at man ikke sikrer sig det inden man omregistrerer en bil til 200K for så havde man været sikret....
Det er jo sjældent en hovsa løsning at man køber en bil til så meget uden at have haft tanker om det inden og havde fået en aftale i stand med sin forsikring, så det er grunden til at jeg siger sur røv for det vil forsikringen sikkert nok også sige....
Pisst vær,,,, satans...... må håbe den dukker op igen så i det mindste....
okt 2004
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 200 Svar: 1.735
maj 2006
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Du mener vel sælgers forsikring.......Må man da håbe at du bare skrev en fejl..
Til jer andre de fleste steder skal man underskrive en forsikringsaftale og før det er klaret er der ikke kasko på en bil men kun ansvar....
Man skriver nemlig ikke under på det forsikringsbevis man aflevere ved skat når man omregistrerer og den anden lap forsikringen skal have tilsendt er kun en begæring og ikke en tegning af forsikringen...
Så kun ansvar fra omregistreringen hvis men ikke har tegnet forsikringen inden omregistreringen.
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 1.133
Så vil mene det enlig er sælger der kan få lidt problemer...
aug 2007
Jamen det kan jeg nu ikk forstå når der er kasko på bilen og sælgers forsikring dækker jo i de tre uger man nu har, men jeg havde ingen problemer med sælgers forsikring. jeg ringede bare og fortalte at jeg havde smardet bilen og der kom taksator på og så ville han tage kontakt til forsikringen....
ja man burde da gøre det med det samme ;o)
aug 2007
bil stjålet under ejerskifte