{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
29.961 visninger | Oprettet:

Svendegilde.. hvordan og hvorledes.. {{forumTopicSubject}}

Satser på at der er nogen herinde som kan besvare lidt spørgsmål omkring et svendegilde.. Jeg bliver svend om nogle måneder, men har aldrig selv været til et svendegilde så ved ikke hvordan det foregår helt præcist..
Invitere man kolleger samme dag som vennerne? og hvis man gør, er det så samtidig eller før vennerne kommer..
Ellers bare fortæl hvordan I valgte at arrangere det, så vil jeg have det lidt nemmere med planlægningen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svendegilde.. hvordan og hvorledes..
  • #1   29. apr 2009 Man stiller en masse stole langs væggen, invitere alle side venner og kollegaer, sætter en stol, babyolie, og noget creme agtigt i midten, og så venter man bare et par timer.

  • #2   29. apr 2009 Det er lige som en stor fest.. Alle kommer samtidig og æder og drikker sig fulde.. Er svenden ikke drukket under bordet inden kl.24. Så har han ikke drukket nok..

    Tillykke med uddannelsen.. og GOD FEST.


  • #3   29. apr 2009 ~zyrez~ Martin S --> havde ærlig talt regnet med et lidt mere seriøst svar.. For tror sgu der er nogen herinde som tager mit spørgsmål lidt mere alvorligt.. Eller det håber jeg!

  • #4   29. apr 2009 Hvis du mener dine kollegaer og venner kan sammen, så inviterer du dem til samme tid. Tror ikke der er nogen fast måde at holde fest på.

  • #5   29. apr 2009 =MB=S-SJ.DK= . --> okay.. tak for dit svar.. og tak igen smiley

  • #6   29. apr 2009 Hej Smeden.

    Et svendegilde er jo en fest, som afslutning på man har bestået sin uddannelse. den kan fejres på mange forskellige måder.
    ^det jeg tror er mest almindeligt i dag, er at du lejer et forsamlingshus eller holder det derhjemme, så invitere du familie, venner og kollegaer osv. til fest. eventuelt med spisning og drikke.


  • #7   29. apr 2009 tak for de foreløbige svar! nu er jeg kommet lidt videre med mine tanker om hvordan jeg gør..

  • #8   29. apr 2009 Og så er det lige årstid til grill :o)

    Btw.. Så er alle samlet hvis man har plads.. Fam, venner og kollegaer.
    Har man ikke plads så kan fam. godt forstå at man holder noget senere for dem..

    Den sidste jeg var til. (en lærling i firm.) Han holdt det i haven hos de gamle med patte gris, tag selv bord og ellers hele udrustningen til det.. Det var enormt hyggeligt..
    Har også prøvet hvor det var i et forsamlingshus.. (den var dyr)
    Ellers bare hvor folk invitere hjem til tag selv bord.. og en masse sprut..


  • #9   29. apr 2009 Blev udlært april sidste år.. Holdte en fest sidst i april hvor jeg inviterede min familie, mine tætteste venner og mine arbejdskollegaer. Tror vi var 55.
    Lejede det lokale forsamlingshus (som kostede 1250 incl køkken , bestik osv..) og bestilte mad fra Kokken & Jomfruen som leverede det 2 timer før festen. Hentede øl, vin og sodavand i Tyskland, og så holdte jeg et brag af en fest..

    En tradition hvor jeg kommer er at ens venner, eller kollegaer hælder en kande op med øl og så skal man drikke den foran alles skue. Når man drikker råber alle Svend Svend Svend. Og når man holder pause råber de Lærling Lærling Lærling..


  • #10   29. apr 2009 Min fest kostede ca 8kg - og dem alle værd..

  • #11   29. apr 2009 Peter Møller ! --> okay, det lyder også som en god ide.. men jeg må lægge hovedet i blød og finde ud af hva jeg gør.. men tak for det!

  • #12   29. apr 2009 Peter Møller ! : He he den med Svend Svend Svend/Lærling Lærling Lærling. Den var fed.. Den skal jeg huske.. Har aldrig hørt den før.. Men fed er den :o)

Kommentér på:
Svendegilde.. hvordan og hvorledes..

Annonce