{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte
  • #1   11. maj 2009 Holder du i en carport?? eller hvordan?

• #2   11. maj 2009 nej, den holder udenfor

• #3   11. maj 2009 bedste løsning er at sætte en bamse op motor hjælmen ( evt. en katte bamse )

• #4   11. maj 2009 Hmm.. ærgeligt.. normalt sætter man en bamse op på.. og så går de ikk op.. fordi så er der en anden der har territorium på bilen..

hvis du holdte i en carport. kunne du hænge det tøjdyr i en snor.. sådan så den næsten rørte taget..

• #5   11. maj 2009 oki, det vil jeg prøve så, for er godt nok træt af den

• #6   11. maj 2009 skyd den..... Jeg har luftgevær stående fast ved køkkenvinduet !
    De pisser og skider også i min have, og dem der kommer her, får et hagl i røven, ellers må naboerne bare holde deres skod-dyr hos dem selv.

• #7   11. maj 2009 Softgun...

• #8   11. maj 2009 Har haft samme problem gennem længere tid.
    Og de fleste katteejere kan man desværre ikke snakke fornuftig med smiley
    Vi fangede katten og kørte den langt væk........

.

• #9   11. maj 2009 Oki, er godt nok oz tæt på et skyde det lorte dyr, prøver lige det med tøjdyret først og hjælper det ikke, ja så må den sku´ ha´ hagl

• #10   11. maj 2009 Hehe, der var lige en der skulle prøve at gøre min kat noget i stil med det der..

• #11   11. maj 2009 Yoko"mr2 turbo til salg" du skulle selv ha et havl i røven

K/P

hvis i gør sådan noget er i godt nok nogle svin

dyreplager

• #12   11. maj 2009 ja, så må i fandme holde det lort inde om natten

• #13   11. maj 2009 haha.. jeg tror der er 10 katte hvor jeg bor.. og der er da ikk nogen af dem som der hopper op på bilen..

• #14   11. maj 2009 GRIFFEN & cat.
    Så syns du vel også at det er iorden at jeg sætter mig over i naboens have og skider i deres sandkasse, og pisser i deres carport.....
    Jeg er noget så ligeglad, de må bare holde dem fra min grund.

• #15   11. maj 2009 er katte ikk et skadedyr....lig med at så skal de udryddes.....:)

• #16   11. maj 2009 kan bare sige det mod loven at " kidnappe " og skyde efter dyr der i blandt katte....

nogle betaler mange penge for deres katte, og ja de har osse et ansvar for deres dyr det klart, men man kan ikke altid styre det...

ville mene man må tale med ejeren af katten og tage det derfra og ellers bamse tricket

• #17   11. maj 2009 Yoko"mr2 turbo til salg" O

du er jo syg i hovede

katten er sin egen

• #18   11. maj 2009 har oz boet her i et halv år nu og det er først her den sidste mdr. den er begyndt på det, normal hade jeg oz folk der gør dyr fortræd, men er ved at være så pisse træt af den møj kat, at hvis det med tøjdyret ikke hjælper, ja så må man jo bruge andre metoder

• #20   11. maj 2009 alle dem som der vil skyde de katte der.. Står i ude i haven og kigger efter fugle i kan nakke, hele dagen??

det kunne ligeså godt være en ræv, der har skidt i jeres sandkasse..

Kan godt se problemet med katten oppe på bilen.. men at begynde at skyde dem.. så er man sku lidt hjernedød..

• #21   11. maj 2009 Poul H: Eller også må du finde en løsning på dit problem. Dette kunne være et overtræk til bilen, carport eller noget i den stil.. Alternativt kunne du jagte katten væk med vand, eller bare skræmme den når du ser den.. Det er faktisk ikke så svært.

• #22   11. maj 2009 Griffen

Vi havde efter loven givet dem advarsler, både personlig og skriftelig.
    Og så har vi retten på vores side, med at ta sagen i egen hånd!
    Når man tænker sig om og sætter katte af, tæt ved et sted hvor den har mulighed for både føde og vand.
    Så er det sgu da ikke dyreplagerri......
    Men derimod med hagl og hva ved jeg.....Det er dyreplageri!
    Det er jo ikke katten skyld.

• #23   11. maj 2009 Katte er da noget mester-klamme dyr.....der er sgu da heller ikke meget ved at sætte sig ned i sin have og nyde en kold pils en dejlig sommerdag, og så at det stinker af kattelort og pis.
    Katte i befolkede områder skulle holdes inde, men det kan ejerne nok heller ikke holde ud.
    Katte på bondegårde er iorden, der er alligevel afføring og urin alle vejene, og ingen naboer de genere

• #24   11. maj 2009 Syntes måske det er lige voldsomt nok at skyde den, eller fange den og køre den langt væk, det kunne jo tænkes at det er en lille piges kæledyr eller lign.
    Det er også strafbart !
    Jeg ved ikke hvad du kan gøre, måske skræmme den væk mens den gør det et par gange, så burde den ikke gøre det igen ! Evt. med et los i røven.

• #25   11. maj 2009 GRIFFEN

Men det er åbenbart i orden, at andre folks biler bliver ridset.
    Og de besørger jeg ved ikke, hvad i sandkasser og ligende.

Og det ENESTE en katteejer skal gøre er at holde dyret på egen Matrikel.
    Andet Ikke!!

• #26   11. maj 2009 GRIFFEN & cat... den må også hellere end gerne være sin egen, bare den ikke er det hos mig....- det er sgu da fair nok !

• #27   11. maj 2009 Yoko du må have et meget plaget liv.

Når man bor i et villakvarter el. så følger der altså nogle andre ting med, og det er blandt andet katte, hunde der gør/skider på fortovet, små børn der leger mv..

• #28   11. maj 2009 Yoko : Alt hvad der kommer i nærheden af din grund skal aflives, så næste gang en hund, skider på min vej, så kører jeg fandenme ind i den, !!!!!!!!!! Du er jo ikke rigtig klog,!!

• #29   11. maj 2009 tja vores katte løber frit, da har dog halsbånd med tlf nummer og lign, og vi har ikke haft klager fra naboer, for vi det må vi overveje anden måde at lufte dem på ....

men katte er faktisk et meget renligt dyr og de dækker deres afføring, dog stinker det når hankatte strinter.....

hunde er straks værre da de bare dumber deres lort og skrider, og der er det jo ikke alle mennsker der fjerner, de har dog ikke det problem de løber rundt frit og ligger self heller ikke på andres biler

• #30   11. maj 2009 nu er det jo heller ikke som om at kattene bliver lemlæstet af en luftbøsse, men de får da et chok.
    Og nej, vi skyder ikke fugle, tvært imod holder jeg meget af fuglene, men deres reder bliver jo også hærget af katte, og fugleungerne nakket !

• #32   11. maj 2009 Kig i bare nærmere på Mark og Vejfreds loven.
    Så vil i blive noget forbavset, over hva rettigheder en person har, overfor problemer med katte.

Mathias K
    En lille piges kæledyr....Ja det burde forældrene ha tænkt over noget før, eftersom de blev advaret 3-4 gange, som jeg ennda syntes var fair.

Du må ennda aflive en kat lovligt......Såfremt du har advaret ejeren skrifteligt!

• #33   11. maj 2009 K/P.. hvis den går ude.. så er det ikk nemt at lære den, kun at gå på ens egen matrikel..

• #34   11. maj 2009 Jannik C.
    Det er ikke plaget, børn må hellere end gerne larme og lege, hundene må gerne skide ude foran, for hundeejerne er, imodsat til katteejerne, flinke til at ta lortet med.

• #35   11. maj 2009 Så en kat er bedre fordi den ligger små overraskelser i sandkassen?

Så vil jeg da hellere kunne se en lort så jeg ikke træder i den...

• #36   11. maj 2009 Bonne´P :
    Så må de jo holde den inde, eller ta en evt. konsekvens

• #37   11. maj 2009 Yoko.. Jamen en fugl kan også skide på din bil.. så den skal nok også dø..

jeg syntes helt ærligt det er lidt molboagtigt..

I nærmer jer bare bilen.. og så når der hopper ned.. giver i den så meget vand, så den aldrig glemmer det..

• #38   11. maj 2009 Køb en supersoaker og giv katten en ordentlig omgang vand - det virker uden at skade katten.

• #39   11. maj 2009 Hader fanme også de møg dyr.. der er også altid spor på min bil.. katte burde holdes i snor ligesom hunde.. der er 20-30 katte har omkring hvor jeg bor og det er fanme som at lege jorden er giftig når man skal ned i baghaven fordi de møgdyr bruger haven som lokum!

• #40   11. maj 2009 Bonné

Så må du indhegne dit område.
    Nøjagtig som hundeejere også må gøre......Eller lave en stor kattegård.

Men det er der ingen katteejere der forstår.
    De mener en kat er et fri dyr, og den skal bare være løs.
    Men forkert....Hunden har i sin tid også været et frit dyr....Den holdes også inde i dag. De fleste i hvertfald.
    Men de fleste katteejere ville bare ikke ta´ et ansvar.

• #41   11. maj 2009 Det er simpelthn utroligt.....Hvad vi IKKE Katteejere skal gøre for at holde andre folks katte væk.
    Og katte ejeren SKAL BARE holde katte på egen grund.
    Længere er den ikke......

• #42   11. maj 2009 http://www.youtube.com/watch?v=1hPxGmTGarM&NR=1
    men ja de er da nogle dejlige kæledyr....se klippet

• #43   11. maj 2009 Så er problemet løst.........

• #44   11. maj 2009 Vi har 3 katte.. og vi har lavet en del i vores have.. hvor vi har lagt sand.. hvor de skider.. vi har hentet sand 2-3 gange.. og det holder sig selv nu.. det kunne katteejerne godt gøre.. men hvis naboen stod og nakkede vores katte.. så var han nok ikk ham man gad og snakke med mere..

Ps. man kan sku ikk rigtig lave en gård, hvorpå de kan gå rundt.. hvis man ikk skal sætte net op i toppen.. en kat kan jo springe og kravle op alle steder..

• #45   11. maj 2009 Bonné

Prøv at søg på nettet, du vil forbavse dig hvad der er af forslag, til katte ejere, om hvad man kan lave til dem.
    Det i laver er da fint.....De fleste katteejere er bare så ligeglade.
    Men måtte de dog tage i lære af jeres eksempel.

• #46   11. maj 2009 Bonne´P. Det lyder også til at du er en af de mere ansvarlige katteejere...
    men hvor lækkert er det lige at få sit dejlig nyvasket senge tøj ind ude fra tøjsnoren og smække det på dynerne og putte sig godt under det, indtil man hurtig finder ud af at der er en kat der lige har markeret op af det, imens det hang ude....det er da også lidt nitten syns jeg personlig

• #47   11. maj 2009 Vi snakkede først med dem personlig, derefter telefonisk.....Intet hjalp, Så var det 2 skriftelige advarsler, endda med kopi, af den lov der findes, der giver mig rettighed til at ta sagen i egen hånd.
    Stadig ingen bedring......Så var der ikke andet for.
    Jeg finder mig ikke i, at min bil bliver ridset af naboens kat.
    Til tider har den kurret ned af bilen, med klørene fremme.

• #48   11. maj 2009 K/P
    De skulle bare ha lov til at betale en omlakering, så lærte de sikkert noget

• #49   11. maj 2009 Yoko

Ja lige præcis....
    Tog billeder dengang, og snakkede også med politiet hva man kunne gøre.... For at vinde den i retten, skal du selvfølgelig bevise, at det er deres kat.
    Vi snakkede med dyrelægen, som også kender til problemet.
    Hvis der feks. ligger nogen hår på bilen, kan man få lavet en dna.
    Så har du beviset.....Men hold da op en procedure man skal igennem.
    Og katteejeren skal bare holde den på egen grund.

Men ok hvis der bliver behov for en nylakering, ja så kan det helt sikkert godt betale sig.
    For de skal så betale det hele.

• #50   11. maj 2009 klart de skal.... ellers kunne mine børn (hvis jeg ellers havde nogen) jo også bare rende over og ridse deres bil med en skruetrækker....

• #51   11. maj 2009 Yoko

Ja eller hvis du havde hund, så sæt den op på deres bil, og lad den rutche ned.....Så skal du bare se, måske fatter de det så.

Men de fleste katteejere, er og bliver total ansvarsløse........
    IKKE ALLE.......

• #52   11. maj 2009 K/P, hehe.. Sikke et videoklip jeg lige forestiller mig der! Haha smiley

Ang. det lortekatte problem, hvem gider så stå ude om natten, og vente på at katten kommer, for derefter at sprøjte noget vand på kræet?

Det må EJEREN fandengaleme gøre, efter at man har nævnt det for ejeren.

• #53   11. maj 2009 Martin.......

Ja og tænk hvis man så havdeen Grand danois smiley
    Hvis det lige var det du tænkte på smiley

Enig det er sgu da ikke os, der skal gøre 117 forskellige ting, for at slippe for naboens dyr.
    Men dem!!!

• #54   11. maj 2009 Hehe, det var det jeg tænkte på.. Dog ikke lige en speciel race smiley

• #55   11. maj 2009 Har helt samme problem .. Og selv ved at blive sindsyg .. Hvis man vasker bilen den ene dag, så er det helt sikkert der er kattespor på den næste dag .. ! DE SKAL BARE HA NOGET VAND, det er de ikke glade for ! smiley

• #56   11. maj 2009 Jeg har selv kat og jeg må sige at jeg er fuldstændig i det røde felt hvis katte går på bilerne... - og havde jeg en kat der var så røv irriterende at den ikke ku holde sig fra bilerne ville jeg faktisk sætte pris på at naboen skød lortet end at jeg selv sku tage beslutningen... - Synes da faktisk det er nemmere på den måde... Katteejere SKAL sku holde deres katte for dem selv og hvis de er til gene for andre så må man jo gøre noget ved det frem for at gå og være super egoist...

Det er jo lidt samme tankegang at så skal bidske hunde også bare gå ind til naboen og lave huller i dérboende dyr - for det genere jo ikke hundeejeren.... (arh... arhhhhh...) Nej vel...

Min kat koster 4000kr og gud nåde og trøste dem der ville skyde efter ham eller andet... MEN.... havde jeg fået at vide efter adskillige advarsler osv, og jeg stadig ikk gad gøre noget ved det så er det vel fair at der er andre der så ville tage sig af at få den væk. - Men ville dog sætte pris på at den blev skudt og døde i første forsøg end at den blev kørt langt væk eller andet...

• #57   11. maj 2009 tjek lige det er link under " Lov om mark- og vejfred " også §14, det gi´ faktisk en ret til at skyde katten, hvis man har advaret ejen først : http://www.kattens-vaern.dk/?side=47

• #58   11. maj 2009 Lad da lortet være de bruger ike kløerne så længe i lader dem være så det er kun snavs de efterlader

• #59   11. maj 2009 ja. og det er pisse irreterene, for man kan vaske sin bil hele tiden så

• #60   11. maj 2009 Poul H: Din bil bliver også beskidt, når du bruger den, så bare lad den stå smiley

• #61   11. maj 2009 Det bliver kun værere af at i jager dem ned, for så sætter de kløerne i for at komme væk. Der er ingen gylden let udvej andet end at skyde dem men så sviner det også, derefter bliver der ballade med naboenog de køber en ny kat... og forfra

• #62   11. maj 2009 Og poul H de regler gælder kun på privat grund så holder din bil på offentlig grund er reglen anderledes

• #63   11. maj 2009 Mine katte kommer kun ud i kattegården af frygt for at de skulle miste livet af den ene eller anden årsag..
    De koster så også kassen smiley

Sys hvis man har advaret ejeren til katten mange gange så skyd den og ram ordentligt første gang, men kidnap eller bortfør den aldrig -det er dyreplageri og vistnok også strafbart??

Men tror bare ikke at der er noget man kan gøre for at de lader bilerne være??
    Havde aldrig hørt det med bamsen før.. hehe..
    Når mine katte til tider kommer ud af et vindue eller døren så er de bedøvende ligeglade med bilerne smiley

Men held og lykke Poul H

• #64   11. maj 2009 "katte burde holdes i snor ligesom hunde.."

Det var da det dummeste, jeg længe har hørt...

En kat er ikke en hund. En kat er selvstændig, og vil undern normale omstændigheder ikke finde sig i at have en snor omkring sig.

En bamse er helt klart løsningen...

Gør du noget andet ved den, vil du kunne risikere at det får langt værre konsekvenser end støvpletter på din Ferrari af en bil...

Tina: Kattegård? Kæft mand, hvorfor så ha' kat?!

• #65   11. maj 2009 Jesus christ, flæb dog.

Ja, man kan ik side i haven uden der lugter af kattelort? Argh og dog, har selv 2 katte, plus 2 andre der kommer rendende i vores have, der lugter ikke. Og har selv massere af kattepoter på bilen, so what!

Men du får da travlt, hvis du vil til og forbyde alle fuglene, og flyve ind over din grund og skide ned på din bil

• #66   11. maj 2009 Preben
    Hvorfor ha´ kat når man alligevel lader dem rende overalt.
    Og endda til stor gene for andre.

Poul H
    Tak fordi du lige smed et link smiley

Morten
    Det er ikke alle mennesker der er pisse ligeglad med deres bil.
    Vi er faktisk rigtig glade for vores.

Katte hører hjemme langt ude på landet, og ikke i tæt bebygegt område.
    Hvis så må man lave kattegård.

Til Prinsessen , og Tina.......
    Rart at høre fra nogen ansvarsfulde katteejere.

• #67   11. maj 2009 http://www.youtube.com/watch?v=pfwwGyu1W5U

det var da løsningen hahaha

har selv kat og den går også på bilen
    har aldrig problemer med fodspor eller ridser

men den bedste lødning er at tage dem i gerningsøjeblikket også bare frem mef have slangen eller en supersoaker

• #68   11. maj 2009 forøvrigt er der fejl i den reklame
    man kan se govedet stadig sider på da den glider ned fra bilen

• #69   11. maj 2009 K/P

Selv tak, det var dig der sendte det til mig jo smiley

• #70   11. maj 2009 Jo....jeg er bare ikke lige så god, til det med at linke, men godt andre kan smiley

• #71   11. maj 2009 Poul H

Det link jeg sendte til dig i pb, virkede ikke vel?

• #72   11. maj 2009 K/P

Jo, det som jeg har lagt herind gjorder, de 2 andre gjorder ikke.

• #73   11. maj 2009 Poul
    Ok......så noget virkede da smiley

• #74   11. maj 2009 Preben Pirrelig P -> Jeg har katte fordi jeg interesserer mig for udstilling og avl.. ikke fordi jeg mangler mussefangere i stalden..
    Den race jeg har er verdens største tamkat (Maine Coon) og koster fra 6000 kr til avl så derfor kommer de ikke lidt ud og leger med bilerne..

K / P -> Det var så lidt smiley sys da selv det ville være mega irreterende med kattepoteaftryk på bilen..

• #75   11. maj 2009 "Katte hører hjemme langt ude på landet, og ikke i tæt bebygegt område. "

Du bor i JYLLAND! Det er kraftedeme ikke jordens undergang at der er et par kattepoter på hjelmen, det grænser sig til en Prins Henrik-pris af rang for at tude i en så kraftig grad, at jeg ikke ved om jeg skal skide eller pisse af grin.

Tina: Fair nok... Så har du jo så kat af alle de forkerte grunde, og det respekterer jeg på ingen måde... Saml dog på frimærker eller andet i stedet for.

• #76   11. maj 2009 Preben.......

Du aner da overhovedet hvad du snakker om.
    "Et par kattepoter på hjelmen"

Gør da hva du vil, du fatter da vist ikke noget af det her alligevel.
    Så brug du bare din tid på at skide, eller pisse i bukserne, som du selv udtrykker det.......Tænk, at man virkelig ikke har bedre, at give sig til.....

Og gider heller ikke spilde min tid, på at kommenterer yderligere.
    Du er desværre en af dem, som åbenbart overhovedet ikke respekterer andrs ting, eller meninger for den sags skyld!!
    SØRGELIGT......kan man kun sige.

Du er da i den grad, med til at ødelægge det for de katteejere, der virkelig påtager sig et ansvar, for deres dyr!

• #77   11. maj 2009 Tina...
    Desværre blev det ikke kun ved kattepoter her, men ridser smiley
    Men fint du gør som du gør smiley
    Respekt....

• #78   11. maj 2009 Duelort er langt værre end kattepoter - DØD OVER DUERNE!!!

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #79   11. maj 2009 ejeren har ansvaret for sine kæledyr. så han må holde dem hjemme, om de skal i snor eller han hegner sin have ind må han selv om..
    næste gang tager du et par billeder af katten og tager dem med hen til ejeren.
    hvis det er en kat uden halsbånd så frem med salonriflen...ellers har man pludselig en stak vildkatte til at rende rundt. men man begynder ikke at skyde dem og slet ikke hvis man bor inde i byen

• #80   11. maj 2009 K / P -> Ja, det gør det jo ikke ligefrem bedre smiley
    Taark igen smiley

Kommentér på:
Katte

Annonce