{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

evt banklån {{forumTopicSubject}}

hej , skal hen og låne penge i banken til indskud til lejlighed da jeg skal gå fra damen . men kom til og tænke på tror i de går med til at låne mig til bil inkl. forsikringen . for er udlært på mit arbejde om et år + jeg for børneopsparing der. tror i de med på den smiley så jeg kan få mig en bil .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  evt banklån
  • #1   11. maj 2009 Det er der jo ingen herinde, der har en jordisk chance for at svare på med så få oplysninger...

• #2   11. maj 2009 Det er da kun din bank der kan gi dig et svar.........

• #3   11. maj 2009 Det bliver da ikke meget bedre MED oplysninger heller.... medmindre din bankrådgiver er bruger på bilgalleri også.

• #4   11. maj 2009 Steffen C
    Det gør det da. Så kan folk, der har indsigt i sådanne ting, give et objektivt skøn.

• #5   11. maj 2009 Sikker på du har råd til bil, banklån og lejlighed, på lærlingeløn?

• #6   11. maj 2009 haha!, ej ved godt jeg ik kommer med så meget. ku bar godt være nogen måske havde prøvet lignende. håber lidt de vil . stiger os i løn inden jeg flytter.nu må vi se hva han siger.

• #7   11. maj 2009 Ork ja, de er helt vilde med at låne penge i øjeblikket.........

• #8   11. maj 2009 Jeg tror næsten, man helt generelt kan sige - som en anden også skriver - at det er håbløst at håbe på både bil og lejlighed, når du er på lærlingeløn!

• #9   11. maj 2009 Tvivler på du har råd hvis du er på lærlinge løn

• #10   11. maj 2009 Hvad har du i løn, ?

Hvilke udgifter har du pr måned..?

Hvor stor er din børneopsparing..?

Hvad koster den bil du vil købe..?

• #11   11. maj 2009 per K - Det kommer jo lidt an på hvor meget gæld du har osv, jeg var i banken for at spørge om penge til en BMW E36 cabriolet, og det kunne jeg da nemt (hun fik mig dog talt fra det, men muligheden var der hvis jeg var fast besluttet). Har dog heller ingen gæld eller dankort eller lign.

• #12   11. maj 2009 troels. ved det ikke. blir ikke nemt i hvert fald. kan sagtens uden bil med den løn jeg har pt . og stiger i løntrin lige inden jeg flytter. så måske ja. hvis bar de hjælper mig med første bil forsikring og betaling af bilen . så kan det vist lige lkøbe rundt. men må jo se hva han siger.

• #13   11. maj 2009 hvis du har en god økonomi så er der ingen problemer... meeen som lærling tror jeg du skal være heldig hvis de giver dig til en knallert smiley

• #14   11. maj 2009 B A Y - Det kan så diskuteres hvor meget det skøn er værd, men jeg holder nu stadig på mit udsagn. Bankerne er absolut ikke glade for at låne penge ud, under den her krise... og så kan du være nok så rig og være nok så god en betaler... det gør ingen forskel. Det kommer 100% an på bankrådgiveren og banken. Og de vurdere en låneforespørgsel ud fra mange flere kriterier end bare låntagers indtægt osv.
    Der er ingen herinde der kan svare på om han kan låne penge eller give et brugbart skøn... uanset hvad. smiley

• #15   11. maj 2009 lige nu har jeg 2739,17 kr./uge

når jeg flytter er jeg på 3165,26 kr./uge før skat selvf.

og lejligheden blir nok til ca 2600 om måneden plus forbrug fagforening mobile osvosv

• #16   11. maj 2009 der da intet galt med lærling jeg har jo sikret arbejde et år endnu også kan jeg betale af med min børneopsparing. hvis jeg sku bli fyret men tror det ikke. mit firma har ikke rigtig haft finaskrise.

• #17   11. maj 2009 Morten c'' )™ . - Jeg er godt nok første års lærling og har omkring 6700 kr udbetalt hver månede, og når husleje, mad, telefonregning osv var betalt havde jeg ikke andet end 500 kr (og det var uden nogen udgifter til bil) eller sådan noget til mig selv, så tvivler lidt på du kan klare det, om du så får 8000 - 9000 kr, for banken skal stadig have sine penge, og du skal også huske forsikring, vægtafgift, og benzin + rep. af bilen når den går i stykker.

3000 - 4000 kr -husleje
    1500 - 2000 kr - banklån
    500 kr - telefon regning
    1000 kr - mad
    1000 kr - forsikring af bil
    200 kr - vægtafgift
    500 - 1000 kr - benzin
    100 - 300 kr - fagforegning
    2000 kr - diverse.

Ved ikke om du selv tror det er realistisk :S

• #18   11. maj 2009 så har du sikkert ikke råd til bil,du skal jo også have et rådighedsbeløb

• #19   11. maj 2009 Og ja er bare cirka beløber, ved sgu ikke lige om der er noget af det som er helt forkert. Men du kan vel se at det ikke kommer til at holde..

• #20   11. maj 2009 ja i har ret tror heller ik den er helt god. :\ og huslejer er blir på omkring 2500 . banklånet regner jeg med ca 800 måneden . telefon bruger jeg sku ikke 500 smiley , og husk nu vi snakker kun 1 år. så jeg udlært. så det kun en enkel gang forsikring og vægtafgift osv.

• #21   11. maj 2009 troels. ja kan sagtens se det er lidt snærbet. men det jo min store drøm af hoppe af den skide knallert. i sær nu når jeg ikke er sammen med damen .der havde vi jo bilen.

• #22   11. maj 2009 det med bil rep der slipper jeg somregl til billig penge da jeg kender nogen stykker som kan lave smiley

• #23   11. maj 2009 Morten c'' )™ . - Er selv lige kommet ud af en lejlighed, da det ikke kunne hænge sammen på nogen måder, måtte hjem til mor hver månede fordi jeg ikke havde flere penge smiley

Kan lige se hvad jeg måtte give. Og du kommer vel af med omkring 10.000 kr i forsikring årligt, og tror jeg giver omkring 1300 kr hver halveår på corollaen (?)

Desuden tror jeg det er lettere at låne penge som lærling, da du ikke kan blive fyrret i din læretid (i hvert fald ikke så let), og du er jo ikke garanteret arbejde bagefter..

• #24   11. maj 2009 Jeg er også lærling, har en husleje på 4500, delt med kæresten, og så har vi 2 biler.. Lånet i banken på 30000, afdrager vi med 800 pr. månede.. såh.. det kommer vel an på banken ?

• #25   11. maj 2009 Husleje - 2628 kr
    A/C varme - 254 kr
    Ant. grundpakke - 325 kr
    Internet - 70 kr
    Vaskeri - 120 kr.

Var lige en tilfældig regning..

• #26   11. maj 2009 Martin (28) - Du er voksenlærling (formåder jeg, så du skulle gerne tjene en del mere) smiley

• #27   11. maj 2009 Banken kræver også at du har en slet penge når alt det faste er betalt. Hvis de tager en ind fra gaden som vil låne til hus, er 6000 kr som rådighedsbeløb hver måned meget normalt at de har som udgangspunkt (Alene).

• #28   11. maj 2009 martin hva for du så i løn? .

troels. ja det vel ca sådan mit er . og hvis jeg ikke husker helt galt så inden jeg flytter kommer jeg op på 3800 hver 14 dag udbetalt.

• #29   11. maj 2009 Tror desværre at du skal vinke forvel til bilen, med mindre du vil starte med en lille billig en det næste år og så vente med at sætte dig for hårdt i det før du er udlært....

Så nyd det - du er jo ikke så gammel så der er massere ad tid til at få en bil, i stedet for at skal sige nej til gutternes byturer fordi du har sat dig for hårdt i det...

Jeg tror at banken siger nej...

men held og lykke med det

• #30   11. maj 2009 nok er jeg ikke garanteret arbejde nej . men der skal nu nok være noget. jeg er håndværker.

• #31   11. maj 2009 anja . jeg skal os høre hva de siger jo . de skal hjælpe med om jeg kan , det ikke sikkert. men man har jo lov at undersøge det smiley

• #32   11. maj 2009 og skal heller ik ha en stor bil eller noget . bar en lille fin golf 2 .

• #33   11. maj 2009 Vi er godt nok 2. men hun er på SU og jeg er i lærer som elektriker. Vi har hus og 3 biler smiley Så det handler bare om at have en god bank. kommer nok også an på hvor seriøst de tager dig.

• #34   11. maj 2009 Ja det er jeg.. Jeg har omkring 10k udbetalt, og bilerne giver jeg omkring 6600 i forsikring for om året..

• #35   11. maj 2009 martin . så har du os lidt mere end mig smiley

• #36   11. maj 2009 når i har hus står i vel os lidt bedre i forhold til at låne penge end mig med ingen ting

• #37   11. maj 2009 men som sagt har jeg jo opsparing om et år jeg kan betale tilbage med også jeg også udlært. renger ik med at låne ret meget mere end jeg har der på opsparingen.

• #38   11. maj 2009 Bare ikke sær dig for hårdt i det..... du skal jo osse nyde din løn når du er udlært, det er surt hvis det hele går til regninger... og selvom huslejen kun er 2600 så kommer der forsikring, el, varme, fagforening, telefon ovs. det løber hurtigt op i 4-5000 kr. og så kommer bilen og forplejning ved siden af....

• #39   11. maj 2009 ja det jo det. men det drejer sig stadig kun om 1 år. så håber det ku være sådan smiley

• #40   11. maj 2009 tror du kan være sikker på nej - for selvom du skriver en masse udenomssnak, så er fakta at du ikke kan spare op set ift. du har ikke indskud / du kan ikke betale for hverken bil eller forsikring. Til bilen skal man helst selv komme med lidt og min bank kræver at min. 20% af bilens pris viser man vil det seriøst.

f.eks. går gearkassen på bilen og du skal bruge 6-8.000 på at få den lavet, hvor kommer de penge så fra?

få nu først din lejlighed, også spar penge op til bilen. Evt. tag de omkostninger det vil koste dig at have bilen og læg dem til side i 3 mdr. Koster bilen 100k du vil have, skal du ca. afdrage 1500 om måneden forudsat den er relativ ny. forsikring er ca. 1200 om måneden + afgift og benz = ca. 4-4500kr.

bare et godt råd fra en som er uddannet sammen med bankfok

Kommentér på:
evt banklån

Annonce