{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  grænse handel i firmabil!!!
  • #1   24. maj 2009 Nej det er bestemt ikke lovligt..!!

• #2   24. maj 2009 Nej det mener jeg ikke du nå, da dit indkøb er pravat , ikke firma

• #3   24. maj 2009 Hvis i bare har den lovlige mængde med hjem, så tror jeg skam ikke det er ulovligt. I følge SKAT må man jo godt handle ind osv, hvis bare det ligger på vejen hjem smiley

Men interresant spørgsmål

• #4   24. maj 2009 ja hvis det er firmasodavand må du gerne hente det, eks til julefrokost eller personalefest;-)

• #5   24. maj 2009 Du må gerne handle men det du køber skal du have konsumeret inden du forlader bilen.

• #6   24. maj 2009 Det må du ikke!!!! på ingen måde.

og den med at kalde det firmavand, til firmafest og sådan, den går heller ikke, for firmaer må heller ikke handle toldfrit.

Så det er absolut ikke lovligt!!!

• #7   24. maj 2009 Man må vist hvis der er betalt delmoms af bilen.. så den er halv firmabil og halv privatbil..

• #8   24. maj 2009 Jeg er selv i total vilrede, har haft ringet til skat, men hende jeg snakkede med vidste det ikke, for der var kommet en anden lov siden dengang de tog folk for bare at køre forbi bageren i firma vogn, så kan ikke rigtig få noget svar.... nogle mener det ene og andre mener det andet, og nu står de jo konstant dernede ved grænsen, altså skat, men vil da ikke stoppe op og direkte spørge!!!

• #9   24. maj 2009 Det er leasede firmavogne, så tror ike der er betalt nogen somhelst form for moms på dem

• #10   24. maj 2009 Hvis der er betalt moms på firmabilen må du gerne. er der ikke må du ikke.

• #11   24. maj 2009 du har jo 1000 km du kan køre privat i firma bilen, og ligger det på vej hjem fra arbejdet til hjem, ja så må du godt..

• #12   24. maj 2009 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1659306

"Når du kører i et specialindrettet køretøj, må du foretage svinkeærinder på op til 1.000 km/år i tilknytning til kørsel mellem hjem og arbejde. Svinkeærinderne kan fx være at aflevere/hente børn eller at handle. Små svinkeærinder i et sådant køretøj, der ikke afviger mere end højst et par hundrede meter fra den rute, du kører i forbindelse med arbejdet, regnes ikke med til de 1.000 km/år. "

• #13   24. maj 2009 christoffer
    nix det har han kun hvis bilen har en totallasteevne under 3000kg
    og de fleste firmabiler står til 3025kg

• #14   24. maj 2009 arhh min fejl smiley De fleste af de biler vi har hos os, er bare omkring de 2ton, jeg tænkte ikke lige på at nogle vejer over ;o

• #15   24. maj 2009 ja det er pisse irriterende at ligge 25kg over grænsen.. men det er vidst noget med at der skal føres kørebog hvis man ligger på de 3ton og under.

• #16   24. maj 2009 Vi er kolde smiley Handles skal der når vi arbejder i tyskland smiley

• #17   24. maj 2009 Ok gutter... Der er vist mange forskellige fortolkninger af de gulplade regler om hvad man må og ikke må.

For det første: Er det en specialdesignet bil eller normal gulpladebil?
    (Specialdesignet = håndværker ex. vvs med reoler mm. i kasserum)

Der er forskel på reglerne alt efter hvilken du kører i.

Den grænse der bliver snakket om på 3000kg er hævet til 4000kg !
    Dvs. den gælder alle normale vogne til B-kørekort.

Når vi snakker special designet gulplade biler er det tilladt at samle en kollega op og aflevere, hente mad i sin frokost, aflevere børn og handle på vejen hvis ikke det har nogen stor indflydelse på din rute til/fra arb (indenfor nogle 100 meter).

Det er rigtig at der findes en regel om 1000km, MEN jeg ville aldrig bruge den da det kræver du fører en komplet kørebog om alt der bliver foretaget i den pågældende bil.
    HUSK! Det er DIG er skal bevise at det bliver overholdt og IKKE skat. De skønner hvad du har kørt og hvis du ikke kan bevise andet er det sur røv for at sige det mildt. Du har INGEN klage mulighed !!

MEN for at svare på dit spørgsmål. Så tør jeg ikke sige om Fleeggard er en mulighed da du handler toldfrit og om det ligger tæt på din normale rute.
    Spørg da SKAT når du nu alligevel kører forbi. Hvis du har rent mel i posen sker der jo intet ved at spørge.!

Husk lige at de regler jeg lige har remset op gælder Specialdesignet biler. Jeg er ikke sikker på normale gulpladebiler.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1659283&newwindow=true

• #18   24. maj 2009 Hvis du er mere i tvivl er der kun et at gøre, og det er at få noget skriftligt fra Told og Skat.!! For de kan være kompetente og lige så ukompetente dem man får fat i når man ringer til dem... Desværre

Kommentér på:
grænse handel i firmabil!!!

Annonce