{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.827 visninger | Oprettet:

SH
SH
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 95 Svar: 501

Smerte i underarm ved Bicep Curl. {{forumTopicSubject}}

Hej guys,

I min forhåbning om at finde en herinde som kender til mit problem skriver jeg her.

Jeg har for nyligt ændret mit træningsprogram fra 3x10 med lavere vægte til 3x5 med max vægt.

Nu har det så resulteret i en meget ubehagelig smerte i underarmene når jeg kører bicepstræning, curls med EZ stang samt lige stang.

Det er ikke i håndledet men i selve underarmen, og smerten slår til så snart jeg slipper stangen efter endt løft. Dog kan jeg hele tiden mærke at det gør ondt, men selve "jaget" kommer når jeg slipper stangen.
Det føles lidt som at få stukket en syl igennem armen og det gør simpelt hen ekstremt ondt.
Smerten går over efter et par sekunder, men jeg er øm og irriteret lang tid efter.

Nogle træningsfolk herinde der har oplevet lignende ?

PFT.

/Sebastian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smerte i underarm ved Bicep Curl.
  • #1   26. maj 2009 Træn håndleddene, så går det over.

• #2   26. maj 2009 Er det dit bud, eller har du selv haft problemet? Nu er det jo ikke mit håndled den er gal med..

• #3   26. maj 2009 Sebastian S

han har jo lige sagt det ikke er i håndledene..

mit bud vil vel være at du spænder alt for meget i underarmen og derved bruger den for meget under et løft.

• #4   26. maj 2009 er på ingen måde læge, og har heller ikke lige forstand på træning......

Men lyder lidt som om din muskel får en "pasme"...... Har prøvet det før, bare i benene....hos mig kommer det når jeg er er god fysiksk form (hvilket er nogle år siden) hvis jeg så er inaktiv i en uges tid fx hvis jeg har ligget syg i sengen..... når så jeg starter for hårdt op igen så kan min læg-muskler finde på at gøre præcis som du skriver..... Dog har jeg aldrig opsøgt hjælp omkring det, da det lige var til at holde ud, og forekom ikke hver gang......

Men mit bud vil være at det er muskel der laver kramper totalt sammen i et kort øjeblik..... Og tror derfor du skal opsøge en kiropraktor for en løsning.....

MVH Pede

• #5   26. maj 2009 "spasme"*

• #6   26. maj 2009 okay skriver lidt fuckd idag kan jeg se, håber du kan fornemme hvad det handler om....

• #7   26. maj 2009 Jeg har også overvejet en fyseterapeut, men jeg vil så vidt muligt ikke undvære træningen, så jeg håber det kan klares på anden vis.

Hvis jeg f.eks sidder nu ved mit bord og trykker under bordet med hånderne, som ville jeg løfte bordet, så jager det også igennem underarmene.. smiley

• #8   26. maj 2009 Er det ikk noget seneskedehindebetændelse

Seneskede- og senehindebetændelse ses ved en eller anden form for overbelastning af senen. Det kan være mange gentagne bevægelser, f.eks. i forbindelse med computerarbejde eller samlebåndsarbejde. Det kan også forekomme ved sportsudøvelse, hvor den kraftige brug af musklerne overbelaster senerne, som dermed irriterer seneskeden eller senehinden. Ved forkert brug af udstyr (sko, ketsjer, golfkølle) kan der ligeledes opstå seneskedebetændelser.

Har selv haft det og det gør nas! Men som du beskriver kun et par sekunder efter... Pause er din ven!!! Selvom det sikkert er det du har mest lyst til smiley

• #9   26. maj 2009 Har selv haft problmer med ondt i underarmen lige efter man slipper stangen / vægtene.
    det hjalp mig at træne mit håndled. Altså ta en håndvægt i hånden, læg underarmen på benet så hånden stikker lidt ud fra knæet. Og så bare vippe håndvægten op og ned smiley Det har hjulpet mig.

• #10   26. maj 2009 Symptomerne viser sig som:

Smerter som er til stede i hvile, men som kraftigt forværres ved brug af senen.

Forsnævring af seneskeden. Sidder forsnævringen på bøjesenerne til fingrene, vil det kunne opleves som om, senen pludselig giver efter, når fingeren forsøges rettet ud. Dette kaldes en "springfinger" og opstår ved, at senen hænger fast i forsnævringen, som så pludselig giver efter, og fingeren rettes ud.

Ømhed når man trykker på senen.

Hævelse over senen.

Knitrelyde ved brug kan høres, efter lidelsen er helet op, og skyldes arvæv i seneskeden.

• #11   26. maj 2009 seneskedehindebetændelse er så vidt jeg oftest/kun i leddene?

Jeg har haft fuldstændig samme problem med EZ Curls. Det var dog mine håndled. Jeg droppede øvelsen og har ikke haft noget siden. Prøvede øvelsen igen for et par uger siden og der var ikke noget.

Hold pause og se om det ikke er noget overbelastningen, eller skift øvelsen ud.

• #12   26. maj 2009 Driftworks, jeg har også overvejet om det kunne være det, men jeg tror mere at det er underarmen der ikke kan følge med og at det så harresulteret i noget overbelastning af en art. Dog uden at vide det.

AM, ja det minder jo om mit problem, jeg må prøve at træne noget underarm så, Zzz..

• #13   26. maj 2009 Og så prøver jeg at skifte til noget hammer curls, der belaster man en anden del af underarmen, så må vi se om det hjælper. Satans skader smiley Nu både i skulder og underarm, fedt...

• #14   26. maj 2009 Ja det er et træls sted at ha ondt. smiley

• #15   26. maj 2009 Jeg har prøvet PRÆCIST det samme.... det er 100% overbelastning. Problemer var der udelukkende når jeg skulle sætte stangen tilbage efter endt sæt... kan genkende dine 'symptomer' klart !

Skrue lidt ned for intensiteten og kør nogle mere varierer øvelser. Det har INTET med håndled eller seneskedehindebetændelse at gøre !

<b>PAPPI

• #16   26. maj 2009 Hey Pappi,

Gik det over hos dig eller er det vedvarende? Jeg vil jo gerne kunne løfte de tunge vægte som jeg gør nu.

• #17   26. maj 2009 Du er nødt til at trappe ned i en periode, det skal nok gå over. Det er bare et typisk tegn på kraftig overanstregelse. Kør 8-10 reps med 10-15% mindre vægte. Så lover jeg at det er væk efter 4 uger, og din træning vil samtidigt være overholdt.

• #18   26. maj 2010 Hej Sebastian.
    Jeg har præcist samme problem, og det er kommet efter overbelastning ved træning. Jeg kan ikke mærke smerten når jeg ikke bruger mine arme, men hvis jeg træner biceps med stang gør det ondt, især når jeg slipper stangen!

Jeg har haft det i et år nu, og har brugt øvelser hvor jeg føler det ikke gør ondt. (som f.eks. superman curls med wires) Men jeg har stadigvæk den vedvarende smerte. Jeg har været nede hos min læge og snakke om det, og han siger at jeg skal tage det med ro, og måske søge psyoterapeut så de kan masere det døde væv væk og bryde de sammentrukne fibre sammen.

Det jeg kunne forestille mig der kunne hjælpe: Massage af en prof, handgrip træning, underarms træning, og hvile. men det er så svært at stoppe hele sin træning pga. en skide underarm så det er lidt et dilemma at komme i.

• #19   26. maj 2010 Rettelse mener trække de sammentrukkende fibre fra hinanden *

• #20   22. maj 2012 Hey Champ! Jeg har bøvlet med det samme i 3 år og har fået taget blodprøve hos lægen. for mig var det kraftig mangel på D-vitamin kolos kan købes i matas alm. håndkøb ; )

• #21   2. nov 2012 Tror helt bestemt at det er seneskedehinde betændelse. Har haft det på samme måde og det eneste der virker er ro.
    Jeg trænede bare ben og mave og andre øvelser hvor man ikke bruger armene smiley

Kommentér på:
Smerte i underarm ved Bicep Curl.

Annonce