Smerte i underarm ved Bicep Curl. {{forumTopicSubject}}
Hej guys,
I min forhåbning om at finde en herinde som kender til mit problem skriver jeg her.
Jeg har for nyligt ændret mit træningsprogram fra 3x10 med lavere vægte til 3x5 med max vægt.
Nu har det så resulteret i en meget ubehagelig smerte i underarmene når jeg kører bicepstræning, curls med EZ stang samt lige stang.
Det er ikke i håndledet men i selve underarmen, og smerten slår til så snart jeg slipper stangen efter endt løft. Dog kan jeg hele tiden mærke at det gør ondt, men selve "jaget" kommer når jeg slipper stangen.
Det føles lidt som at få stukket en syl igennem armen og det gør simpelt hen ekstremt ondt.
Smerten går over efter et par sekunder, men jeg er øm og irriteret lang tid efter.
Nogle træningsfolk herinde der har oplevet lignende ?
PFT.
/Sebastian
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 53
sep 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 95 Svar: 501
jul 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 156
han har jo lige sagt det ikke er i håndledene..
mit bud vil vel være at du spænder alt for meget i underarmen og derved bruger den for meget under et løft.
jul 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 197 Svar: 3.267
Men lyder lidt som om din muskel får en "pasme"...... Har prøvet det før, bare i benene....hos mig kommer det når jeg er er god fysiksk form (hvilket er nogle år siden) hvis jeg så er inaktiv i en uges tid fx hvis jeg har ligget syg i sengen..... når så jeg starter for hårdt op igen så kan min læg-muskler finde på at gøre præcis som du skriver..... Dog har jeg aldrig opsøgt hjælp omkring det, da det lige var til at holde ud, og forekom ikke hver gang......
Men mit bud vil være at det er muskel der laver kramper totalt sammen i et kort øjeblik..... Og tror derfor du skal opsøge en kiropraktor for en løsning.....
MVH Pede
jul 2006
jul 2006
sep 2003
Hvis jeg f.eks sidder nu ved mit bord og trykker under bordet med hånderne, som ville jeg løfte bordet, så jager det også igennem underarmene..
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 71 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 261
Seneskede- og senehindebetændelse ses ved en eller anden form for overbelastning af senen. Det kan være mange gentagne bevægelser, f.eks. i forbindelse med computerarbejde eller samlebåndsarbejde. Det kan også forekomme ved sportsudøvelse, hvor den kraftige brug af musklerne overbelaster senerne, som dermed irriterer seneskeden eller senehinden. Ved forkert brug af udstyr (sko, ketsjer, golfkølle) kan der ligeledes opstå seneskedebetændelser.
Har selv haft det og det gør nas! Men som du beskriver kun et par sekunder efter... Pause er din ven!!! Selvom det sikkert er det du har mest lyst til
nov 2003
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 680
det hjalp mig at træne mit håndled. Altså ta en håndvægt i hånden, læg underarmen på benet så hånden stikker lidt ud fra knæet. Og så bare vippe håndvægten op og ned
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 71 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 261
Smerter som er til stede i hvile, men som kraftigt forværres ved brug af senen.
Forsnævring af seneskeden. Sidder forsnævringen på bøjesenerne til fingrene, vil det kunne opleves som om, senen pludselig giver efter, når fingeren forsøges rettet ud. Dette kaldes en "springfinger" og opstår ved, at senen hænger fast i forsnævringen, som så pludselig giver efter, og fingeren rettes ud.
Ømhed når man trykker på senen.
Hævelse over senen.
Knitrelyde ved brug kan høres, efter lidelsen er helet op, og skyldes arvæv i seneskeden.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 737
Jeg har haft fuldstændig samme problem med EZ Curls. Det var dog mine håndled. Jeg droppede øvelsen og har ikke haft noget siden. Prøvede øvelsen igen for et par uger siden og der var ikke noget.
Hold pause og se om det ikke er noget overbelastningen, eller skift øvelsen ud.
sep 2003
AM, ja det minder jo om mit problem, jeg må prøve at træne noget underarm så, Zzz..
sep 2003
nov 2003
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 680
jul 2004
Følger: 99 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 621 Svar: 5.234
Skrue lidt ned for intensiteten og kør nogle mere varierer øvelser. Det har INTET med håndled eller seneskedehindebetændelse at gøre !
<b>PAPPI
sep 2003
Gik det over hos dig eller er det vedvarende? Jeg vil jo gerne kunne løfte de tunge vægte som jeg gør nu.
jul 2004
Følger: 99 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 621 Svar: 5.234
sep 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 115 Svar: 170
Jeg har præcist samme problem, og det er kommet efter overbelastning ved træning. Jeg kan ikke mærke smerten når jeg ikke bruger mine arme, men hvis jeg træner biceps med stang gør det ondt, især når jeg slipper stangen!
Jeg har haft det i et år nu, og har brugt øvelser hvor jeg føler det ikke gør ondt. (som f.eks. superman curls med wires) Men jeg har stadigvæk den vedvarende smerte. Jeg har været nede hos min læge og snakke om det, og han siger at jeg skal tage det med ro, og måske søge psyoterapeut så de kan masere det døde væv væk og bryde de sammentrukne fibre sammen.
Det jeg kunne forestille mig der kunne hjælpe: Massage af en prof, handgrip træning, underarms træning, og hvile. men det er så svært at stoppe hele sin træning pga. en skide underarm så det er lidt et dilemma at komme i.
sep 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 115 Svar: 170
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Svar: 1
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 6
Jeg trænede bare ben og mave og andre øvelser hvor man ikke bruger armene
Smerte i underarm ved Bicep Curl.