{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Karantæne fra A-kassen. {{forumTopicSubject}}

Hey bg.

Vil høre om der er nogen herinde som er inde i det der med fagforeninger og a-kassen?

Jeg skulle nemlig have været til visitasions møde på jobcenteret i tirsdags, men det havde jeg desværre glemt alt om, så det kom jeg så ikke til. Det var først dagen efter hvor jeg fik en ny indkaldelse jeg kom i tanke om at jeg skulle have været afsted, så jeg regnede med at jeg bare kunne forklare til den nye visitasions møde hvorfor at jeg ikke var kommet til den første, men så i lørdags modtager jeg en brev fra dansk metal hvor i der står at jeg skal ringe og afgive forklaring, og at jeg kan risikere først at få dagpenge fra den dag jeg ringer igen, jeg ringer så derned om mandagen og får afvide at jeg ikke får nogen dagpenge de 4 dage der har været imellem jeg skulle have været afsted og til jeg ringede, det var jeg selvfølgelig lidt træt af efter som det er den første gang jeg har glem at møde op, også siger han at jeg over i købet kan resikere at få 3 ugers karantæne for ikke at have mødt om. det synes jeg godt nok lyder lidt sygt! taget i betragtning at det var første gang jeg glemte. hvis jeg får en karantæne på 3 uger er det jo ca. 4 uger dagpenge jeg har mistet aka 10k for at have glemt et enkelt møde. og det vil så resultere i at jeg bliver nødtil at sælge min dhb billet og bliver hjemme, så kunne godt tænke mig hvis der evt. var nogen herinde som viste lidt om det? for manden nede på min fagforening viste ikke noget om det i mandags. og i morges prøvede jeg at ringe til ham men fik afvide at han var optaget og ville ringe tilbage, men nu har jeg lige haft ringet igen, og nu er han til møde resten af dagen. smiley

Så det ville være rigtig fedt hvis der var nogen herinde som var inde i det der akasse haløj.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karantæne fra A-kassen.
  • #1   27. maj 2009 Hvad er det, du skal have hjælp til? Om de er berettiget til det, de gør? I så fald er svaret: Selvfølgelig er de det.

Det svarer jo til, du ikke møder op på arbejde. Det må man forvente, får konsekvenser...

• #2   27. maj 2009 Som BAY skriver...

• #3   27. maj 2009 Det med at du ikke får penge de 4 dage det passer dem skal du ikke have, men jeg er sikker på at du ikke får de 3 ugers karantæne.

• #4   27. maj 2009 B A Y, Nej, vil ikke høre om de kan tage dagpengene fra mig, for selvfølgelig kan de det, jeg vil bare høre om der er nogen der ved om jeg kan resikere at få 3 ugers karantæne oveni? de viste fagforenings manden jo ikke endnu, så vil jeg høre om der evt. er nogen herinde der har prøvet ligende. eller ved noget om det, så jeg kan få svar idag istedet for i morgen af fagforenings manden. smiley

• #5   27. maj 2009 Jeg forstår hele ikke helt hvad det er du vil vide? karantæne fra a-kasser er meget normalt, alle nyuddannede har karantæne i starten.... Jeg tror godt du kan være sikker på at de følger reglerne den slags steder, så det er nok bare sur røv. Til gengæld glemmer du det nok ikke igen...

• #6   27. maj 2009 Hvis det er første gang det er sket får du ikke karantæne!!!!

• #7   27. maj 2009 Det er min første gang, og håber ikke at jeg får karantæne af det. jeg kunne forstå hvis det var 2 eller 3 gang det var sket.

• #8   27. maj 2009 Det er surt med sådan en "forglemmelse" men de plejer da at være til at tale med?? hvis ikke, ku du overveje en anden fagforening.. ikke at de ikke er i deres fulde ret til at undlade at udbt. DG penge til dig, hvis du du ikke overholder betingelserne..

Jeg er nu fint tilfreds med min nye fagforretning til 485.- for a-kasse og fagforening!
    nb. ikke for at hænge metal ud, men de ku ikke rigtig hjælpe mig da jeg havde brug for dem../ville ikke :-((

• #9   27. maj 2009 Så får du ikke karatæne, men du mister de 4 dage selvfølgelig.

• #10   27. maj 2009 har prøvet og glemme et møde, og de stopper de dine penge indtil du kontakter dem. mener først det er 3 gang man får karantæne, 2 eller 3 uger, den værste karantæne er 300 timer du skal hente igen, før du kan få dagpenge der er 3 slags karantæne man kan få.

• #11   27. maj 2009 Det er ikke fagforeningen, der er problemet - det er lovgivningen, der foreskriver, at det skal være sådan smiley

• #12   27. maj 2009 hej mikael, du mister dine dagpenge for de 4 dage, indtil du tog kontakt til dem. er helt 100 på du IKKE for karantæne før du har fået 2 advarsler, og du har så fået den ene nu

• #13   27. maj 2009 Hvis en DHB bilet er dit eneste problem, så forstår jeg sq snart ikke du piver.
    Tænk på dem der har hus børn og virkelig har brug for det lidt som dagpenge nu en gang gir.

Har for ganske nyligt selv stået i dagpenge crkusset, men er da stået af det tog.
    Et lille surt opstød over fagforeninger/jobcenter/a-kasse skal jeg osse af med.
    De kræver og kræver af medlemmerne, men skal de selv igang, så halter det gevaldigt.

Var jeg dig ville jeg sige jeg var til jobsamtale og ikke kunne få fat i det skide jobcenter, det sker sq tit og ofte de ikke tager telefonen.

HansPassatTDIHald

• #14   27. maj 2009 Hans H. Det er ikke fordi at jeg ikke har råd til en dhb billet, for sådan har jeg allerede i forvejen, men hvis jeg mister 10k bliver jeg jo nødsaget til at sælge den og blive hjemme for at få kunne spare på pengene.

Det med jobsamtalen er forsent nu, efter som jeg har sagt til dem at jeg havde glemt det, og det er åbenbart ikke noget der hedder glemme i deres system.

• #15   28. maj 2009 Mikkel.

Hvis du vil høre en meget grotesk historie om jobcenteret, som jeg selv har oplevet, så ser du med andre øjne på dem smiley

Skriv en PB hvis du er int. i det.

HansPassatTDIHald

• #16   28. maj 2009 Jeg slap for karantæne denne gang, men næste gang jeg glemte det ville jeg få 2 ugers karantæne.

Kommentér på:
Karantæne fra A-kassen.

Annonce