{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.971 visninger | Oprettet:

hunde bæ i gulvtæppe?? hvad gør jeg {{forumTopicSubject}}

nu har min dejlige hund haft dårlig mave og kom til at lægge en kage på gulvtæppet den anden nat.

jeg har så forsøgt at rense det af med forskellige klude, svampe og diverse rengørings midler, men der stinker stadig og er stadig en tydelig plet. virker som om der sidder lidt "rester" nede mellem fibrene.

hvad gør jeg for at fjerne dette.??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunde bæ i gulvtæppe?? hvad gør jeg
  • #1   11. jun 2009 Lej en tæpperenser i din lokale silvan.. det er billigt og kan tage stort set alle pletter..

• #2   11. jun 2009 ned til købmanden og køb en Harboe danskvand... kom en sjat på pletten så det bliver lidt opløst, og kom resten på et rent viskestykke.. viskestykket ligger du så ovenpå pletten natten over.. sørg for at viskestykket ALTID er godt fugtigt, så det kan opløse rigtig godt og grundigt...

Næste dag tager du igen til købmanden og køber alm. kartoffelmel... det hælder du på pletten og lader det suge... lad det sidde en 10 minutter og støvsug væk.. er pletten stadig fugtig gentages med mere kartoffelmel...

Lugter pletten stadig, så kom noget edike i en forstøver og sprøt et par gange på pletten hver anden time, indtil lugten er væk.

Alternativt kan du også forsøge med en damp-renser, men er tæppet gammelt, kan du risikere at du får en "ren" plet midt på gulvtæppet og er tvungen til at damprense hele tæppet.

Alternativt kan du også lave en mild opløsning af Rodalon (fås bla. i superbedst) - men her kan du også risikere at få en "ren plet"

• #3   11. jun 2009 RODALON RODALON OG ATTER RODALON.... DET BRUGER MAN BLA TIL AT FJERNE LUGTE I KØLESKABE..

• #4   11. jun 2009 du kunne også bare købe et dunk vanish dou action hvor der er rød væske i den ene halvdel af flasken og klar væske i den anden. De koster mellem 30-50 kroner og fås i samtlige supermarkeder. Sprøjt god portion på pletten og lad det virke 1 minut, derefter skrubber du godt med en god svamp og lader en klud lægge på pletten til den er tør, tager både plet og lugt.

• #5   11. jun 2009 bruger det selv når mine katte har haft et 'uheld'

• #6   11. jun 2009 rens altid efter med rodalon.
    Det bleger ikke og fjerner bakterier.

• #7   11. jun 2009 Hehe.. Stakkels kræ.. det minder mig om dengang min labber havde temmelig tynd mave.. Da jeg kommer fra arbejde træder jeg lige i en gang sovs på trægulvet, der gør at jeg glider.. Ramte heldigvis ikke noget uheldigt..

• #8   11. jun 2009 rodalon er prøvet men der har jeg så prøblemet at der stadig er snask i tæppet som bliver ved med at lugte

• #9   11. jun 2009 tror jeg vil prøve den med dansk vanden og se om det får boblet noget af snasket op fra tæppet. ellers må jeg nok ha fat i en tæpperenser

• #10   11. jun 2009 det er ikke så meget pletten jeg er bekymret for men mere den smule lort der ligger i tæppet stadig.

• #11   11. jun 2009 kartoffelmel suger også og så på med en dyson støvsuger med turbinehoved.. det duer

• #12   11. jun 2009 Min ene kat har "kørt slæde" tværs over stuen, og det fjernede jeg med pletfjerner på spray, tror faktisk det hed Ta' bort. Og en skuresvamp, og så er der sprøjtes rodalon opløsning for at fjerne lugtgener, så jeg ikk risikere kattene skider der med vilje også.

• Hanne G
    Hanne G Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #13   1. mar 2018 Nu har jeg vanish duo, men der står på flasken at det ikke må bruges på tæpper. Dig der gav rådet har du prøvet det og hvad skete der? Jeg plejer at bruge sapur men det kan jeg ikke få fat i mere, har prøvet div. Super marked

Kommentér på:
hunde bæ i gulvtæppe?? hvad gør jeg

Annonce