{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Vedr. link til konkurrerende side {{forumTopicSubject}}

Vi har for nogle år tilbage haft en del problemer med én bestemt hjemmeside som mente at det var iorden at bruge vores side til gentagne gange at reklamere for deres egen side. Udover at det er en overtrædelse af markedsføringsloven var vi også mobende over den nedgørende toner der blev brugt over for os - også endda på vores egen side.

Det fik os tilsidst til at sætte et filter op til netop denne hjemmeside. I den forbindelse finder vi al denne snak omkring at man ikke kan dele viden og ytringfrihed skudt lidt over målet.

Vi håber dette indlæg kan være med til at kaste lidt lys over emnet. Ligesom vi håber på forståelse for at vi ikke synes det er sjovt folk på alle mulige måder prøver at omgå vores filter.

Mvh BilGalleri.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. link til konkurrerende side
  • #1   13. jun 2009 Synes sq det er iorden at der ikke må henvises til konkurrerende sider - det er jo logik for burhøns.

  • #2   13. jun 2009 Administrator:
    Det er helt forståeligt at der er ting man ikke ønsker på sitet.
    Jeg prøvede ikke på noget tidspunkt at undgå filtre ej heller synes det er sjovt.
    Det jeg ikke har forståelse for er at :
    - Man sletter indlæg uden at begrunde det, eller bare komme med en forklaring for hvad det er der så slemt.
    - At man automatisk fryser folk for at linke til det, jeg vidste det ikke og kan se jeg ikke er ene om det.

    Jeg kender jo ikke til alt hvad der er foregået og jeg ønskede bare at de site som jeg bruger meget og også holder af, gav mig reglerne således jeg ikke blev frosset automatisk uden jeg vidste hvorfor.
    Det spørgsmål var jeg vist ikke ene om at stille.
    At nogle overtræder jeres regler, kan jeg ikke stå inde for, men jeg ville gerne selv kende reglerne så jeg ikke overtrådte dem. Det var sådan set det hele situationen handlede om.
    Jeg betaler for at være her og gør det gerne, uden tvivl ved at det koster penge og tid at vedligeholde et site, men hvis der er uskrevne regler om nogle sites så gør i det svært for mig.
    Mvh
    Bækgaard


  • #3   13. jun 2009 Søren B - Regler står i de bruger betingelser du har sagt ja til at følge...

    1.7 Reklamer for hjemmesider
    Det er ikke tilladt at udnytte BilGalleri.dk til at reklamere for andre hjemmesider. Det være sig kommercielle eller private hjemmesider.
    BilGalleri.dk forbeholder sig retten til at lukke brugerkonti eller ændre profiler der udnytter BilGalleri.dk kommercielt eller hvor profilen på anden måde indeholder anden form for reklame for hjemmesider.

    Det opfattes ligeledes som reklame såfremt man indsætter links eller henviser til andre sider, hvor brugeren selv tjener noget – det være sig direkte eller indirekte. Her kan der være tale om rigtigt penge, tjenester, virtuelle kreditter eller noget andet.

    BilGalleri.dk forbeholder sig retten til at lukke brugerkonti eller ændre profiler der udnytter BilGalleri.dk kommercielt, eller hvor profilen på anden måde indeholder anden form for reklame for andre hjemmesider.

    * Så er der vel ingen grund til at skulle lave en link database med ens konkurrenter som man giver til en brugere... Det vil da være pænt usmart...


  • #4   13. jun 2009 Who Am I ? : Dem har jeg læst.
    Men jeg tjener jo ikke noget hverken direkte eller indirekte ved at skrive link til et af de omtalte sites.
    Det ville jo være nemmere for dem at skrive en liste, og gøre det åbent, så man ikke uforvarende kom til at skrive det.

    Citat :* Så er der vel ingen grund til at skulle lave en link database med ens konkurrenter som man giver til en brugere... Det vil da være pænt usmart...

    Nej ikke hvis man usikker på sig selv.

    Jeg kan blive frosset for at trykke på et link som jeg ikke selv har skrevet, det er faktisk det jeg har undret mig over.
    Men du har din holdning og jeg har min.


  • #5   13. jun 2009 Søren B - Du skal vist lige læse teksten igen... Det er del op i 2 afsnit eller indforstået 2 forskellige senarier...

    "Jeg kan blive frosset for at trykke på et link som jeg ikke selv har skrevet, det er faktisk det jeg har undret mig over." Hvor ser du at du kan blive frosset for at trykke på et link? Den regl findes hvertfald ikke, så hut jeg visker...

    Og om man er usikker på sig selv eller ej, vil det da stadig være torske dumt at linke til ens konkurrenter, du laver vel heller ikke en annonce for din bil når den er til salg også linker til andre som er magen til din ? :S


  • #6   13. jun 2009 Who Am I : Nej den regel findes ikke det har du helt ret......flot set.
    Men det er det der er sket for nogen. Så derfor.


  • #7   13. jun 2009 Who am I ? : Forventer da ikke et link list. Men håbede på at jeg fik at vide at www.xxxxxxx.dk ikke må skrives om eller på anden måde omtales/linkes til i betingelserne når man nu mener det er så slemt fra BG side.

  • #8   13. jun 2009 Søren B - Tvivler jeg godt nok på at det er sket for nogen, for hvordan skulle man kunne se hvem der trykker på hvilket link?

    Du misforstår nok hvad det er folk er sure over lige nu... De er sure over at man kan skrive et link herinde til en anden bilside også bliver man automatisk frosset med det samme, det vil sige linket aldrig kommer frem i forummet for ens indlæg bliver slettet med det samme...

    At folk så omgår reglerne ved at dele ord og indsætte diverse tegn i stedet for, det er stadig at bryde reglerne og derfor skal man også blive frosset... Når man leger med ilden bliver man brændt, thats simple...


  • #9   13. jun 2009 Who Am I : Kan godt være du tvivler på det, men så er der 2 jeg har talt med der lyver. Fair nok hvis de gør det.

    Nej tror ikke jeg har misforstået noget.

    Jeg tror da ikke nogle er sure, men de ville jo bare have at vide hvad det er for et site der er så slemt at man ikke må skrive det.

    Jeg respekterer det da, jeg har aldrig skrevet det og kan ej heller finde på det. Håber jeg mit indlæg her forklarer. Jeg har da stor nytte af BG og en del brugere har takket mig for svar(tekniske).
    Men sagens kerne er bare at jeg ikke vidste der var sådanne sites, men nu kender jeg det.


  • #10   13. jun 2009 Du misforstår nok hvad det er folk er sure over lige nu... De er sure over at man kan skrive et link herinde til en anden bilside også bliver man automatisk frosset med det samme!!

    Ja det er sq da logsisk nok at ma bliver frosset - det er imod reglerne!!


  • #11   13. jun 2009 Søren B - De 2 du omtaler, hvordan mener de selv at det har kunne lade sig gøre at se de har trykket på linket

  • #12   13. jun 2009 Who Am I :Thjaaa....ved jeg ikke. Men mærkeligt at komme med den påstand hvis der ikke er noget i det. Never mind.
    Jeg kan ikke se diskussionen fører ret meget videre, og jeg kan STADIG godt forstå BG holdning. Jeg synes bare STADIG det kunne fremgå at betingelserne. Du må ikke omtale ........pga. osv. Men det er jo bare min holdning, den bliver der nok ikke ændret meget ved uanset hvad.


  • #13   13. jun 2009 Søren B - Det er også bare nysgerrighed, for vis den funktion findes har jeg aldrig hørt om den, men kunne da være sjovt at se hvad det var for noget, og om det var noget man selv kunne bruge på sin egne sider smiley

  • #14   13. jun 2009 Who Am I : Ja, den tanke slog også mig. Synes faktisk det var en cool funktion. Det må være ASP udvidet.... smiley
    Men ikke sikkert der er noget om det, jeg ville jo bare undgå det.


Kommentér på:
Vedr. link til konkurrerende side

Annonce