{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Elektriker... HJÆLP... {{forumTopicSubject}}

Hey guys..

Ku virkelig godt bruge en elektrikers gode råd..

Er ved at rykke om i min stue, og har derfor klippet et stik, så jeg ku få det ud af væggen.... Det har så resulteret i 5 andre stik som ikke virker smiley Sur røv...
Er der noget jeg kan gøre så de kommer til at virke igen?
Kan ikke sætte stikket på igen, da det fordi jeg skal ha et skab op at hænge der hvor stikket sidder...

Det vel fordi idioten som har lavet det engang har sprunget over hvor gæret er lavest...

Hjælp...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elektriker... HJÆLP...
  • #1   5. jul 2009 _ det er fordi han bare har trukket ledningen videre fra stik, til stik osv, Dú kunne vel hellere ikke bruge alle kontakterne på en gang..?

• #2   5. jul 2009 Det er bare at samle ledningerne igen med muffer.. bar husk at slukke for strømmen på el tavlen. sammel dem farve vis.. altså brun og brun sammen og sort og sort sammen.. osv.. smiley

• #3   5. jul 2009 Hmm... ja det tænkte jeg godt... sådan en freak smiley Det ved jeg faktisk ikke, det ikk så tit man bruger 6 stik af gangen i stuen... he he...

Bimmer J: Det lyder meget fornuftigt, var bare ikk sikker på det ville komme til at fungere... Men mange tak... vil jeg prøve med det samme smiley

• #4   5. jul 2009 ja. saml ledningerne igen... der er garanteret 4 eller 6 ledninger. de skal bare samles farveret

• #5   5. jul 2009 kan se du fra vestsjælland...hvis det ikke virker så giv lyd fra dig

• #6   5. jul 2009 godt så smiley Bar husk og sluk for strømmen.. smiley Ellers gør det av av smiley

• #7   5. jul 2009 mener så heller ikke at du selv må lave det hvis det skal være rigtigt :/... mener faktisk at det skal være en uddannet elektriker..

• #8   5. jul 2009 Han har absolut ikke sprunget over hvor gæret er lavest, du skal slet ikke begynde at demonterer el-installationer hvis du ikke ved hvad du laver for at få et skab op.
    Bliver der klippet en enkelt ledning et uheldig sted i huset, kan du mangle lys og strøm i stikkontakter i halvdelen af huset.

• #9   5. jul 2009 men husk når du sætter skabet op skal du lave så du kan komme til ledningerne om bag ved da det er et lov krav.

• #10   5. jul 2009 Så den klaret... Tak for hjælpen drenge... smiley

• #11   5. jul 2009 altså.... er det kabler der er trukket, så tag og få en elektriker til at presse samlingen. Så kan du hænge skabet foran.
    Er det løse ledere, er du nok nødt til at rykke installationen. Det er lidt svært, når man ikke kan se det smiley

• #12   5. jul 2009 altså man må jo godt skifte en gammel stikkontakt ud med en ny .. men ikke selv lave en ny i fx køkkennet... meen som sloth siger så skal du lave så man altid kan komme om til ledningerne hvis der skulle blive noget galt en anden gang.. og husk at slukke for strømmen !!

og så få en elektriker ud og sætte et blinddæksel på, så det er lukket til..

• #13   5. jul 2009 ..

• #14   5. jul 2009 Du må ikke, som menigmand, skifte en stikkontakt hvs der er jordleder i....

• #15   5. jul 2009 Streffen H - godt hun er kvinde så:-)

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #16   5. jul 2009 installationen er lavet ganske normalt. man trækker ikke en ledning fra tavle til hver kontakt medmindre der er ihc eller noget, ellers bliver det en meget dyr installation.
    når du fjerner en kontakt skal der muffer på enderne under alle omstændigheder, så der kan du bare samle dem farveret.

nu ved jeg ikke hvad det er for et skab men ofte er det en fordel at skære et hul bagi skabet og så have kontakten inde i skabet

• #17   5. jul 2009 Hehehe smiley

• #18   5. jul 2009 Hmmm.... enten har i misforstået mig, eller oz forstår jeg ikk helt jer... smiley

Det er fordi ham som boede her før, har trukket højtalerledninger i væggene, men ikk lavet nogen afslutning på det (udover det sidder der en antennekontakt, to stikkontakter og en blind kontakt)... og har så sat en form for hylde op til anlæg... nu har jeg pillet hylderne ned og der er bare et kæmpe hul i væggen og så blir jeg jo nødt til at sætte et skab op foran for at dække det smiley
    Og så kan de stikkontakter ikk være der... så nu de skruet af og ledningerne er afsluttet med muffer, så er der ingen der kan se det!!
    Og hvem sku oz komme og fortælle mig det ulovligt? smiley

Det vel først en dag mit hus skal sælges nogen ligger mærke til det og så kan jeg da sætte skidtet op igen... smiley

Steffen M: Og det er lige præcis ihc jeg har i huset... og er sikker på idioten har fusket med det... har i forvejen måttet ha elektrikere ude og lave alt hans lort om for over 25.000 -og idioten er endda selv elektriker!!

Kan i nu sove godt...

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #19   5. jul 2009 så er det fattigmandsversionen af ihc han har valgt at lave i det rum. normalt laver man alle kontakter på hver sin udgang, men han har nok valgt at alle stikkontakter i det rum kunne køre på samme udgang(hvis der da ikke er konstant strøm på dem) på den måde kan man spare nogen udgangsmoduler hvis det gøres flere steder og de koster jo også penge.
    det han har lavet er ikke forkert/ulovligt. men det sætter lidt begrænsninger i ihc'en
    men bare sørg for at de muffer er spændt ordentligt(dårlige forbindelser er den hyppigste årsag til brandskader næstefter kortslutninger i apparater).
    så længe huset er dit er der ingen der ser det og det er også kun ejerens/brugerens ansvar at det er i orden(og ingen tjekker dig)
    den dag du flytter forsvinder skabet jo nok og så må man etablere noget igen

• #20   7. jul 2009 Ja det er det så nok, siden han sådan har sparet på det... men det er der jo ikke så meget at gøre ved nu smiley

Tak for råd og vejledning smiley

Kommentér på:
Elektriker... HJÆLP...

Annonce