spartel eller glasfiber spartel {{forumTopicSubject}}
hey gutter..
jeg har købt en gammel corolla, som kun skal køre det næste år, så skal den nok bare skorttes
den er rusten i bagskærmene, og jeg har slibet det ned og banket det værste rust væk
da det er rustet væk, er der nu nogle indhak i skærmene, og jeg vil gerne have det skulle se en smule pænt ud, så vil gerne have lavet skæmkanterne plan, så den ikke buer ind og ud
skal jeg slibe helt ned til metalet og derefter fylde noget spartel i eller skal jeg bruge glasfiber spartel ??
almindelig spartel suger vand ??
og nej, den er ingen penge værd, så drop alt om pladesmed osv, den skal skrottes om et år
feb 2006
Følger: 46 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 327
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 67 Svar: 312
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 172 Svar: 3.264
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 59 Biler: 18 Emner: 354 Svar: 2.043
Michael L : Glasfiber Spartel.. det er ekstremt hårdt.. men det holder kun ordentligt fast på helt rent metal.. så slib en gang endnu, tør slibestøvet af og spartel.. så når det ikke og få så meget fugt, og ergo skal det nok holde.. så sliber du det nogenlunde til, og så giver det polyester spartel så det bliver fint, sliber igen, og vupti, din skærmkant er lige.. så giver du det noget maling af en art.. først grunder og så noget maling.. giver du det kun grunder så ruster det, for grunder trækker fugt, hvis ikke det bliver "lukket"
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 67 Svar: 312
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
slib stedet ned til metallet med en vinkelsliber herefter bank pladen lidt ind rundt om hullet undgå at banke på kanterne hvis det er muligt
smør noget glasfiber spartel på det kan godt være lidt tricky for det opføre sig ikke som alm spartel
hvis hullet er meget stort skal du sætte noget op bag ved så spartlen ikke bare falder ind hullet
du skal bare slibe med noget groft sandpapir korn 60 eller 80
herefter kan du bare spartle med noget alm spartel slibe med noget korn 120 og slutte af med noget korn 150
herefter grunder du og sliber efter med noget korn 220-240
så maler du farven på
så vil du få et hæderligt resultat
er det en metallick eller en alm farve uden metal i
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
har du forslag
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
hvad vil du bruge det til ?
spartel eller glasfiber spartel