{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.757 visninger | Oprettet:

uddannelse indenfor politi, aks. {{forumTopicSubject}}

går og overvejer om jeg skal ta en uddannelse indenfor politiet. men hvis det skulle være det så skal det være med henblik på at blive en til at aks, aktionsstyrken...
har prøvet at søge på google, men synes ikk rigtigt jeg kan finde noget. er der nogen af jer der ved noget smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uddannelse indenfor politi, aks.
  • #1   30. jul 2009 du er for det første ikke gammel nok til at komme ind til politiet... man skal være fyldt 21... så der er lidt tid til

• #2   30. jul 2009 Google er da fin.

Jeg fandt følgende:

Nu skal du jo først lige have tjent i politiet minimum 5 år...

Med 4 år på politiskolen, og 5 år før man kan søge AKS, samt 1½ års uddannelse, så er man gammel, før man kan begynde i enheden for real.

• #3   30. jul 2009 Her er en god tråd om emnet

http://www.motion-online.dk/fora/lofiversion/index.php/t27287.html

• #4   30. jul 2009 Det kræver du er 21 for at søge ind i politiet.

Kan ikke huske det helt korrekt, men mener at man også skal have en HF uddannelse - ikke hæng mig op på det, hvis jeg tager fejl smiley

• #5   30. jul 2009 politiskolen overvejer jeg efter min mek uddannelse.
    de 5 år begynder at tælle den dag du starter på politiskolen smiley så man er tidligst 26

• #6   30. jul 2009 Du skal vel ind og ha grund uddannelsen. Så kan du vel søge vidre til AKS når du har arbejdet i nogle år smiley

• #7   30. jul 2009 Jackie P.
    Hvis du søger ind til politiet vil cirka halvdelen af brugerne her på vende dig ryggen og kalde dig panser svin for klogere er de ikke....

Man bliver IKKE populær hvis man reklamere med man er hos Politiet....

Hvorfor også deres AKS - nu om dage kommer dem i patruljerne jo næsten ud for det samme de skal jo også ud til narkomaner og x soldater og de er jo næsten ligeså meget i skud zonen i denne bandekrig...

• #8   30. jul 2009 Mikkel C.
    ja det er noget med at de snart begynder og kræve noget lignende det du skriver for og kunne søge ind til politiet...

Mere kan læses på

www.blivpolitibetjent.dk

• #9   30. jul 2009 Rigspolitiet giver normalt afslag til en kvindelig ansøger, hvis hun er mindre end 164 cm, og til en mandlig ansøger, hvis han er mindre end 172 cm.

http://www.blivpolitibetjent.dk/site/ny_grunduddannelse_i_2010/

• #10   30. jul 2009 jackie P--- ikke for at knuse dine drømme... men det er de færreste 21 årige der bliver optaget.... jeg søgte ind sammen med en ven for 1½ år 2 år siden snart.... han var den yngste der blev optaget.. og var 22... men han var også en af de eneste... alle andr var ældre.

jo yngre du er... jo mere skal de være sikker på du er moden nok... så det er mere sandsynligt du bliver afvist..

ud over det så er AKS ikke ligefrem den nemmeste at komme ind i... de godtaget kun erfarne folk.. som samatidig består deres hårde prøve...

så at du både skulle komme ind som 21 årig og 26 årig i AKS... ville være at slå alders rekorder i begge steder ;)...

jeg er ikke sikker på hvad AKS starter... men jeg mener altså også du skal have 5 års erfaring.... og mener bestemt ikke at PG1 eller PG2 tæller med her....

• #11   30. jul 2009 Jeg har også lige siden jeg var en lille dreng haft en drøm om at komme derind, men jeg tror desværre det er umuligt for mig, for jeg har fået plettet attesten for 4 år siden i en ordentlig brændert.

• #12   30. jul 2009 dennis S--- den kan godt være rigtig svær ja :(...

hvis det er en mindre forseelse som bliver slettet efter nogle år, kan du være heldig at du får lov at komme til optagelses prøve alligevel, og får muligheden for at bevise dig.

men de vil klart tage det op til vurdering

• #13   30. jul 2009 er der ikke noget om man også kan være for gammel til at søge ind til policen.... 28år eller sådan noget??? syntes det er lidt stramt hvis det er rigtigt....

• #14   30. jul 2009 Johan: Jah, det håber jeg da. Jeg har taget en håndværker uddannelse som tømrer og bestået min værnepligt, for at vise at jeg er intresseret, men den bliver sgu svær med den forbandede plet.

• #15   30. jul 2009 søren P--- jo fra 21-29.... hmm.. du skal også huske at kravende.. og endnu mere uddannelsen kan være fysisk hårdt for mange... derfor har de valgt at lave en stribe i sandet...

dennis S--- værnepligt hjælper tit godt på at kunne komme ind.. da det giver en god grund basis for mange ting..

dog siger mange derinde at hvis du har været videre end værnepligt... dvs udsendt som konstabel eller lign.. så er de ikke altid lige glade for det.... du kommer ihvert fald under lup til optagelsen.

fordi at i militæret lærer du ikke at tænke selv.. der skal du adlyde ordre og skyde... hvorimod en politibetjent skal reagere med tanke og omhug... de vil helst ikke have en betjent der skyder uden at tænke ;)..

men der er blandede meninger omkring dette...

• #16   30. jul 2009 Bliv nu en korupt en! smiley

• Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    dec 2004

Følger: 1 Emner: 195 Svar: 586
    #17   30. jul 2009 Er det egentlig muligt at blive politibetjent hvis man ikke har en ren straffeattest?

• #18   30. jul 2009 min attest er ren, den blir jo renset efter nogle år. men de arkiverer jo alt, så kommer nok meget an på hvordan ens liv ser ud.

• #19   30. jul 2009 ja den skal være ren!!... men som sagt.. tingene står der ikke evigt.. men politiet ved det hele.

dvs hvis du har lavet så slemme ting, så kan de sagtens afvise dig.... selv om den er ren...

hver enkelt sag bliver overvejet forskelligt jo...

• #20   30. jul 2009 De vil altid kunne se hvad du har lavet, ligemeget hvornår du har lavet det. Enkelt ting kan de se gennem fingre med, andre ting ser de hårdt på. Dvs. har du lavet en mindre dum forseelse, så kan du godt blive optaget alligevel.

• #21   30. jul 2009 Man bliver ikke optaget ved politiet hvis man har lavet berigelseskriminaliet, vold, eller handel med stoffer og lign...

Bare fordi ens straffeattest er "ren" efter en række år, så bliver den aldrig ren i politiets regi...

Kommentér på:
uddannelse indenfor politi, aks.

Annonce