{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Opsigelse af mobilabonnement ? {{forumTopicSubject}}

Det er måske et dumt spørgsmål, men nu prøver jeg alligevel smiley

Jeg har et mobilabonnement hos Telia som jeg oprettede for ca. 2 1/2 måned siden i forbindelse med køb af en ny Nokia 5800 Xpress Music. I den forbindelse har jeg forpligtet mig til at betale kr. 120,- månedligt i 6 måneder - dvs. ca. frem til november 2009

Telia har nu indført et nyt PBS/administrationsgebyr.

I forbindelse med ændringer i abonnementet (som det nævnte gebyr) er man normalt berettiget til at opsige sit mobilabo med 14 dages varsel. Dette står da også på min seneste PBS-oversigt fra min bank. Men jeg går ud fra, at det er en tekst der automatisk sendes ud til ALLE Telia-abonnenter, som betaler via PBS.

Mit spørgsmål er nu, om denne opsigelsesret også gælder SELV OM jeg har forpligtet mig til at betale kr. 120,- månedligt i 6 måneder.

Eller gælder den nævnte opsigelsesvarsel kun hvis man er ude over bindingsperioden ??

Umiddelbart tror jeg selv, at den kun gælder for dem, der er ude af bindingsperioden - men på den anden side vil det jo reelt betyde, at man er nødt til at acceptere alle prisstigninger osv. hvis man fortsat befinder sig i bindingsperioden uden muligheder for at opsige abonnementet.

På forhånd tak for jeres inputs smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsigelse af mobilabonnement ?
  • #1   30. jul 2009 ring til telia og spørg dem?? de burde ha styr på det

  • #2   30. jul 2009 Du ringer da bare og siger pænt farvel, så kan du selv se hvordan de reagerer. Det kan endda være du får en ny telefon eller andet med oven i hatten for at du skal blive. smiley

  • #3   30. jul 2009 du gider heller ikke telia mere? mig og kæresten opsiger også vores. Tror ikke det var så smart lavet med de ændringer de skrev i det brev de sendte..

  • #4   30. jul 2009 synes der stod noget med 14 dages opsigelse men ring ind og hør tor heller ikke de kan lave om på dit abonnemet når du har skravet under før de lavet det om

  • #5   30. jul 2009 Medmindre der decideret står, at det kun er gældende for dem der har haft deres abonnement i mere end ½ år, så kan du prøve om den går, da det ellers vil være falsk reklame.

    Dog er du svært stillet, eftersom du har skrevet under på en bindingsperiode der har en varighed på ½ år.

    Jeg ville selv prøve, eftersom de ved evt modstrid, ellers har udgivet falsk reklame.


  • #6   30. jul 2009 Det er jo ikke tilladt at hæve prisen, hvis det ikke decideret står i aftalen som du har skrevet under, at det er.

  • #7   30. jul 2009 Fik også brev fra dem i dag med alle deres prisstigninger.

  • #8   30. jul 2009 Thanks !!!

    Jeg tror jeg vil prøve at kontakte dem så.

    Jeg ved ikke om man kan kalde det prisstigning - da det vel nærmere er et ekstra gebyr. Det korte af det lange er dog, at jeg ikke har skrevet under på at betale dette gebyr, da jeg indgik aftalen.

    Telia startede da også med at kalde det et PBS-gebyr - men det fik vist stærk kritik fra bankernes interesseorganisation, da det ikke havde noget at gøre med et gebyr, som bankerne havde indført - men derimod Telias eget "administrationsgebyr".


  • #9   30. jul 2009 Ring ind og sig at du ikke finder dig i det, og at du nedlægger dit abonnement med det samme, hvis de ikke fjerner gebyret.

  • #10   30. jul 2009 jeg har opsagt mit abonnement, gad jeg sku ikk finde mig i.. så fuck telia..

  • #11   30. jul 2009 Du må gerne opsige dit abonement. Det de gør der er at "opfinde" andre måder og tjene penge på og det betyer en pris stigning i forhold til det produkt du har købt og skrevet kontrakt på, så derfor må du gerne opsige dit abonement også selv om du kun har haft det i 2,5 måned.

    Vh Kim


  • #12   30. jul 2009 synes i overdramatiseret det hele , i brevet stiger udlands taksten for sms, for genåbning af simkort, sms rapporter, pdb gebyr på 9,75 kr,


    Så luk da røven med pris ændringer, det kan folk jo ikke mærke alligevel hvis de holder sig i dk.


  • #13   30. jul 2009 Mike - Zyrez---> og så kommer rapporter vist til at koste 0,20kr pr. stk. Mine foraldre har i hvert fald fået et brev fra dem med det, jeg har dog ikke selv modtaget noget brev fra Telia om at det kommer til at koste noget ????

  • #14   30. jul 2009 Husk for gudsskyld at opsige dit abo. skiftligt. så send det anbefalet.

    Jeg har opsagt telefoner 2 gange nu på telefon og mail og begge gange har de ikke gjort det og "bevis" var væk.


  • #15   30. jul 2009 du kan bare opsige det med 14 dags varsel da de ændre spille reglerne. og derved kan de ikke tvinge dig med på de nye "PBS gebyre" som de pludselig har fundet på skal koste 9.75,-

    de mistede også lige 800 kr om måneden her fra efter de fandt på det..


  • #16   30. jul 2009 Tak igen til alle smiley

    Jeg fandt nedenstående på Telias hjemmeside - så ja....jeg er i min fulde ret til at opsige abonnementet:

    Q: Kan jeg godt opsige mit abonnement, selvom jeg stadig er i binding?
    Ja, det kan du godt.
    Da abonnementsvilkårerne, som vores eksisterende kunder har skrevet under på, i mange tilfælde ikke længere er gældende, har du ekstraordinært mulighed for at fritstillet, hvis du kontakter vores Kundeservice senest den 14. august 2009.
    -----------------------

    <b>Mike - Zyrez</b>
    Kan godt være det ikke er så slemt med de nye gebyrer / prisstigninger - men det var en gang hvor man ved de fleste mobiludbydere sparede et gebyr, hvis man tilmeldte betalingen til PBS - nu koster det ligefrem et eksta årligt gebyr på næsten kr. 120,- hvis man betaler via PBS - det synes jeg sgu ikke er i orden. Formålet med PBS er jo netop, at det bliver nemmere for både kunden og udbyderen - så det der med at der er omkostninger forbundet med PBS for udbyderen er noget nonsens.


Kommentér på:
Opsigelse af mobilabonnement ?

Annonce