Opsigelse af mobilabonnement ? {{forumTopicSubject}}
Det er måske et dumt spørgsmål, men nu prøver jeg alligevel
Jeg har et mobilabonnement hos Telia som jeg oprettede for ca. 2 1/2 måned siden i forbindelse med køb af en ny Nokia 5800 Xpress Music. I den forbindelse har jeg forpligtet mig til at betale kr. 120,- månedligt i 6 måneder - dvs. ca. frem til november 2009
Telia har nu indført et nyt PBS/administrationsgebyr.
I forbindelse med ændringer i abonnementet (som det nævnte gebyr) er man normalt berettiget til at opsige sit mobilabo med 14 dages varsel. Dette står da også på min seneste PBS-oversigt fra min bank. Men jeg går ud fra, at det er en tekst der automatisk sendes ud til ALLE Telia-abonnenter, som betaler via PBS.
Mit spørgsmål er nu, om denne opsigelsesret også gælder SELV OM jeg har forpligtet mig til at betale kr. 120,- månedligt i 6 måneder.
Eller gælder den nævnte opsigelsesvarsel kun hvis man er ude over bindingsperioden ??
Umiddelbart tror jeg selv, at den kun gælder for dem, der er ude af bindingsperioden - men på den anden side vil det jo reelt betyde, at man er nødt til at acceptere alle prisstigninger osv. hvis man fortsat befinder sig i bindingsperioden uden muligheder for at opsige abonnementet.
På forhånd tak for jeres inputs
aug 2007
Følger: 119 Følgere: 120 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 2.478
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 503
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 1.074 Svar: 5.131
maj 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 4 Emner: 160 Svar: 642
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 1.337 Svar: 6.815
Dog er du svært stillet, eftersom du har skrevet under på en bindingsperiode der har en varighed på ½ år.
Jeg ville selv prøve, eftersom de ved evt modstrid, ellers har udgivet falsk reklame.
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 503
nov 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 125 Svar: 5.747
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 215 Svar: 865
Jeg tror jeg vil prøve at kontakte dem så.
Jeg ved ikke om man kan kalde det prisstigning - da det vel nærmere er et ekstra gebyr. Det korte af det lange er dog, at jeg ikke har skrevet under på at betale dette gebyr, da jeg indgik aftalen.
Telia startede da også med at kalde det et PBS-gebyr - men det fik vist stærk kritik fra bankernes interesseorganisation, da det ikke havde noget at gøre med et gebyr, som bankerne havde indført - men derimod Telias eget "administrationsgebyr".
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 503
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 44 Svar: 563
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 883
Vh Kim
aug 2004
Følger: 81 Følgere: 78 Biler: 7 Emner: 120 Svar: 2.704
Så luk da røven med pris ændringer, det kan folk jo ikke mærke alligevel hvis de holder sig i dk.
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 883
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 6.665
Jeg har opsagt telefoner 2 gange nu på telefon og mail og begge gange har de ikke gjort det og "bevis" var væk.
jul 2004
Følger: 87 Følgere: 90 Biler: 5 Emner: 28 Svar: 892
de mistede også lige 800 kr om måneden her fra efter de fandt på det..
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 215 Svar: 865
Jeg fandt nedenstående på Telias hjemmeside - så ja....jeg er i min fulde ret til at opsige abonnementet:
Q: Kan jeg godt opsige mit abonnement, selvom jeg stadig er i binding?
Ja, det kan du godt.
Da abonnementsvilkårerne, som vores eksisterende kunder har skrevet under på, i mange tilfælde ikke længere er gældende, har du ekstraordinært mulighed for at fritstillet, hvis du kontakter vores Kundeservice senest den 14. august 2009.
-----------------------
<b>Mike - Zyrez</b>
Kan godt være det ikke er så slemt med de nye gebyrer / prisstigninger - men det var en gang hvor man ved de fleste mobiludbydere sparede et gebyr, hvis man tilmeldte betalingen til PBS - nu koster det ligefrem et eksta årligt gebyr på næsten kr. 120,- hvis man betaler via PBS - det synes jeg sgu ikke er i orden. Formålet med PBS er jo netop, at det bliver nemmere for både kunden og udbyderen - så det der med at der er omkostninger forbundet med PBS for udbyderen er noget nonsens.
Opsigelse af mobilabonnement ?