{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.112 visninger | Oprettet:

Brev fra SKAT omkring DR licens {{forumTopicSubject}}

Inden alle råber op om at "jamen du kan bare betale" så bliver de ignoreret smiley For har ikke rigtig lyst til at betale for noget jeg ikke bruger (betaler heller ikke for andres busbillet)

Har lige fået et fint brev ind fra SKAT inddrivelsescenter, at jeg skylder xx kr i licens og hvis de ikke er betalt inden xx dage vil de vudere hvor meget jeg kan afvikle på gælden...

Hvad fa... er det nu for noget?

Andre der har fået sådan et fint brev?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brev fra SKAT omkring DR licens
  • #1   20. aug 2009 Jamen sådan er det. Vi betaler allesammen X antal kr. til diverse ting og sager, som ikke bruges. Og licens skal alle betale, da alle har adgang til det.

• #2   20. aug 2009 ja man risikerer vist rki men jeg fik betalt for at undgå rki.. Og hvis du ikke betaler trækker de det bare i din overskydende skat

• #4   20. aug 2009 Bare sådan af rent nysgerrighed, hører du så ALDRIG radio, dansk musik generalt eller ser film som i kina spiser de hunde osv osv;O)

• #5   20. aug 2009 Tror det er meget normalt at få, når man ikke betaler sin licens.. Men har aldrig hørt om det! smiley

• #6   20. aug 2009 hvis alle har adgang til "licens" skal staten faneme betale en fjernsyn + en radio og en mobil med internet osv som de nu bruger som argumenter smiley så er det iorden med mig

• #7   20. aug 2009 Nej men du må åbenbart havde modtaget nogen rykker forinden da det du har fået nu er sidste ud kald inde RKI indrages i sagen

• #8   20. aug 2009 og har du aldrifgværet ved at brække dig af grin over, drengene fra angora, mandrillen, Dolph osv osv. Alt dette findes kun fordi der er licens miler til at betale eller bidrgae til projekterne;o) eneste undtagelse er at det kun er noget musik som modtager støtte derfra.;o)

• #9   20. aug 2009 Gider helle rikk diskuter hvor vidt man skal betale eller ej eller om jeg stjæler fra jer andre. Jeg betaler IKKE for det selv om jeg ser på DR1 DR2 høer P3 og af og til bruger deres net tjenester.. Men ja det kan de gøre. Det smarte er dog at du skal tjene 1000 for at betale 1000 skal du betale ud af egen lomme så skal du tjene omkring 2000 for at betale 1000

• #10   20. aug 2009 Tror ikke du er klar over hvad du får for din licens. Ser du måske ALDRIG TV?

• #11   20. aug 2009 de skal nok få deres penge uanset hvad, det er jo staten vi snakker om, så hvis jeg var dig ville jeg betale inden der kommer for mange rykkere på... de har desværre fuld ret til at opkræve det fra enhver...

betaler man ikke ender det med at de trækker det fra fradraget...

• #12   20. aug 2009 Har aldrig set det før, og har da boet ude et godt stykke tid

Mikkel K

Ville da lyve hvis jeg sagde nej, men det er nu mere det at jeg lige er flyttet i ny lejlighed og de så "antager" at jeg har TV/radio... Synes ikke det er helt fair, og er du gal en program pakke du kan få hos TDC for samme penge, som rent faktisk viser noget man ville se

• #13   20. aug 2009 Hmmm tror det er umuligt at smide flere tastefejl ind i en tekst end jeg lige har gjort, beklager;O)

• #14   20. aug 2009 At betale ved kasse et, vi skal alle betale før eller siden, spørgsmålet er bare hvor langtid kan vi vente med at betale og hvor stor bliver "bøden" når de finder ud af vi ikke har betalt.

De kan jo desværre kræve det med tilbage virkende kraft, hvis de kan dokumentere du har haft mulighed for at gå på nettet se tv eller høre radio.

Men til dit spørgsmål, der er flere der har fået sådan et brev, jeg fik selv en licensmand på besøg og fra den dag er regningerne blev ved med at komme..

• #15   20. aug 2009 ER ALDRIG! blevet smidt i RKI pga. licens.. det staten du skylder penge, du kommer heller ikk i RKI for en ubetalt fart bøde feks..

• #16   20. aug 2009 Kasper R

Det drejer sig nok om 40sek på en uge (husk det kun er DR) og det svare til at jeg sapper forbi den x antal gange på en uge

• #17   20. aug 2009 Haha.. alle hører, lytter, ser radio/tv som dr udsender... - Har du ikke et tv, radio i bilen eller andet?

Så skal jeg være ærlig tror jeg ikke på du ikke bruger det... gør alle om det så er i et lille omfang det kan godt være, men det er ens for alle...

• #18   20. aug 2009 Så kan i jo flytte til Irak. Dernede er der sikkert brugerbetaling. SÅdan noget asocialt lort at lukke ud. Hvad sker der for jer? Er det fordi mor og far altid har betalt, og nu er det pludselig jeres egen tur, og så er det ikke sjovt længere?

• #19   20. aug 2009 Fordi du har en mobiltelefon eller radio i din bil, så betyder det jo IKKE at man bruger den til at gå på www.dr.dk med den eller høre P3 nonstop, det burde sgu være logik for enhver.

Jeg ved godt, at reglerne siger, at man skal betale licensen bare du ejer et apparat der er i stand til at komme i kontakt med noget, som DR har produceret, men det er satme langt ude...

Det svarer til, at jeg opretter en hjemmeside og sender et girokort til alle i DK fordi folk har mulighed for at hente et billede af en hjort, som jeg selv ejer rettighederne til.

• #20   20. aug 2009 Det er da lige meget om du får en pakke fra tdc... du skal stadig betale licens, og i den pakke er dr også med....

Forstår ikke helt problemet?

• #21   20. aug 2009 Men som de så smart skriver, så skal den sku nok betales på den ene eller den anden måde smiley

SKAT skal nok få sine penge, nå, sådan kan det jo gå nogle gange

• #22   20. aug 2009 en ganske almindelig mobil tlf er nok til at opkræve licens fordi du via dit abonnement har mulighed for at besøge dr's tjenester...

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 24 Svar: 1.311
    #23   20. aug 2009 *Nicolai aka avaGe * de antager ikke noget , de har sikkert tjekket op på det siden det er nået så langt , husk lige på der er noget der hedder medie-licens og den skal betales når du har forbindelse til internettet på den ene eller den anden ,åde

• #24   20. aug 2009 Det er ligegyldigt. Du har muligheden for at se det. I realiteten skal en mester med flere firmabiler faktisk betale licens på hver enkelt firmabil. Kan ikke huske nøjagtigt hvordan det er, men der er noget om snakken.

• #25   20. aug 2009 De kan trække beløbet i din løn, i dine feriepenge, i overførselsindkomster eller i restskat.

Licensen er langt billigere bare at betale, for skal den inddrives af skat, så er det næsten dobbelt op - og det ønsker man kun når man er i byen.

Du kan ikke bilde mig ind, at du hverken ser DR, DR2, eller hører P1, P2, P3 eller P4. Har du aldrig set "Drengene fra Angora", eller hørt "De Sorte Spejdere"?

• #26   20. aug 2009 Hvis din bil står i dit eget navn, så antager de med god grund at bilen er udstyret med radio... Du kunne jo passende sige tak til alle dem herinde der betaler lidt ekstra i licens for at du kan få lov at kigge med gratis..

• #27   20. aug 2009 reglerne er som følger:

Licens er en lovpligtig afgift for alle over 18 år, som har et apparat, der kan modtage og gengive radioprogrammer, billedprogrammer eller -tjenester; uanset hvordan apparatet benyttes.

Det vil sige at du som privatperson skal betale licens for husstande hvis du har et licenspligtigt apparat på din private bopæl, feriebolig, bil og/eller båd.

Og det betyder, at licensen ikke afhænger af om du bruger DRs public service tilbud: DR1, DR2, www.dr.dk, P1, P2, P3, P4 og de digitale radiokanaler, eller udelukkende ser udenlandske programmer.

• #28   20. aug 2009 jeg vil faktisk stoppe med licens betaling pr dags dato som oprør mog P1 og p2 osv .. De mest DØDSYGE kanaler PLUS jeg syntes det er konkurrence forvridende

• #29   20. aug 2009 � Kofoed 

Det er da ret enkelt, ved TDC har jeg SELV valgt at jeg gerne vil have de kanaler, og betaler gerne, men med DR har du ikke noget valg...

Det er sku da at trække noget ned over hovedet på folk, uanset hvordan du vender og drejer det?

• #30   20. aug 2009 Det er helt fuldstændigt lige meget hvor lidt eller hvor meget du ser tv eller hører radio.
    Har du et tv skal du betale licens.
    Har du en radio skal du betale licens.

Det gør alle vi andre. Så skal du selvfølgelig også.
    Ved godt, at du vil ignorere dette indlæg. Men det skal du ikke betale for.

• #31   20. aug 2009 Sygt så mange socialdemokraterne og andet skratkravl man kan samle på 10 minutter.

• #32   20. aug 2009 Bare få betalt så den pot ude af verden.... Det ens for alle.

• #33   20. aug 2009 Læs nu reglerne lige meget om det er dr!

• #34   20. aug 2009 vi skal alle betale medie licens, med mindre du kan bevise du ikke har nogen form for mulighed for at se/hører radio og tv i en eller anden form, på din bopæl, og at du sidder med din computer nu, betyder du HAR mulighed for det, så det skal man betale for, det er noget fusk ja, men sådan er reglerne skruet sammen, og det er ikke noget menigmand kan gøre en bjælde ved..

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 24 Svar: 1.311
    #35   20. aug 2009 Christian F

smiley

• #36   20. aug 2009 Du kan jo læse bekendtgørelsen:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=124994

• #37   20. aug 2009 Regningen skal nok betales, det var nu mere for at høre om andre også har fået sådan et fint brev (troede selv det var forskudtoversigt) blev da skuffet smiley

Men er satme ikke tilfreds smiley

• #38   20. aug 2009 Du skal betale medielicens når du har internet

• #39   20. aug 2009 Jeg gider heller ikke betale skat...

• #40   20. aug 2009 � Kofoed 

Nu hvor du er så "hellig" har du så nogensinde snydt en kunstner for et stykke musik nr? Har du snydt en film producent for en DVD?

Nu hvor vi skal sætte det hele på en spids?

• #41   20. aug 2009 Er sgu da ikke hellig.. men nu er reglerne sådan! Er det du mener om jeg brænder musik eller film - nej men har købt dem for 7 øre stykket...

• #42   20. aug 2009 betaler heller ikke, og det er et bevidst valg. Ville gerne betale, såfremt man kunne vælge enkelte ting fra, men det med at man bliver påtvunget at betale 2xxxkr årligt, for noget som man IKKE selv har valgt. Og da DR gang på gang beviser ikke at kunne styre egne udgifter, f.eks. ifb. med opførelsen af den nye DR by, ja så er valget klart.

• #43   20. aug 2009 � Kofoed 

Hold nu op! Du kan da sku ikke side og sige at du aldrig har set en brændt DVD? Eller lyttet til en brændt CD.. Give me a break

• #44   20. aug 2009 Phuck @lot ~ : Hvordan vil Skat tage penge til midie-licens fra en restskat ...... hehehehehe

• #45   20. aug 2009 Tue P

Lige mine ord, synes det er og presse appelsinen at vi alle skal betale deres milliard overforbrug på en bygning..

• #46   20. aug 2009 Bare når du for tdc tv sender de papirene til dr. Det er de mest sure penge at betale. Og først man er inde kan man ikke komme ud. Jeg tror hvis man selv kunne bestemme om man ville betale , så lukkede de sgu nok inden for et år . Men skat plejer bare at holde noget af din løn tilbage, når den er trukket langt nok ud. For det kan SKAT

• #47   20. aug 2009 Du kører da helt af sporet - hvis det er så lad da for helvede vær og betal!

• #48   20. aug 2009 Jeg gider heller ikke betale til alle dem som ikke arbejder og alle dem som er syge osv osv osv.

Sådan er vilkårene folkens desværre:-(=

• #49   20. aug 2009 Det jo ikke fordi jeg sys det total fedt at betale... men nu er det bare sådan... Tror da de fleste ville lade vær hvis det var muligheden men er det jo ikke...

• #50   20. aug 2009 Ja det kunne ikke siges kortere en Rune J skriver... - Der mange ting vi ikke selv vælger

• #51   20. aug 2009 � Kofoed 

slet ikke, det er i princippet det sammen, vi diskutere ikke hvor vidt jeg betaler eller ej, for selvfølgelig gør jeg det.

Det er det at jeg synes liiige det er grov nok at SKAT skal blandes ind i det, kom licens manden her hen og bankede på døren havde han fået den kontant, men det har han ikke, og har ikke modtaget noget som helst i det år jeg har boet i denne lejlighed

• #52   20. aug 2009 � Kofoed 

Det er der jo faktisk ikke, vi vælge ikke selv hvad vi betaler i SKAT, men det får vi sku alle meget ud af i sidste ende

Men udover Skat og licens, hvad vælger du så ikke selv hvad din tjente kr skal bruges på?

• #53   20. aug 2009 Der er ikke noget at gøre, vi vil jo alle se tv , så bliver vi bare nød til at betale. Om vi vil eller ej. Men kan ikke helt lade være med at tænke på at man har så travlt med at alt skal privatiseres men ikke DR. Men de bygger jo også dyrt. Har været med på dr byen i 3.5 år og det blev dyrt.

• #54   20. aug 2009 Ikke hvad jeg ikke selv vælger at betale.. men mange ting man ikke selv vælger... Men ja kan godt forstå det du siger med licensmanden, men forstår ikke så du ikke har fået rykkere eller noget...

• #55   20. aug 2009 De trækker dem bare over din skat vis du ikke betaler frivilligt... been there, done that smiley

• #56   20. aug 2009 Og nu er det sådan, at DR er forpligtet til at levere Public Service, dvs. der skal være nyheder i et bestemt antal timer i døgnet eksempelvis. Og hvis der udbryder krig, så er det DR, der udsender radio til os alle.

Hvis ikke vi betalte licens, så fik vi ingen nyheder og dårlige reklamer hele tiden!

• #57   21. aug 2009 Min skat skal også gøres lavere fordi jeg bruger ikke alt det asfalt der er lagt på vejene...... OMG. SUK

• #58   21. aug 2009 Betaler heller ikke Licens.

Hvorfor ikke?

Lytter til CD i bilen
    Ser aldrig Fjernsyn derhjemme (Har faktisk intet TV)
    De Film jeg ser er DVD som jeg køber
    De eneste gange jeg bruger DR TV2 o.l. er når jeg er hos kæresten eller kammerater. Men de betaler jo, så må det være godt nok smiley

Hvis de gerne vil have at alle skal betale så lad os betale det via skatten...

Desuden er jeg studerende og kan godt bruge de 1000 kr (eller hvor meget det er) andre steder smiley

• #59   21. aug 2009 Synes det er cool at folk seriøst mener de kan retfærdiggøre at de snyder på den måde. Forbrydere hele bundtet.

Vil 1000 gange hellere betale licens, end jeg vil betale halvdelen af mine surt tjente penge i skat til arbejdsløse samfundsnassere, der bruger deres aftener på at lave ballade i københavns gader

Ingen undskyldning i verden for ikke at betale licens

Så vidt jeg kan se "Dr. bombe" - så har du da adgang til internettet - og dermed licensberettiget.

• #60   21. aug 2009 Casper H: Ikke hvis man er på nettet via en 56k modem forbindelse :o)

Kommentér på:
Brev fra SKAT omkring DR licens

Annonce