{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.063 visninger | Oprettet:

hjælp mig kære tømrer svend ;) {{forumTopicSubject}}

vi har flyttet i hus,og lavet en masse om herjemme smiley men nu er problemet at vi har fået sat en masse flote fodpaneler op,og de er blevet skudt i med en søm pistol med nogle små søm..
spørgsmålet er så,er der noget dan kan dække huller/hoved på sømmet så man ikke skal igang med maler penslen og male samtlige paneler... prøved med akryl fuge (hvid) men bliver ik helt som man vil have det..skal lige siges fodpaneler er malet ´hvide fra fabrik.. tak for hjælpen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp mig kære tømrer svend ;)
  • #1   27. aug 2009 tjae, de kan jo fuges. men så skal de stå i spænd. men ofte monteres fodpaneler der er grundet eller malet 1 gang, så spartles der og males igen.

tømrerlærling.

• #2   27. aug 2009 hvis du vil havde dem helt væk, så skal de spartles og males. men ellers kan man få nogle hvide dæk knapper til at klister på.
    Men når jeg laver fodlister, så er det alm. at sømmene er synelig...de er jo ikke så store sårn nogle dykkerhoveder.

• #3   27. aug 2009 normalt bliver de spartlet og malet, men ville prøve med noget fugemasse eller silicone af en art..

• #4   27. aug 2009 hvis det er gips skydes der ofte med 45 mm dykkere. skydes i top og bund af liste og hver sin vej så den låser smiley

• #5   27. aug 2009 ved montering af fodlister skal de enten spartles og males bagefter, eller også skal man finde sig i de få sm huller efter dykkerne.
    at bruge acryl fugemasse er en ret så dårlig ide da det SKAL males, ellers bliver det misfarvet efter noget tid.

vh tømrersvenden smiley

• #6   27. aug 2009 dem han har fået er dem der er færdig malet...men du kan få de dækknapper i bl.a.XL og stark. men en anden gang´, så er det bare i gang med montage limen.

• #7   27. aug 2009 ja de skal spartles og så males over igen...sådan har jeg fået det lavet i hele mit hus...selv om de var købt færdig malet så skal de ha en tur til efter de sat op

• #8   27. aug 2009 sm huller = små huller

• #9   27. aug 2009 iøvrigt det med dækknapper ser da forfærdentligt ud... så hellere beholde små huller der er efter dykkerne

• #10   27. aug 2009 okay takker for hjælpen,jeg må lige forbi stark imorgen,ellers må vi sgu nok igang med penslen ;( men godt og høre nogle forskellige meninger..

• #11   27. aug 2009 krudtuglen: er enig med dig i at det ser forfærdelig ud...det ligner noget klampt...det er jo aldrig noget som man ville gøre ved sit eget hus, som en tæmre med respekt for sit eget arbejde og en selv!!!!

• #12   27. aug 2009 det eneste er spartle og male de plast knapper ser billig ud men hvis du havde monteret med montage lim havde du ikke haft det store problem
    husk iøvrigt at fuge ved samlinger mm event med acryl fuge da den er overmalbar ikke cilicone det kan ikke overmales

• #13   27. aug 2009 jonas: dækknapperne bruges somregel i forbindelse med montering af vinduer... så monteres de hvor karmskruehovederne ses.
    de er ikke beregnet til fodlister og lign

• #14   27. aug 2009 Noget helt andet. Hvem montere fodlister med montagelim? Dét lyder som noget klamp. Håber da ikke der er nogen der gør det store i det.

• #15   27. aug 2009 missah: det tænkte jeg også.. der må være et stort arbejde i at sørge for at det er trykket ordentligt ind til væggen... men ellers burde det jo ikke fejle noget.
    jeg har dog aldrig gjort det....

• #16   27. aug 2009 Krudtuglen: Jeg er selv tømre, så jeg ved godt at de knapper er til vinduer...men jeg har sat de kanpper på fodlister, fordi gamle fru Jensen ikke ville se på de spå dykkerhoveder jeg havde sat i forlisterne...så syndes hun det var pæner med de kapper...Hmm...det lignede så bare lort til forskel, for så var det først man lå mærke til det!

Missah: Det virker helt fint montagelim til fodlister...det kan være en fordel hvis der går ledninger eller vandrør i væggene hvor listerne skal sidde...Men de skal bare side i spænd, når man monterer dem...så kommer de ikke der fra...men det mest normale er jo at man skyder eller skruer dem fast.

• #17   27. aug 2009 Det eneste rigtige at gøre er jo egentlig at spartle dem og male over... smiley

• #18   27. aug 2009 Du evt. prøv at spartle hullerne og tørre det overskydende spartelmasse af med en klud,når det er fyldt ud og tørret kan du pletmale med enten RAL 9010 eller s0502-y (farvekoder) fabriksmalet træ er oftest malet i en af disse farver

Kommentér på:
hjælp mig kære tømrer svend ;)

Annonce