{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  u sikkerhedssele = klip kørekort
  • #2   1. sep 2009 ikke endnu...

• #3   1. sep 2009 burde de indføre...

• #4   1. sep 2009 det kommer nok desværre, burde være op til folk selv.

• #5   1. sep 2009 Om folk vil køre med sele er sgu folks egen sag, så burde englene bare holde deres kæft for en gang skyld, på det her englegalleri.dk ..

Kender flere der har overlevet uheld KUN pga de ikke havde haft selen på, og det var hvad politiet sagde.

Men ja ingen tvivl om selen også redder mange liv.. Men det KAN også gøre det modsatte.

• #6   1. sep 2009 Tjaa, Ville nu være rimelig træt af at være med i et uheld hvor et fjols ikke har taget sele på.

• #7   1. sep 2009 René K, det bør ikke være op til folk selv, da det jo koster statskassen mere, desto mere du bliver invalideret..

Eller også kunne man differentiere:

Dem der ikke kører med sele får ikke erstatning på skade, forvold på sig selv?!

• #8   1. sep 2009 Enig! Det kræver <i>så</i> lidt af én at tage den på, så der er ingen argumenter for at lade være. Det redder langt flere liv end det tager, så det ville være fint, hvis det gav et klip, synes jeg.

• #9   1. sep 2009 Mener det udløser et klip hvis børn på bagsædet ikke har selen på.
    ""og det er klip i førerens kørekort, ikke noget børnene har tilgode"".

• #10   1. sep 2009 Enig !

• #11   1. sep 2009 Har nu samme mening som guldager

• #12   1. sep 2009 Per H, ja, hvis de er under 15 år er det førerens ansvar uanset om de sidder foran eller bagi

• #13   1. sep 2009 Det er da heller ikke skide fedt for en falck mand, at komme ud til en mand der er kastet ud af bilen, og smadret til ukendelighed enten under bilen eller op af et træ.
    fordi han ikke lige tog sig de 10 sec at trække sèlen på.

• #14   1. sep 2009 Jamen så burde i vel også blive gale over folk kører rundt i deres gamle smadderkasser, som krøller bare der sker det mindste? For det koster jo statskassen...

• #15   1. sep 2009 Der vil da utvivlsomt være situationer hvor det at køre uden sele KAN redde liv, men det er SÅ MEGET et ligegyldigt argument for ikke at tage den på - for statistikkerne lyver jo ikke i den henseende.

Reglerne siger man skal bruge den, så gør man ikke det må man være parat til at betale en bøde for det hvis man bliver snuppet.

Men faktisk fra idag, er det et klip i kørekortet hvis man snakker i mobiltelefon mens man kører bil.

• #16   1. sep 2009 René K
    Ja, det kan man godt argumentere for. Men det er jo en anden diskussion. Man kan jo ikke pludselig gøre det ulovligt at køre i en 10 år gammel bil. Så må man i stedet forsøge at få folk til at skifte bilen ud.
    Når der <i>er</i> seler i alle biler, er det jo ikke noget problem for folk at tage det på. Hvis det i 99 ud af 100 tilfælde redder liv, kan man ikke bruge den sidste af de 100 til at argumentere for, at den ikke skal bruges.

• #17   1. sep 2009 Ja men det er bare ikke godt nok. Sæt afgiften ned, så vi kan få nyere og sikre biler.
    Hvis du først kører rigtig galt, så redder selen dig ikke i en gammel kasse. For de bliver krøllet fuldstændig sammen.
    Kender 2 der fløj ud af bilen, og kun overlevede pga det. For de gamle kasser var sgu trykket godt og grundig flade.

• #18   1. sep 2009 B A Y - Jo det kan man hvis man er dum i nakken... :o)
    Der er alt for mange faktorer i en ulykke til at man kan lade brug eller ikke brug af selen, være afgørende for om man overlever eller ej. Det er den ikke ansvarlig for alene, og som sagt viser samtlige statistikker utvetydigt at brug af sele i 99,9% af alle ulykker, vil være mere sikkert end ikke at bruge den.

Hvis man er med i den ulykke som netop er de sidste 0,1% og tilfældigvis ikke har selen på, synes jeg man straks skal købe sig en lottokupon, for så er man sgu mere heldig end der kan staves til... :o)

• #19   1. sep 2009 Det er jo bare typsik ... Det er jo SÅ meget lettere at sætte bøderne op, end fx at miste penge ved at sænke afgifterne. Men hjælper det så i sidste ende?
    Jeg ved godt, hvad jeg tror! Hvor lang tid havde vores klippekort ordning effekt? Læs lidt om det..

• #20   1. sep 2009 René K
    Det kan man være enig eller uenig i. Det korte af det lange er, at det er en helt anden diskussion. Faktum er, at mange mennesker (MANGE flere, end der bliver "slået ihjel" af dem) bliver reddet af selen hvert år - derfor skal det selvfølgelig være påbudt! Og det gør det da kun bedre, hvis man får et klip for det, synes jeg.

• #21   1. sep 2009 Sajmon
    Jeg håber, min holdning kommer til udtryk på en måde, så jeg lyder enig i det, du skriver. For det er jo helt korrekt. Jeg prøver egentlig bare at skrive det samme med andre ord.

• #22   1. sep 2009 De 2 gange jeg kørte galt er der ingen tvivl om at selen reddede mig.. ellers var jeg ikke her idag!

• #23   1. sep 2009 Jeg er med på det... :o)

• #24   1. sep 2009 Sys sku oz det skal gve klip.. Der er sku ikk nogen god forklaring på ikk at gøre det.. Tror sku næppe at dem der kører uden sele ville køre fx 150 uden hjælm på motorcykel. Svarer jo lidt til det samme. Men vil da oz indrømme at jeg aldrig kørte med sele indtil den dag eg blev far.. Så fik man et noget andet syn på hvad det kan have af konsekvenser.

• #25   1. sep 2009 Kører også altid selv med sele, er bare træt af alt det diktatur pis, vi må jo ikke bestemme noget selv til sidst.
    Og så kan de også give et klip for at tale i mobil?
    Så må man jo bare skaffe de penge.. Længere er den ikke..

• #26   2. sep 2009 Det sgu ikke for sjov den er der.
    jeg synes det helt fint hvis man kunne give klip for kørsel uden sele.

man føler sig helt nøgen hvis man iklke har den på.
    Desuden bibber min bil hvis jeg ikke tar den på.

Men helt ærligt der er jo også seler i rallye biler.
    Den er der sgu nok for en grund.

Kommentér på:
u sikkerhedssele = klip kørekort

Annonce