{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.940 visninger | Oprettet:

Kølemontør søges på sjælland {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger søger jeg en kølemontør.

Jeg har på legal vis forsøgt at finde en der vil montere vores panasonic varmepumpe, men samtlige har takket nej fordi jeg selv har købt pumpen. Jeg søger derfor en som måske vil montere den for os og trykprøve den med videre (altså en normal installation).

Det drejer sig om en varme pumpe i vestsjælland nær kalundborg.

Skriv gerne en privat besked

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kølemontør søges på sjælland
  • #1   14. sep 2009 Ja, man kan godt se, at de ikke lider under krisen.

- Enten vil man tjene penge, ellers vil man ikke. Om så man køber udstyret hos dem eller ej. Fandeme en underlig holdning at ha'.

God jagt.

• #2   14. sep 2009 Hej

Har du prøvet Jan der har "dan artica" der ligger ned på havnen overfor DK-tanken??

• #3   14. sep 2009 nej det er det sq ikk vi står med garantii hvis lortet går i stykke .. er selv køletkniker .. man køber sq da heller ik en ny motor til en bil ved en og får en anden aut forhandler til at skifte den .......

• #4   14. sep 2009 Nuggi, nej det vil jeg gøre i morgen med mindre en anden melder sig inden. Et godt bud smiley

• #5   14. sep 2009 eller den der montere for bilka det koster kun 4000

• #6   14. sep 2009 Thomas, hvad er problemet det er jo ikke jeres problem hvis det går i stykker. Er det monteret af en autoriseret skal firmaet jeg har købt pumpen hos erstatte den smiley Og jo folk kan sagtens købe en ny motor til deres bil et sted og få den sat i af en anden hvis han er billigere. Det er sgu da frit for alle at gøre hvad de vil ;o)

• #7   14. sep 2009 Thomas, nu er det så nordic pumpen fra Panasonic, og det er jo ikke noget billigt crap fra jem & fix

• #8   14. sep 2009 Ja, gu står i med garantien. Hvad regner du med. Så må i gøre arbejdet ordentligt. I vil aldrig stå med problemet hvis produktet går i stykker pga. Fabriksfejl eller misvedligeholdelse. Det er ikke jer der skal dække den omkostning.

Men derimod hvis i klokker i det under montering. Så kan ikke se problemet.

• #9   14. sep 2009 nej der tager du fejl de vil til en hvertid skrive det af på os .. har prøvet der når man montere er det vores garanti

• #10   14. sep 2009 den pumpe er såment god nok intet fejl der ...

• #11   14. sep 2009 Det fatter jeg sgu ikke hvordan man kan. Garantien på produktet påhviler altid sælgeren af produktet hvis fejlen ligger i produktet. Ligger fejlen et andet sted er det klart det er montøren der står for skud, men så sent som i dag har jeg stået med en defekt remstrammer fra refako som har ødelagt 8 ventiler i den motor jeg skiftede tandrem på. Det skal refako i første omgang betale og så skal producenten siden hen betale refako.

• #12   14. sep 2009 hmmm autoophuggere sælger da masser af motorer uden at montere dem smiley

• #13   14. sep 2009 ja men sådan er det ikk alt bliver skrevet på montør .. men skulle da være mærkligt hvis der ik er en der vil for uganda dollar montere det .. men firma vil ikk det er en generelt holdning .....

• #14   14. sep 2009 Thomas, jeg søger en der gider sætte det op og til... hvordan det betales er jeg egentlig græsk katolsk med ;o) men latterligt at i skal stå med lorten

• #15   8. nov 2009 nu montere jeg panasonic til hverdag nu ved jeg ikk hva du har givet for den men tror ikk det har ku svare sig at selv købe.

• #16   9. nov 2009 Steen, det kan jeg så love dig for det kunne smiley jeg har givet halv pris af listeprisen i dk smiley hvilket vil sige 5800 kr inklusiv monteringstilbehør.

Husk på den svenske krone var i 0,64 og jeg har købt den med tyskmoms yderligere hvilket giver ca 50% i besparelse.

Bortset fra det har jeg fået den monteret af det firma som Nuggi henviste til. Super service og hurtig var det også smiley Kan jeg sagtens anbefale til alle andre.

• #17   9. nov 2009 Super... Glad for jeg kunne hjælpe...

Laila

• #18   9. nov 2009 Det er jeg også Laila smiley

• #19   27. apr 2010 Måske lidt sent nu, men jeg er køleteknikker og har sat noget der ligner 1000 på af de der pumper, ink Panasonic, som jeg faktisk mener ikke er det dårligste valg du kunne have gjort, ganske god maskine.. smiley

• #20   27. apr 2010 Hej D J, tak for din besked, men ja det er monteret nu. Vil dog gemme dig så jeg kan fange dig når/hvis der skal laves service på den ved lejlighed.

Ved du forresten om der tit er problemer med indedelene fryser til?

• #21   28. apr 2010 tænkte jeg nok.. smiley
    du er altid velkommen til at kontakte mig, jeg hjælper gerne!

Det er ikke noget der spetielt forekommer på lige det anlæg, men skyldes højst tænkeligt at anlæget har tabt noget at sin kølemiddel.
    jeg går ud fra det er når du bruger det til køl, men når du køre varme med det, fryser udedelen os til ik?? og den vil formentenlig afrime noget oftere end normelt, og ikke afrime godt nok!
    Det giver tit en ond cirkel, der til sidst giver en dejlig stor isklods.
    hvis alt dette er tilfeldet hjemme hos dig, skyldes det 100% en montage fejl...

• #22   28. apr 2010 Ude delen fryser ikke til. Det er kun indedelen som når den har varmet i kold tid fryser på oversiden hvor den trækker luften ind. Jeg kan ikke helt blive klog på hvorfor, men den gør det sjældnere når filtrene er renset 100%. Kunne måske være for lidt kølemiddel på da det jo vil gøre at tingene rent faktisk køler mere end med for meget. smiley

• #23   29. apr 2010 okay, på den måde... som jeg lige forsår det er det når den afrimer når den køre varme.
    Hvor langt er det rørtræk der er fra ude til indedel?
    Kunne måske lyde lidt som om der er for kort, lyder måske lidt dumt, men jeg mener bestemt at den maskine der, drøvler helt ude i udedele.
    Det vil så betyde med et kort rørtræk, er der ikke "tid" langt nok til at den væske der lige er blevet forstøvet ikke sprader sig nok og det kunne måskevære derfor du får en meget hår køling, da den jo henter noget varme til at afrime udedelen med.

Men det kan være svært at side her og sige jo.. smiley
    PS. Rørtræk på Panasonic Inverter 09 (mener den heder 3,6Kw ik?)
    Skal have MIN. 3M rørtræk..
    Giver det mening, en her forklaring

• #24   29. apr 2010 Den hedder nu 5.0 kW smiley men pyt nu med det. Rørene er lige under 4 meter lange. P.T har der de sidste 2 måneder ikke været problemer det har kun været når vi har haft frost uden for der har været noget. Har ikke haft problemer med duedelen er frosset til overhovedet. Jeg har overvejet at lægge den varmetråd op i indedelen som var med til at montere på ude delen smiley

• #25   29. apr 2010 okay. så har jeg desvære ikke flere ider her fra.

hvis det er en 5Kw, mener jeg det er en 12ér den heder et par bogstaver først.

Aah det berygtede "vrametråd-triks" som elgiganten opfandt for nogle år siden da de havde købt en stor bunke Nordic Air anlæg.
    Problemet var de ikke var lavet til at køre i det danske klima (frost)
    så da alle havde isklodser til at stå, fandt de på bare at give såkaldte "afrimgings kit" der bestod af en varmetråd og en termostat.
    efter mig mening helt ude i hampen, de kunne sgu lige så godt have givet kunden en elkedel til at koge vand til at hælde på anlæget. forestil dig hvad det gør ved efektiviteten (COP faktor) kontra el-forbrug.

Har ALDRIG oplevet sådan et kit til en Panasonic, så sider lidt og måber... hehe

• #26   29. apr 2010 Den var med i det monteringskit som var "universalt" smiley den har ingen problemer med at holde frosten fra ude delen selv om det var rimelig koldt i år smiley Det er som sagt kun indedelen og det var også den jeg vikke bruge den på, men kan godt se din pointe med COP'en. Selv om den næsten er 1:1 når man varmer ved så lave ude temperaturer.

Kommentér på:
Kølemontør søges på sjælland

Annonce