{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nedgravning af kabel
  • #1   4. okt 2009 jep det er sådan det skal gøres.

• #2   4. okt 2009 35 cm hvis du har det tykke dækplade og 70 hvis det er det tynde dækbånd.

• #3   4. okt 2009 det er 30 cm med dækpladeover, og 70 hvis der kun kommer dækbånd på, har ikke hørt om nye regler på det punkt!?
    er elektrikker smiley

• #4   4. okt 2009 det er som Gade skriver..

Dog er der en masse andre regler hvis man bruger metal dæk skinne eller andet..

• #5   4. okt 2009 er det ikke 40cm den skal ned som minimum.

• #6   4. okt 2009 Kommer an på hvis kabel det er og hvilken kommune det er i..

• #7   4. okt 2009 ok 35 bliver det så, er selv elektriker men har ikke arbejdet i faget læææænge.

Kenneth...det er mit kabel og det graves ned i min egen have efter måler og jeg er i besiddelse af det brede dækplast

• #8   4. okt 2009 så er det bare at gå igang Jan. smiley

• #9   4. okt 2009 522.8.2 Kabler i jord.
    Note Bestemmelserne gælder ikke for kabler, som kun indeholder strømkredse med en nominel spænding, der ikke overstiger 50 V vekselspænding eller 120 V jævnspænding.
    522.8.2.1 Kabler skal lægges i mindst 0,35 m dybde under færdigt terræn.
    Note Elleverandøren kan dog stille særlige krav vedrørende tracé og nedlægningsdybde for ledninger, der fører umålt strøm.
    522.8.2.2 Kabler i mindre end 0,7 m dybde under færdigt terræn skal beskyttes med rør, U-profiler eller plader.
    522.8.2.3 Kabler i mindst 0,7 m dybde under færdigt terræn kan lægges uden kabelbeskyttelse, når der ca. 0,2 m over hvert kabel anbringes et markeringsbånd.
    Ved lægning af flere sideløbende kabler i samme kabelgrav kræves kun anbragt ét markeringsbånd midt over kablerne, såfremt afstanden mellem de yderste kabler er højst 0,2 m.
    Er afstanden mellem de yderste kabler større end 0,2 m, skal der anbringes markeringsbånd over hvert af de yderste kabler og i øvrigt i et sådant omfang, at den indbyrdes afstand mellem båndene er højst 0,2 m.
    522.8.2.4 Ved opføring fra jord til det fri skal kabler i fornøden udstrækning beskyttes mod mekanisk beskadigelse såvel over som under jordoverfladen.

• #10   4. okt 2009 Jeg ville grave det 40-50cm ned og ned med kabel og 5 cm jord og dækbånd over også bare fyldes op, og husk og lav en Kabel tegning over hvor det løber.. Hvis der en dag skulle blive noget med kablet, evt læg det i trækrør... Hvilket kabel skal du have trukket.?!

• #11   4. okt 2009 Gade...du har ret men lige nu er det for mørkt..har ikke tid i morgen og tirs/onsdag bliver det ikke godt vejr.....så jeg tager lige det lange tillød og angriber græsplænen på torsdag, hvis ellers vejrudsigten holder.

Tak for de hurtige svar

• #12   4. okt 2009 Kenneth

det er bare et 5x1,5 kvadrat til udhus og carport ikke noget vildt i det

• #13   4. okt 2009 Okay... Plejer altid at ligge trækrør ned, til sådanne projekter, da man oftest lige pludselig får ide om tv i værkstedet eller lignende.. Så er det lidt surt hvis man ikke har en Mini-graver..

• #14   4. okt 2009 Kenneth....jeg er så heldig stillet at der er gravet kabel ned over til brændeskur, så skal kun grave 5-6 meter selv

• #15   4. okt 2009 Husk at have spændigsfald med i baghovedet. smiley men 5-6 meter betyder intet. smiley

Kommentér på:
Nedgravning af kabel

Annonce