{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

God Weekend. {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der har haft en forrygende weekend ?

I Torsdags fik jeg at vide at mit firma havde 13mio i underskud på ½år (Ik specielt godt...)

I Fredags fik vi så at vide at firmaet altså var gået konkurs... = Jeg står uden arbejde, og har haft 140 timer på 14dage det sidste halve år. Så jeg står til karantæne i fagforeningen.. = LORT..

Igår lørdag, brugte mig og kæresten på at "Slikke sår" og prøve at tage det med et smil..

Idag kom min kæreste så hjem med den melding om at hun altså også er blevet fyret, efter at have arbejdet 1½ måned i en butik. Så hun har 14 dages opsigelse, inden hun ryger tilbage på fagforeningen...

Vi købte et hus sammen for snart 4 måneder til godt 1.4mio (Den bagkloge vil nu sige at det kunne vi da have sagt os selv) men ja vi tog en chance, den kom altså tilbage og bed os i kuglerne.!

Jeg må indrømme at det er første gang i år at jeg har knebet en tåre.. For det var godt nok at slå til folk når de allerede ligger ned og er ved at forbløde..

Det er satme godt vi begge har familie der er parat til at gøre hvad der skal til, for at vi bliver boende.. Men for pokker det er ik rart!

SUK ! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God Weekend.
  • #1   4. okt 2009 Surt smiley

• #2   4. okt 2009 For satan en grum historie... Håber virkelig at den her krise vil vende sig til det bedre, ellers ender vi squ alle på gaden i en papkasse.

Håber at det hele løser sig for jer, og at i overlever det

• #3   4. okt 2009 Hvor lang opsigelse har du på jobbet?, husk at få fat i din fagforening og Lønmodtagernes garantifond så du kan få den løn du er berettiget til.

• #4   4. okt 2009 fuck man hvor surt, det kommer sgu nok til at blive en hård tid i går i møde nu:-(. Håber da i finder ud af det hele alligevel..

• #5   4. okt 2009 Nederen! Du må lave lidt sort penge!

• #6   4. okt 2009 hold da kæft.. det lyder godt nok som noget af en tur.. held og lykke med det

• #7   4. okt 2009 Kæææææft noget røv smiley - det er er ikke til at sige noget klogt i sådan en situation. Det bliver nok hårdt at komme ovenpå, men mon ikke at tingene nok skal lysne op på et tidspunkt?

Min uge har nu heller ikke været så fed. Også indkasseret en opsigelse, samt dameproblemer - suuuuuk mand.

• #8   4. okt 2009 hvorfor får du karentæne i din fagforening ??

• #9   4. okt 2009 Sucks - men husk på at nu kan det sgu i det mindste ikke blive værre og af modstand bliver man stærkere..

Cheer up

• #10   4. okt 2009 Schmidt - Vi skal måde på arbejdet imorgen klokken 13.00. så får vi nærmere info. Men jeg har været der i 5½år og er udlært der. Så lidt opsigelse har jeg da smiley

Dennis P - Jeg ville gerne bytte for "lidt dame problemer" lige nu smiley

• #11   4. okt 2009 få mig har det været en fed week..

I fredags betalte jeg mit hus resterende lån:-) den er gældfri..
    Min firma er i overskud på 400.tusind kroner i den her måned..
    Jeg har fundet mig en dame sidste uge som jeg duller med og snart giver sparket til:-)

• #12   4. okt 2009 Kim B - Jeg kender ikke de regler, det er bare noget jeg har fået forklaret.

"din kærestes ven !" - Ja, vi var alle godt klar over at det ikke gik voldsomt godt for firmaet. Men hvem kan prale med det i Stål industrien lige nu?. Så jow, det kom sq som et STORT Chok..

Jeg har været vandt til at få udbetalt 15.000,- hver 14 dag... og nu skal jeg på en snottet fagforening... ik fed..

• #13   4. okt 2009 Morten

Ok, det er en rigtig møgtur du skal igennem, gennemgår det iøvrigt selv.
    Hvis firmaet er gået konkurs vil du jo ikke modtage din løn du har til gode, ej heller det fra din opsigelsesperiode, så bare husk at få fagforeningen med på banen med det samme du er færdig til mødet imorgen. Er iøvrigt heller ikke sikker på du får karantæne fra fagforeningen på grund af det. Slet ikke hvis du har en opsigelsesperiode.

• #14   4. okt 2009 Jeg kan evt byde din hus penge 900 Tusind kontant vis den ligger der hovr den skal??

Hvor ligger den på landet og har du billeder af den

• #15   4. okt 2009 Morten - 4 måneder har du, kan jeg så lige snige ind. Ja ved godt jeg ikke burde tude, det er egentligt ingenting, især omstændighederne taget i betragtning. Men det er bare f*ckin svært at styre sine tanker og følelser nogle gange :).

Jeg nåede at komme ud af en andelsbolig med en eks inden boligmarkedet blev "interessant", så jeg slap rimelig helskindet. Men kan huske hvor meget nedtur man kan få når ens økonomi en periode er usikker. Som der bliver nævnt, så er det nu fedt du har familie og kæreste i ryggen trodsalt. Go' vind med situationen, det sucks at blive voksen smiley

• #16   4. okt 2009 boligsiden.dk slå dig løs Zidane!

• #17   4. okt 2009 Schmidt ! - er det ik lige netop det Lønmodtagernes garantifond skal gå ind og dække ?

Zidane K - Du kan få en fløjte at trutte i.. Vi flytter ikke smiley Og hvis vi gjorde var det i hvert fald ikke til den pris smiley

• #18   4. okt 2009 Kommer helt an på hans ansættelsesforhold/overenskomst Dennis P

• #19   4. okt 2009 Morten - Jo det er det de dækker. Men få din fagforening til at ordne papirarbejdet til dem. Det er ekstremt omfattende. Mange folk glemmer bl.a. at regne det de har til gode i pension med når de sender papirene ind, de regner kun med det antal månedslønninger de har til gode.
    Kan iøvrigt fortælle dig at den "erstatning" du får udbetalt fra LG ikke er samme sum som du ville få hvis du fik din rigtige løn. Hvis du f.eks. tjener 30k i måneden og du har 3 måneders opsigelse, så regner de med at du skal have 90k og så trækker de skat. Altså mister du lidt på det da fradraget ikke bliver regnet med.

• #20   4. okt 2009 Dennis P - heldigt med andelsboligen.. Meget enda smiley Men jeg må give dig ret.. Følelser er noget forfærdelig noget.. Og det er svært at komme ovenpå igen efter et følsesmæssigt nederlag..

Dennis P - det lyder da kanon med 4mdr hvis det passer. Også når firmaet er gået konkurs ?

• #21   4. okt 2009 Schmidt ! Det er første gang jeg kommer til at gå ledig, så jeg har MEGET jeg skal have sat mig ind i.. Jeg aner intet om alt sådan noget der.. Det er jo det man har fagforeningen til ^^ hehe..

• #22   4. okt 2009 Ja, efter hvad jeg kan læse mig til, så gælder det også grundet konkurs. Men som dig er det også første gang jeg skal gå ledig snart, så ved endnu ikke så meget. Som Schmidt siger, er det nok bedre at lade fagforening ordne sagen.

• #23   4. okt 2009 Ja fagforeningen er sku rar at have smiley
    Mht. opsigelse, hvilken overenskomst er du ansat under? og er du funktionær eller timelønnet?

• #24   4. okt 2009 Schmidt ! - Timelønnet. og er i Dansk Metal.

Jeg ved godt at det ikke ligefrem gør det bedre, hvad angår opsigelsen.. Desværre

• #25   4. okt 2009 De 5½ år regner du dem med i din ansættelsestid? I så fald vil jeg næsten gå ud fra du har fået en ny ansættelseskontrakt efter du er blevet udlært, og alt afhængig af hvor lang en læretid du har haft (antager her 3 år) så giver det dig 2½ års ansættelse. Ifølge den overordnede overenskomst fra dansk metal giver det dig en opsigelsesperiode på 28 dage.
    Se side 87 her http://www.danskmetal.dk/graphics/2007/OK2007/I-overenskomst2007%20.web.pdf
    Men igen. Nu kommer det hele også an på om firmaet er gået konkurs eller i betalingsstandsning. Hvis det er gået konkurs bliver du fritstillet fra dit arbejde, hvis det er i betalingsstandsning skal du stadigvæk udføre dit arbejde.

• #26   4. okt 2009 Vi er konkurs.

Og jeg er desværre ansat efter 37 timer/ugen. hvilket ikke giver ret meget på de 28 dage så.

Det bliver i hvert fald spændende at se imorgen klokken 13.00..

Nå kæresten presser på.. Vi skal åbenbart se film smiley

Jeg takker ekstremt meget for din hjælp Schmidt !. Det var rart at få lidt mere indblik i det hele.

Mvh

• #27   4. okt 2009 Rettelse.. : Firmaet er konkurs smiley Jeg er ikke... Endnu... smiley hehe

• #29   5. okt 2009 du er langt fra den eneste der har haft en pis weekend....

• #30   5. okt 2009 aaaaw, den var ikke sjov ! Satme noget af en lorte tid vi er kommet ind i, står selv uden læreplads og er umuligt at finde, men er jo ingenting når jeg ikke har de store udgifter.

• A A
    A A Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 47
    #31   5. okt 2009 Det lyder sku ikk spor sjovt, men hold humøret oppe makker. Det skal nok blive bedre, det gør det altid

• #32   5. okt 2009 Det var så lidt.. giv da lige en update når du ved lidt mere smiley

Kommentér på:
God Weekend.

Annonce