2.476 visninger
|
Oprettet:
CITIZEN ure - Erfaringer søges {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg skal snart have mig et nyt ur, og har kigget lidt på CITIZEN da jeg synes de er ret fede til en overkommelig pris..
Men hvordan er kvaliteten osv.??
Mvh Christoffer
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 112 Svar: 1.502
Du skal ikke forvente den store kvalitet. Men igen, koster de jo ikke så meget.
apr 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 136 Svar: 979
Ellers har jeg et Geneve, som er et dyrt ur, og arvestykke.. Men det vil jeg ikke bruge dagligt..
Har du selv erfaring med citizen..??
Jeg har også tænkt på at købe et brugt Omega eller Tag Hauer???
aug 2007
Jeg har en del erfaring og forstand på ure. Hold dig fra Tag Hauer, hvis du er i den pris klasse. Tag hellere et omega. Omega er generelt dyrere end Tag hauer, men MEGET bedre kvalitet.
Kender du omega Seamaster serien?
apr 2004
Det er netop Omega Seamaster jeg sidder og kigger lidt på.
Fx dette: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62227755
Er det godt?
Hvilke mærke er der ellers i den prisklasse (cirka 5000)??
aug 2007
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62538640
Ellers er der også Certina ure. Rigtig god kvalitet til prisen.
Men ligemeget hvad du vælger brugt i den prisklasse, så aftal en tid hos en ur forretning, at mød med sælger dernede. Bare for at være sikker på, at det er ægte. Man kan sgu dårligt se forskel idag på dem.
apr 2004
Jamen det lyder da godt.. Og rigtig god idé med at mødes hos en urhandler.
Jeg vil kigge lidt nærmere på Certina også.
Tak for hjælpen indtil videre...
Mvh Christoffer
apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 353
Nu er jeg selv på jagt efter ur i samme prisklasse (~5 k), og vil købe nyt! Hvorfor skal man holde sig fra Tag Heuer, som vel ellers går for at være et kvalitetsur? Har før haft Seiko Cronograph, og vil en klasse op . Jeg tænker Certina, Tag Heuer, Citizen, måske Seiko igen? Nogle gode tips?
/Marcus
aug 2007
rart at høre, at nogen gider at sætte pris på et ordentlig ur.
Sys det er nærmest pinligt, når man er i byen, og en eller anden fyr står med det nyeste sæt tøj, sko osv. Os så flasher han et ur til en plovmand! Det holder bare ikke!
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 96
Så kun gode ord herfra.
aug 2007
Jeg har haft to tag hauer. Det ene et "billigt" et til 10 kilo. Deres såkaldte patenteret lænke gik konstant i stykker. samt andre småfejl.
Det andet kostede lidt over 25 kilo. Det var selvoptrukket. Det virkede slet ikke! Var til reperation 3-4 gange. Godt det blev stjålet
Som sagt, har et omega der får tæsk i dagligdagen. Plus mit "pæne" omega ur der også er selv optrukket. Og det fungerer bare.
Men der skal også være forskel på de to ure. Sidst jeg så var det dyreste tag hauer omkring 50-60 kilo. Omega..... over 800.000!
apr 2004
Daniel: Haha.. Enig!
Andreas: Rart at hører.. Hvilken model havde du og kan du fortælle andet om det?? Evt. et link ville være guld værd
apr 2007
Daniel: Der er ingen tvivl om at havde jeg lige pengene til det, så var jeg ejer af et Omega. Meen, da jeg har truffet den beslutning at det skal være nyt (har skam kigget længe på de brugte), så passer budgettet ikke rigtig sammen med Omega.
Har du nogle input til de andre mærker. Certina fx? Har været ude og se på nogle stykker, og synes de har nogle fede modeller, men hvad siger kvaliteten? Har aldrig haft problemer med mit Seiko, og forventer heller ikke nogle med et kommende nyt!
/Marcus
aug 2007
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 5 Svar: 1.189
apr 2007
Okay, det lyder jo dejligt. Rart med lidt viden i baghånden når man skal ud og kigge
- Lige på falderebet: Har du nogle outsidere, som jeg ikke lige har tænkt på (garanteret!
/Marcus
aug 2007
Oris - er i den prisklasse
longines (laver rigtige gode ure!, men få omkring 5-6000)
Ellers ligger de fra 10.000 og opefter.
apr 2007
/Marcus
CITIZEN ure - Erfaringer søges