{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.501 visninger | Oprettet:

Klimaanlæg i hus - defrost? Why? {{forumTopicSubject}}

Go'Morgen BG

Ville være fedt hvis der var en kølemontør eller to, der kunne komme med et bud.

Jeg har et klimaanlæg herhjemme. Problemet med det er, at så snart temperaturen nærmer sig frysepunktet, så begynder den, med jævne mellemrum at "Defrost" (Det er hvor den står og afrimer, så vidt jeg har forstået - den blæser altså ikke varme ind).

Den gjorde det så sent som i går aftes, og der vil jeg skyde på der var omkring 8 grader udenfor. Når det kommer under frysepunktet går det helt galt. Så er det ca. 10min "Defrost" og 10min varme-indblæsning. Og på den måde, er det jo umuligt at holde en stabil temperatur indenfor.

Det skal siges at garantien er udløbet, men det har været sådan siden jeg tog den i brug - for ca. 1 år siden. Havde den til at stå 1½ års tid inden jeg fik sat den op.

Mit spørgsmål er så:

Hvad kan dette skyldes? Min svigerfar, som jeg har købt den af, via hans smede og vvs firma, siger, at dette typisk er et tegn på for lidt kølervæske. Er det rigtigt? For så skal jeg jo ha' ringet til en kølemontør og ha' ham til at fixe den. Men jeg er på SU, og vil ikke bare ringe til ham, hvis det ikke er noget han kan ordne alligevel, og så bruge 500kr på ingenting.

Takker på forhånd!

Christopher N

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klimaanlæg i hus - defrost? Why?
  • #1   7. okt 2009 jeg ville da ringe til en kølemontør. kan en mekaniker læse sig til hvad en bil fejler..? nej, tror du så en kølemontør kan..?

• #2   7. okt 2009 Martin Kaas S

Har du forstand på det? Nej vel..

Da jeg skrev herinde "Jeg hører klonke-lyde fra højre forhjul når jeg kører over riste osv. Jeg har en Passat 3B" så gik der ca. 2 minutter så havde jeg 10 svar hvor der stod "Bærearme eller styrekugler" (kan sgu ikke lige huske det præcist)

Kunne jo godt være sådan et eksempel det her. "Mit klimaanlæg defroster hele tiden" ... "jamen det er da helt sikkert kølervæsken"

Kan du se det?!

• #3   7. okt 2009 den afrimer når varmeelementerne er tilfrosne,men syntes godt nok det er tidlig den begynder med det,men typisk er det fordi det er et billigt anlæg,min afrimer 1 gang i timen,men det skal være meget koldere end nu.

• #4   7. okt 2009 e 46 cab !

Jamen så billigt var det bare heller ikke. Det er en York MasterGold. Gav 6.500kr for den, og fik den til indkøbspris (svigerfar der solgte den til mig, jo)

Og det var den mindste de havde, altså til så få m2 som muligt. Så synes ikke engang det var såååh billigt igen. Og efter sigende skulle York være et udmærket mærke? Men ved det da ikke.. Den står f.eks. og defroster lige nu..

• #5   7. okt 2009 lyder godt nok underligt at den gør det nu,og den havde ikke været monteret før du fik den,altså en brugt.men ved +2 og -2 er det typisk mest fugt i luften,men det er der jo ikke nu,men enten er det fordi anlæget er "billig"eller også mangler den væske.

• #6   7. okt 2009 Hmm, det kan være man kan ligge en plade af en slags over den, så der ikke "lander" fugt på den?

Hmm, nej, men det ender nok med at jeg må have en montør ud og se på den. For det bliver helt ulideligt til vinter. Var satme koldt sidste år i hvert fald smiley

Men nej, den var helt ny da jeg satte den op. Men havde som sagt bare stået i ca 1½ år. Så ved ikke om det har "ødelagt" den lidt. Stod bare i et skur, i papkassen den kom i.

• #7   7. okt 2009 tror ikke du skal dække den ind,da den tager luften ind bagfra,er det denne du har.

http://www.billigvvs.dk/Ventilation-klimaanlaeg-Klimaanlaeg-varmepumper-York--York-Master-Gold-luftvarmepumpe-46-m2-202726.html

• #8   7. okt 2009 Nejnej, også bare "over" den, så den dækker for det fugt det evt. måtte komme. Ikke bag den smiley .. Men det er nok ikke en så god idé.

Yep, tror faktisk det er den. Den er i hvert fald helt magen til, og m2 passer meget godt.

• #9   7. okt 2009 prøv at lægge en plade over den idag og se om det hjælper,du må rigtig gerne skrive en pb hvordan den reagerer på det

• #10   7. okt 2009 Skal lige have fundet en plade der passer, men så skal jeg nok lige vende tilbage smiley

• #11   7. okt 2009 Der er to metoder at montere modulet udenfor på. Hvis du primært bruger enheden til at køle skal du helst have den så langt op som muligt, og hvis du vil bruge den som varmepumpe skal den helst være nede ved jorden. Problemet med de varmepumper er at, den kan som regel kun hæve eller sænke din temp. ca 10 grader hvorfra dit kølemondul sidder. Så hvis der er 8 grader udenfor og du vil have 23 indenfor, så kan den få problemer.

• #12   7. okt 2009 Brian T

Hmm, udenfor er den monteret ca. 30cm over jorden.

Ja hvis den kun kan hæve/sænke temperaturen ca. 10 grader fra temperaturen udenfor, så kan jeg da godt forstå at den beklager sig. Synes jeg da bare ikke kan være rigtigt :S .. Men tror jeg kan forstå på det hele, at jeg skal have sådan en montør ud og se på det.

Men jeg takker mange gange for alle svar!

Kommentér på:
Klimaanlæg i hus - defrost? Why?

Annonce