{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.525 visninger | Oprettet:

Kogeplade ovenpå opvaskemaskine {{forumTopicSubject}}

God aften.

Tiden er kommet til jeg vil have en opvaskemaskine, og mit spørgsmål lyder så på, om det er muligt at installere de der glaskeramiske kogeplader ovenpå opvaskemaskinen?

Synes ikke google kunne hjælpe mig.

Hvis der er nogle regler omkring det, hører jeg gerne det smiley

På forhånd tak.

Venligst,
Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kogeplade ovenpå opvaskemaskine
  • #1   14. okt 2009 Hvis du har en indbygningskogeplade er det umiddelbart ikke noget i vejen for at montere den over en opvaskemaskine, der er jo sikkert nogle forskrifter til afstand fra kogepladen og de skal selvfølgelig overholdes...

• #2   14. okt 2009 det er ikke det smarteste med alt det damp der kommer fra opvaskemaskinen.. men der er vist ikke nogen der siger du ikke må.. Men der er jo en respekt afstand for vand og el.. smiley

• #3   14. okt 2009 Ja tak, nemlig også det. Og den kogeplade kan faktisk ikke være andre steder, end der hvor opvaskeren skal stå.

Men kunne godt tænke mig at se nogle regler nogle steder, omkring afstand fra de 2 elementer.

Men tak indtil videre drenge smiley

• #4   14. okt 2009 umidelbart kan det jo give problem med højde på opvasker der dår helt op under bordet og koge pladen der går ned i borderet og kogepladen mener jeg at værer tykkere end de 3 cm en alm bordplade er der kan jo i dette tilfælde værer tale om en tykkere bordplade ellers sænker man opvaskeren og sætter en lille liste op under bordet u middelbart vil det godt kunne lade sig gøre også med regler mener ikke der er noget der er til hindre for at gøre det i stærkstrøms bekendtgørelsen men der skal selvfølgelig tages hensyn til det damp fra opvaskeren og det der bliver lavet under bordet op til koge pladen
    men jeg turde godt lave dete hvis det var mig det ville jeg ikke være bekymret for

• #5   14. okt 2009 Dampen kommer jo for det meste kun ud for enden. altså ved åbning af lågen... Og kogepladen går jo heller ikke hel ud til kanten af bordpladen...

• #6   14. okt 2009 Også med hensyn til regler, der er jo ikke noget med noget åben vand eller lignende ved en opvaskemaskine...

Det var værre hvis du ville ha' den ved siden af din køkkenvask;-)

• #7   14. okt 2009 nej det er jo det så derfor turde jeg godt give mig i krig med det hvis det nu var mig der havde behovet

• #8   14. okt 2009 Så siger jeg tak for hjælpen smiley

• #9   14. okt 2009 jeg ar det hos mig uden problemer, hos mig ligger der noget isolering ovenpå opvaskemaskinen, nok for og tage noget af varmen så ned mod maskinen, og der er ingen problemer med højden..

Kommentér på:
Kogeplade ovenpå opvaskemaskine

Annonce