{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Banker {{forumTopicSubject}}

Da jeg flyttede til en anden by for noget tid siden, forsøgte jeg samtidig at flytte bank, idet det jo er ret upraktisk at have bank der ligger 100 km væk. Men banken jeg ville flytte til, afviste ansøgningen på det grundlag at de ikke mente jeg tjente nok på mit nye job til at kunne betale af på mit billån samtidig med de øvrige udgifter. Deres forklaring var slet ikke holdbar, men det er jo nu engang dem der bestemmer, så der var jo ikke så meget jeg kunne gøre.

Men nu har jeg så tænkt på om ikke bare jeg kan gå f.eks. til Danske Bank og oprette en helt ny konto på samme vilkår som jeg har i min nuværende bank, bare uden at flytte lånet? Selvfølgelig uden at oplyse dem om at jeg har en anden konto et andet sted, idet de jo nok vil brokke sig over det samme som den første bank.. Jeg ville selvfølgelig stadig betale af på lånet i min nuværende bank, men jeg vil bare gerne have en bank i samme by som jeg bor i smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Banker
  • #1   19. okt 2009 Flyt da bank? Det burde da ikke være umuligt at rykke hele skidtet over til en ny?

  • #2   19. okt 2009 je det kan du godt... men de banker er tossede... de ville ikke lade mig flytte bank og lån... de de ikke mente at 6000 kr om måneden som rådighedsbeløb var nok når alt var betalt incl afdrag på lån... de er nogle fuckhoveder..

  • #3   19. okt 2009 Rath - Det er det jo så åbenbart smiley

    Kong Gulerod - Jamen hvordan pokker gør man så? Kan de ikke tjekke om jeg har en bank i forvejen? Jeg vil jo gerne kunne have visa kort og netbank og alt det gøjl i den nye bank..


  • #4   19. okt 2009 Og tvivler på de ville tro på hvis jeg sagde "Nej jeg har ikke en anden bank"

  • #5   19. okt 2009 Jo, de kan sagtens tjekke, om du har lån i en anden bank. De beder bare om en udskrift fra din skattemappe eller lignende. Men de kan ikke nægte dig en konto, som du kan benytte. Det er dog ikke sikkert, du kan få Dankort og Netbank...

  • #6   19. okt 2009 Snak med en anden bank istedet? Der er vel mere end 1 i nærheden : )

  • #7   19. okt 2009 du går bare ned i danske bank og siger at du vil have en konto hos dem, de er ved lov, forpligtet til at give dig en konto. somregl giver de dig også visakort osv. hvis du beder om det.

    noget helt andet er hvad din gamle bank siger til dette. da din løn ikke længer gå ind ved dem, og derfor ved de intet om din økonomi og derfor heller ikke ved om de får penge eller ej.


  • #8   19. okt 2009 B A Y - De kan ikke nægte mig en Nemkonto, men som du selv siger er det kun en konto man får, ingen netbank, ikke mulighed for pbs betalinger, ingen kreditkort osv osv..

    Men hvordan kan det så lykkedes nogle folk at tage lån i 4 forskellige banker uden de opdager de allerede har noget?


  • #9   19. okt 2009 Nogle banker har mere lempelige krav end andre. Men når én bank har sagt nej, er der sandsynligvis en grund til det, så sandsynligheden for, at en anden bank vil sige ja, er jo så også noget mindre...

  • #10   19. okt 2009 Du kan sagtens have flere banker. men hvorfor flytte, hvis du har netbank. jeg har ikke været i min bank i snart et år, ordner det hele hjemme fra eller over telefonen.

  • #11   19. okt 2009 Det kan det, når bankerne er for ivrige og uopmærksomme. Det skete ofte før krisen for alvor indtraf. Det er dog ikke sandsynligt, du får lov i dag.

    Jeg kan lige tilføje, at banken ikke kan nægte dig en konto, men de kan stille så uhyggeligt mange krav, at du opgiver. Lidt ligesom forsikringer - de kan ikke nægte ansvar på en bil, men de kan sætte prisen så højt, at man ikke vælger dem.


  • #12   19. okt 2009 K L - Jeg vil skide på min gamle bank, min bankrådgiver er en smartass af en anden verden.. Men som sagt ville jeg fortsætte med at betale af på mit lån, er jo ikke interesseret i at ryge i RKI etc.. Deres mening kunne ikke rage mig mindre smiley

  • #13   19. okt 2009 Morten N - Jamen altså, dels fordi jeg gerne vil have banken i "nærheden" hvis det skulle blive nødvendigt, og dels fordi min nuværende bank er røvligeglade.. De har før fjernet en PBS aftale uden min samtykke, og uden at give mig besked. De mente det var besked nok, at jeg ikke længere modtog en betalingsoversigt for den aftale..

  • #14   19. okt 2009 Det er også rart nok at kunne komme ind og snakke med sin rådgiver i stedet for at tage telefonen. Det giver altså bare noget mere at sidde face to face med rådgiveren...

  • #15   19. okt 2009 B A Y - Præcis..

  • #16   19. okt 2009 Men, lad os sige jeg får oprettet sådan en Nemkonto.. Jeg er ikke i RKI eller nogle ting, og har ikke problemer med at betale regninger eller sådan.. Hvad er chancen for at man kan få oprettet kreditkort, få netbank osv osv?

  • #17   19. okt 2009 Jeg bor ved Køge Bugt, men har mine bankforretninger i en lille lokal sparekasse i vestjylland. Det har fungeret fint i flere år efterhånden, men det lakker nu mod enden. Vi har kig på et hus i Jylland, som koster lige omkring 1 mio. kr. Det mener de ikke vi kan låne, da vores rådighedsbeløb er for lille (vi er 2 voksne og 2 børn, så vi skal have kr. 14.000 i rådighedsbeløb iflg. banken). Men sjovt nok vil huslejen i huset være lavere end den husleje vi betaler for vores lille lejelejlighed nu.

    Det er sgu ikke til at blive klog på de banker!


  • #18   19. okt 2009 KM .
    Af ren interesse. Hvilken sparekasse er du i nu?

    Danni N
    Det kommer meget an på banken. Du havde ikke fået lov det første halve år i min bank.


  • #19   19. okt 2009 KM - Det er personlige vurderinger hele lortet.. De har nogle faste retningslinjer som de skal følge, men derudover tror jeg de har mere eller mindre frit spil. Syntes de du virker som en nar, så er det ligemeget om du har et rådighedsbeløb på 20.000, du kunne ikke få lov til at låne til en cola..

  • #20   19. okt 2009 B A Y - Kunne jo også godt vente et halvt år med at få kreditkort og alt det, og bare bruge det jeg har ved min nuværende bank.. men spørgsmålet er om man skal tage snakken med den enkelte bank, eller om man bare skal prøve uden at sige noget..

  • #21   19. okt 2009 du opretter bare en ny konto hos en anden bank. Du siger det bare som det er at det kun er for praktiske årsager. Du kan jo bare beholde dit lån hos den anden bank, også overføre dertil hver måned, vil den ene bank ikke, så prøv en anden bank.

    vedr. rådgiveren som er en smart ass, så bare bed om at få en anden. Jeg fik på et tidspunkt en ny rådgiver, da min egen gik på barsel, og hende den nye ville jeg ikke have, da jeg havde været sammen med hendes søster, og der havde vi diskuteret en del over noget. Ringede bare til banken og bad om at få chefen, og 5 min. senere fik jeg en anden rådgiver.


  • #22   19. okt 2009 Du kommer længst med ærlighed - med mindre det ser helt skidt ud!


  • #23   19. okt 2009 Tue P - Det var en fin ide.. det tror jeg skal prøves.

    Er det et krav jeg kan stille, at få ny rådgiver? Eller er det noget banken bestemmer, om jeg kan?


  • #24   19. okt 2009 Banken kan i princippet bestemme. Men for det meste vil de da høre på dig, hvis du siger, du gerne vil have en ny.

  • #25   19. okt 2009 B A Y - Desværre for mig, har jeg bank i en lille by, hvor alle kender hinanden.. Så har på fornemmelsen at de er totalt ligeglade. Men det er da værd at prøve..

  • #26   19. okt 2009 Du siger bare, at du ikke føler han varetager dine interesser bedst muligt, så du vil have en anden rådgiver. Vil de ikke det, så bed dem om at printe en samlet kontooversigt ud og sende til dig. Så viser du nemlig at du vil ud og finde en anden bank, og de vil jo gerne beholde dig.

    Men jeg vil gerne få en bankrådgiver til at ringe til dig hvis det er da jeg er i Nykredit koncernen. Smid en pb med navn, nummer og addresse, så hører du fra dem. Bruger dem selv, og de er fornuftige og innovative.


  • #27   19. okt 2009 nu er en nemkonto jo ikke en almindelig bankkonto.
    www.nemkonto.dk kan du læse mere om hvad det er og hvad den kan, men i store træk er det den konto som skat og nu også nogle private firmaer udbetaler penge til.

    hvis du har flere kontoer bestemmer du selv hvilken en der er din nemkonto, men hvis du kun har en konto i banken f.eks en lønkonto så bliver den automatisk til din nemkonto.

    mht PBS så kan du altid tilmelde dine regninger til PBS via din bankkonto og din bank må ikke bare afmelde dine PBS uden dit samtygge med mindre der er tale om gentagende gange hvor der ikke har været dækning på kontoen som PBS er tilmeldt på, hvis de har overført en PBS betaling og der ikke er dækning på kontoen er de berettiget til at trække betalingen tilbage samt at opkræve et gebyr for denne "service" det koster typisk omkring kr. 250 pr. PBS der bliver tilbageført pga. manglende dækning på kontoen.


  • #28   19. okt 2009 Tue P - Har sendt dig en PB smiley

    Kim B - Det eneste jeg havde på PBS på daværende tidspunkt var min Shell faktura som lå på 1500-3000 om måneden. Jeg boede hjemme dengang, så der var masser af penge til at betale regningen.. Men da min løn blev højere, lavede vi en aftale om at afbetale en tusse ekstra om måneden til lånet for hurtigere at afvikle det - og det var i dne forbindelse de fjernede pbs tilmeldingen. Jeg begyndte pludseligt selv at få fakturaerne fra shell, og kunne så se at aftalen var afmeldt..


  • #29   19. okt 2009 Bankerne er ikke til at stole på, uanset om det er en stor eller lille bank, der er altid en eller anden der fucker op i det for en.

    jeg havde for en del år siden problemer med at få nogle penge ind i mit firma fordi der var et par kunder der ikke betalte som aftalt hvilket gjodre jeg ikke havde til mine regninger, ringede til min bankmand og forklarede hvordan landet det lå og fik lov til at komme op med 4 girokort på samlet lige under 6000 og overtrække min konto med dem, da jeg så kommer derop ca 30 minutter senere siger han fan**** at han aligevel ikke vil gå med til at overtrække, mon jeg blev bare LIDT sur på ham - tror jeg nok jeg gjorde, bad ham om at lukke mine 3 kontoer og gik over i en al bank og fik nye kontoer der samt fik et mini lån til de 4 girokort som sprit ny kunde uden det mindste nyk fra al bankens side, se det er god kunde service, og har stadig samme bank her 10 år efter og har aldrig haft problemer med dem af nogen art, ej heller når man kommer til at overtrække det private visa/dankort.


  • #30   20. okt 2009 Danni.N
    Da du ikke har det bedste forhold til din nuværende bank/bankrådgiver, skal du desværre nok regne med at de vil indfri det lån du har ved dem nu, med øjeblikkelig varsel, hvis du flytter din lønkonto til en anden bank. Da de så ikke mere har vished/sikkerhed for at du betaler dit lån hos dem.
    Og hvis du læser i det låne-dukoment du fik og skrev under på da du lavede lånet, så læs lige det afsnit om opsigelse af lånet.....
    Der var engang at bankerne var til for kunderne og man havde en bankrådgiver...denne tid er forbi, nu har man en pengemaskine der skal generere det størst mulige overskud til banken og dens aktionære , med alle midler og på kundernes bekostning med alle deres gebyrer og store renter + hvad der tidligere var en bank-rådgiver er i dag ikke andet en en sælger, der bliver målt og aflønnet ud fra hvad hen tjener til banken


  • #31   20. okt 2009 Der er godt nok nogen, der tror på alt, hvad de hører i medierne...

  • #32   20. okt 2009 "Ja gu er der så" Men værre endnu, så er der andre der meget naive.....

  • #33   20. okt 2009 Min bank mener da at det er nok med et rådighedsbeløb på 4000. Dog meget mere hvis man har børn selvfølgelig.

  • #34   20. okt 2009 B A Y:
    Beklager at jeg ikke lige har været på. Jeg har nu Sparekassen for Nørre Nebel og Omegn. På torsdag skal vi til møde med Nykredit, så må vi se om de er til at snakke med.


Kommentér på:
Banker

Annonce