{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.258 visninger | Oprettet:

kan ikke se dr1, tv2 digitalt? {{forumTopicSubject}}

Hey

Købte nyt tv sidste år, et sony.. Selvfølgelig med digital tuner, både DVB-C og DVB-T tuner, så jeg skulle mene jeg kan modtage digialt tv.. Lige da jeg fik sat tv'et op kunne jeg også se dr1, tv2 og dr2 digitalt når jeg slog over på digital tv, på fjernbetjeningen. Men det kan jeg ikke længere, når jeg slår over på digital tv og søger efter kanaler kan jeg ikke en gang finde de "gratis kanaler" altså dr1, tv2 dr2 .. Mine forældre har også købt nyt tv, også sony, og der er samme problem.
Har en kammerat der har købt et samsung tv, og han bor uden for byen og har ikke kabeltv, så han kan kun tage de kanaler han kan finde via egen antenne, altså dr1 tv2 og dr2, men når han slår over på digital tv kan han også se kanalerne digitalt.. og det forstår jeg ikke helt?
Vi har kabeltv herhjemme, men det skulle vel ikke gøre noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan ikke se dr1, tv2 digitalt?
  • #1   20. okt 2009 det er kabel tv der gør det smiley

det er et analog siginal der blir sendt ud. og det kan du jo så se... så det er derfor..

i virkeligheden er der ik nogen antenne i den anden ende af dit kabel.. der er en "pc" der splitter signalet op..

så du skal ikke være bange for at du mister billedet når analog signalet blir lukket.. da det er dit kabel tv der styre det og de laver det digitale signal om også.. så du skal snakke med dem om hvornår de skifter om..

hvis du vil se digital signal skal du købe en stue antenne og sætter til istedet for.. men så mister du jo alle de andre kanaler du har smiley

• #2   20. okt 2009 Jjeg har samme problem med mit sony smiley Men nu ser vi her d. 1

• #3   20. okt 2009 Altså det nu ikke fordi jeg frygter sort skærm her den 31.. det er mere fordi jeg synes der er et meget bedre billede på digital tv.. Men når nu de sender i digital format her om snart, vil det så være samme kvalitet som digital tv?

• #4   20. okt 2009 men jeg forstår bare ikke hvorfor jeg kunne tage dr1, tv2 og dr2 digitalt sidste år da jeg lige fik tv'et .. men der gik nogle måneder og så forsvandt de digitale kanaler igen, og siden har der bare været sort skærm når jeg slog over på digital tv

Kommentér på:
kan ikke se dr1, tv2 digitalt?

Annonce