{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

Har folk ikke respekt for dyr? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

For 5 minutter siden sad vi og spiste aftensmad, pludselig høre vi et brag og en bil bremser hårdt op ude på landvejen og køre videre uden at stoppe helt..
Vi skynder os ud og kigge og der ligger vores kat kørt ihjel. Det er nummer 3 kat der sker det for.
Der er jo hvad der kan ske at en kat bliver kørt over og det har billisten absulut ikke skyld. Men at man som billist ikke stopper helt op og kigger om dyret er dødt eller ligger og lider.
15 meter længere henne ligger noget af hans køle gitter fra kofangeren, Er man også ligeglad med sin bil? Har samlet delene op og læst på delene at det er fra en audi. De dele til sådan en audi er jo ikke ligefrem de billigste, så hvorfor ikke se om man kan spare de penge og bare klikke det på igen?
Syntes det er for dårligt at folk bare er kolde og køre videre.
Man kan jo være en smule mere flink over for dem som måske ejer katten og stoppe op og tjekke dyret og gå ind og spørge om det er deres kat, det var trodsalt lige uden for vores vindue og der bor ikke naboer inden for de nærmeste 500m. Der er jo folk som holder af sine dyr..
Nu må i forstå mig ret, jeg er ikke sur over at man køre et dyr ned. Jeg har selv gjort det et par gange. Men tjekker da lige om der er et halsbånd osv. Og er det uden for et hus med masser af lys, og man kan se at der sidder folk derinde så går jeg ind og spørger..

Håber at i forstår mine fustrationer.
Det skete i mygdal i Nordjylland..

Mvh Daniel Andersen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har folk ikke respekt for dyr?
  • #1   25. okt 2009 Det kan jo ske at man rammer et dyr.. Men som du selv siger, så tjekker man det da lige.. Har selv været så heldig, at jeg ikke har ramt et dyr endnu.. Men ville da lige tjekke dyret.. Der er jo ingen mennesker der vil lide, hvorfor skal dyrene så..

• #2   25. okt 2009 sikke en kæmpe idiot.. ville ønske han var drejet af og endt i grøften

• #3   25. okt 2009 det er sgu noget svineri!
    kan kun følge dig

• #4   25. okt 2009 Takker mange gange for svarene.
    Hvis bare han havde tjekket om den var død eller kommet ind, så var det jo alletiders. Og hvis han var kommet ind og havde konstateret at kofangeren var i stykker havde vi jo fundet en løsning. Vi har jo en forsikring der dækker alle vores dyr på gården..

• #6   25. okt 2009 **BDOG** _: hvorfor blive sur på ejeren, det er da ikke hans skyld at du kører hans dyr over?

• #7   25. okt 2009 **BDOG** _ -> Nemlig xD

• #8   25. okt 2009 Det var en audi med trailer... =)

• #9   25. okt 2009 **BDOG** _ katte må færdes frit,så du kan blive ligeså sut som du vil

• #10   25. okt 2009 mente sur ikke sut heh

• #11   25. okt 2009 Skal sku ikke ha en død kat liggende i min bil....

De katte burde holdes indendøre lige som hunde... De skal ikke ha lov til at bare rende rundt.... De laver fanme buler i ens bil... Men ejeren af katte burde sku stå for regningen hvis man får buler i bil pga en Rådden kat render ud foran en.

• #12   25. okt 2009 Det er vel almen respekt at man tjekker om det ramte dyr er helt dødt, inden man fortsætter.

Her af udtrykket flugtbilist.

• #13   25. okt 2009 Nu bor vi jo langt ude på landet og en af grundene til at vi har kat er jo at den skal tage nogle af alle de mus der følger med herude. Og hvis man har en kat inden hele tiden kan den jo ikke tage mange mus i lade og stald osv.
    Den går normalt ude hele dagen, og om aftenen bliver den lukket ind..

• #14   25. okt 2009 **BDOG** _

Du er grunden til der findes vold i Danmark med at komme med sådan en udtalelse!

• #15   25. okt 2009 Christian K: Netop, du har fat i noget der. Og som jeg også skriver havde vi fundet en løsning hvis han var kommet ind og bilen var smadret..

• #16   25. okt 2009 mange går vel i panik?

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #17   25. okt 2009 nu bare lige for at præcisere, så skal du da nok være glad for at han ikke kom ind med katten og forlangte at du erstattede det ødelagte på hans bil...
    da du har pligt til at holde dine husdyr på egen grund!

men hvis hvis jeg ramte noget ville jeg da helt sikkert også stoppe op, mest for at tjekke bilen, men hvis et dyr lider skal det da aflives hurtigst muligt

• #18   25. okt 2009 Steffen M. Ville ikke havde noget imod at skulle erstatte det, har som sagt forsikring der dækker alle dyrene på gården..

• #19   25. okt 2009 BDOG : Det så der du ikke helt har konceptet med at have dyr eller katte for den sags skyld. Og efter hva jeg kan forstå på det hele har du heller aldrig haft en. Men ligemeget hvordan man ser på det kan jeg ikke følge dig i at du ville blive sur på ejeren. Så vidt jeg ved har vi valgt at have kæledyr i vores huse. Men eftersom jeg selv har kat er jeg udemærket godt klar over at hun hellere end gerne vil være ude.

En ting kan jeg forsikre dig om og det er udelukkende at kommer der nogensinde en person der har kørt min kat ned og brokker sig over hvorfor helved jeg ikke har holdt dyret i snor eller indenfor kommer den person til at lide nogenlunde samme skæbne.

• #20   25. okt 2009 Må nok indrømme at hvis jeg kommer med 100 km/t, rammer en kat og det gir et tilpas stort dunk. Så vurdere jeg at chancen for at den overlever er meget lille.. Ergo, det tjekker jeg ikke lige op på..

• #22   25. okt 2009 Nu er det jo sådan at hvis man kører et dyr over (kat, rådyr eller hvad det nu måtte være) og det ikke er helt dødt vil det være pumpet helt fuldt af adrenalin og man skal derfor være meget opmærksom når man nærmer sig, da de godt kan finde på at gå til angreb på den første der nærmer sig og forvolde ret stor skade. Selv hvis det har brækket flere lemmer.
    Jeg ville ikke være tryg ved at nærme mig en kat der lige var blevet kørt ned, den kan gå ret galt.

• #23   25. okt 2009 BDOG: Forstå mig ret. Jeg er ikke sur over at man kommer til at køre katten over, det er kattens skyld, men det som pisser mig af er at man ikke tjekker om dyret lider..

• #24   25. okt 2009 **BDOG** _: Hvad er det for noget at trykke af????

*F-S* .: Der er jeg helt sikker på at du har ret....

• #27   25. okt 2009 En ting er at komme til at køre en kat over, men en helt anden er at bare køre videre... Hvordan kan man være så koldblodig?????

• #29   25. okt 2009 er katten på vejen er den i vejen.. man må ikke stoppe for en kat. det ved alle der har kørekort..

Jaa, alle ved det!
    Men er uheldet ude da det kan ske for alle og enhver stopper man og så går man ud og tjekker!
    Og med alt respekt for familie, så går man ind til nærmeste hus for lige at høre ad!

Hvad nu hvis du kørte en lille 9 årige piges kat ned BDOG gangster!?
    Hun ville jo være sønderknust fordi du har en teori om at solen står op i navlen og går ned i røvhullet på dig selv!

• #30   25. okt 2009 Patrick H: Hvis det var din kat og du var rigtig glad for den???? Ville du ikke blive ked af, at folk bare var lige glade???

Sune - SA - Søger læderkabine til Kadett : Det kunne ikke siges bedre;)

• #31   25. okt 2009 BDOG. - Du lader til at være fuldstændig ligeglad hvis en kat lider ?

Det vist temmelig respektløst ?

• #33   25. okt 2009 Patrick H: Hvis vi lige skal vende den... Hvis en kører ind i din parkeret bil og total smadrer den og så bare kører vidre... Vil du bare være ligeglad???

Lige så meget som du holder af din bil ( går ud fra at du gør det) lige så meget kan man holde af sin kat...

• #34   25. okt 2009 Det handler om at have respekt for andre`s ting og dyr...

• #36   25. okt 2009 Patrick H: Jow det er det samme... Det handler om respekt.. Okay... Var det så skønnest at selv betale for skaden istedet for den der påkørte dig??? Hmm... Den var svær...

• #39   25. okt 2009 Sjovt nok at så mange er ligeglade med en kat, og bare ville køre videre..
    Det vil jeg da huske hvis jeg kommer til at bakke ind i en af jeres biler og laver en bule.. Så kører jeg sku da bare, det er JO BARE EN BIL, den er jo død i forvejen, så det kan sku da være ligemeget.. Det kunne bare ha været parkeret et andet sted..

Nu er det jo ikke anderledes med en kat end med en ræv, rådyr eller lignende, de færdes frit, og LANGT FRA alle er jo nogens kæledyr.. Nogen er jo vildkatte, men STADIG et LEVENDE væsen..

Lige som der pludselig kan ligge et væltet træ på vejen som kan give din bil en bule eller ridse fordi du ikke i tide ser det, og når at stoppe/undvige, ligeledes kan der jo rende en kat/ræv/rådyr eller lignende over vejen lige foran dig.. Det er naturen, og naturen var LAAAAAANG tid før bilerne..
    En bule er en risiko ved at have bil.. Ikke nødvendigvis ens egen skyld, men man kan altid ramme et eller andet..
    F.eks. ramte jeg en af de her præstekraver i nat, som var hevet op af hullet og smidt midt på vejen.. Det kostede da en ridse på et panel.. Skulle jeg så også bare være kørt videre og ladet den ligge så næste bil også kunne køre den over og få en ridse, NÆHHH jeg stoppede og fjernede den.. Ridsen er da ØV, men hva fanden det er jo kun en bil, det kan da laves igen..

• #40   25. okt 2009 Patrick H: Men var det ikke surt????

• #41   25. okt 2009 http://www.baboom.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=136437
    Gad vide om det lige er hans kollega der har været forbi ;o)? ej spøg til side.. det sgu super træls at gå ud og finde sin kat sådan. Måtte selv finde den ene af mine katte skudt for 2 år siden fordi der var en par knejter der mente det var sjovt at køre rundt i byen og skyde folks katte.
    Men jeg vil helt sikkert bakke tilbage og tjekke dyret.

• #43   25. okt 2009 Patrick H: DET ER JO DET SAMME!!!!!!!! DET HANDLER OM RESPEKT!!!!!! Utroligt....

• #45   25. okt 2009 At folk kan være så lige glade er dog ufatteligt!!!!!!!!!!!!

• #49   25. okt 2009 Ja så fik F-S vist sat den på plads, man skal ikke stoppe for noget der er mindre end en hund. Men man skal sku' stoppe og tjekke om dyret lider, så kan man også lige kigge sin Kadett efter. For man må da køre i sådan noget gammelt lort vis man ikke prøver at stoppe for noget som er levende, og som giver buler.

Ps. myg og fluer tjekker du bare ved at kigge ud gennem dit vindu, det er der de sidder, næsten alle sammen. 8)

• Jakob N .
    Jakob N . Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 448
    #50   26. okt 2009 Har endnu ikke kørt noget ned, men har holdt for en kat + 4 killinger, synes det ville være lige voldsomt nok bare at meje dem ned. men i denne debat er det da 100% ligesom med pelshadere og vegetarer. nogen synes ét nogen synes andet.. lala, folk er forskellige der er ikke noget at gøre ved det ^^

• #52   27. okt 2009 Så håber jeg at den smader hele din front. Såååå fuck dig. hihihi

Kommentér på:
Har folk ikke respekt for dyr?

Annonce