{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.037 visninger | Oprettet:

oliefyr eller elvarme?? {{forumTopicSubject}}

ja står og skal flytte i et 70 kvm lille hus så vi er ved at finde ud af hva det billigste er for os m.h.t varmen..

fik af vide af udlejer at det ca bruger 7 ltr i døgnet vidst.. altså det næsten 200 ltr om måneden.. sys det lyder lidt vildt??

er det så ikk billigere at kører med el radiatore og så have en gas ovn ved siden af til at stå??

nu er der vidst nok sådan en elektriosk varmevandsbeholder så der er varmt vand selv der ingen olie er på tanken..

men hva vil i mene der er billigste og mest effektivt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  oliefyr eller elvarme??
  • #1   30. okt 2009 Spørgsmålet er vist snarere, om I ikke skal gå i gang med at isolere hele hytten, siden 70 kvm bruger så meget varme? smiley

• #2   30. okt 2009 hehe tjo, det ser ellers okay ud sys, jeg. der er bla nye vinduer og gulvet blev høvlet op for 3 år siden , og blev lavet ordenligt.. sys også det lyder vildt..

• #3   30. okt 2009 vi har også lejet på 100 kvm og vi bruger ca 4-5 liter i døgnet ... vile heller bruge olie end el varme da el er pænt dyrt

• #4   30. okt 2009 Du skal nok lige have lavet sådan en test af, hvor der siver varme ud. Det lyder som om, det kunne være en god investering! smiley

Har ingen erfaring med, hvad der er bedst af det, du nævner. Jeg har selv fjernvarme i begge mine lejligheder. Men det lyder helt absurd at bruge 200 L pr. md., synes jeg. Mine koster ca. 5.000 kr. om året i varme pr. stk.

• #5   30. okt 2009 vi har EGET hus :D... med gasvarme og ca. 22 grader indenfor, gulvvarme i hele huset. vi bruger vi er sat til at bruge 8.000 men bruger nok for ca. 5000. de tidligere ejere havde en konstant temp. på mindst 25 grader, helst 28. og de brugte for 8.000. smiley så syndes det lyder af meget.

• #6   30. okt 2009 KL så har I vel gasfyr ?

Hvis du vil til at bruge EL Paneler så bliver du hurtigt overrasket på den dårlige måde, kender en gut som lejer et lille kolonihavehus på 40 kvm, huset er bygget i gasbeton med dobbelt vægge han slæbte 2 EL paneler hjem og havde omkring de 20-22 grader i huset og det kostede ham ca 4500 på 2,5 måned + han samtidig havde en gasoven som ekstra varme.

Han har så nu skiftet over til en petrolkamin og kan nu holde en fornuftig varme for ca 600 om måneden.

samt gasovne giver et dårligere indeklima så der skal luftes mere ud for at undgå fugtproblemer

• #7   30. okt 2009 hvad med at få installeret en god varmepumpe.

Siger man ikke at et alm.hus bruger ca 14 ltr olie pr.m2 pr.år

• #8   30. okt 2009 ja kunne godt være jeg lige skulle smide 200 ltr på og få det hele kørt igennem og så få målt hvor meget der ryger igennem... kan også være han overdriver ham udlejeren.. smiley men ja sys bare det lyder sygt når der kun er 70 kvm.. men nu er det jo sådan der kun er 2 radiator i huset-- en i stuen og i køkkenet.. så vil jeg da mene hvis man havde en gas ovn i stuen skulle man jo kun bruge den i køkkenet, på det ene værelse er der ingen radiator... så der skal der findes ud af om der skal sættes mnoget til derinde..

• #9   30. okt 2009 er det jeres eget hus?

du vil altid opnå det bedste resultat hed en radiator i hvert rum, så hvis det er jeres eget hus kunne det sikkert være en fordel at få sat nogle flere op

• #11   30. okt 2009 daniel : jaa men det er jo noget der koster og det tager tid det jo ikk bare lige sådan plug`n play.... du skal regne med det kun er et lejet hus smiley så vil ikk bruge så mange penge på det..

• #12   30. okt 2009 tilstandsrapport?? hmm sådan får man vel kun når man køber et hus?? det eneste jeg har fået er en lejekontrakt hvor der står de forskellige ting..

• #13   30. okt 2009 Det lyder godt nok vildt, jeg bor i et hus på 120 kvm og 70 kvm garage, som alt sammen bruger olie varme...

Vi bruger ca 1600 liter om året, altså omring 130 liter om måneden i et hus der er mere dobbelt så stort, lyder ret vildt..

• #14   30. okt 2009 michael H: ja nemlig.. sys også det lyder sygt.. men jeg må se når der kommer olie på og så få målt hvor meget der kører igennem..

• #15   30. okt 2009 hehe bare i orden.. smiley

• #16   30. okt 2009 Kan i ikke købe en lille træpille ovn og så sætte midt i huset? Så skulle den da nemt kunne smække varme på hele hytten, og så kan i jo tage den med igen når i flytter?

• #17   30. okt 2009 Energimærke er et lovkrav, men i praksis bliver det stort set aldrig lavet...

• #18   30. okt 2009 kim B som jeg sagde så har vi gas varme = gasfyr et valiant fra 01 (så vidt jeg husker) rigtig lækkert fyr og det virker bare :).

• #19   30. okt 2009 klaus J: træpille ovn?.. hmm kan du give et link til sådan en?

• #20   30. okt 2009 kim B: det er lejet hus..

• #21   30. okt 2009 Jeg ville ikke bo der smiley
    For det første lyder det pisse dyrt at bo i. Og Gammel.

Også er der kun 2 Radiatorer? Det lyder super træls når det bliver koldere.

• #22   30. okt 2009 hvor gammelt og slidt er den oliebbænder.....find evt et andet sted at bo.....det lyder til at komme til at koste en del at holde varme på det hus

• #23   30. okt 2009 ja der er kun 2.. men huset virker også lille.. der er kun kun 1 værelse.. og så er der en hems vi bruger til vores soværelse.. ved ikk hvor gammelt det er.. kan jo først finde ud af om det bruger så meget når jeg får måling på det..

• #24   30. okt 2009 Olievarme er billigere end el, en gasovn er meget billig i drift, og en opfyldning koster ca. 160.

• #25   30. okt 2009 okay, nu tænkte jeg også meget på og kombinere det.. gasovn i stuen.. og så bare der kører 1 raidiator i køkkenet der kører på olie fyret.. vi har en kondens tørretumpler, til at stå i gangen.. den giver hvertifal meget varme der hvor vi bor nu.. den burde også kulle hjælpe lidt til i det "nye" hus.. den kører næsten hverdag,, så må det jo blive billigere,

• #26   30. okt 2009 jeg tror at den oliekedel/brænder der er installeret i det hus trænger til en justering eller to.En oliebrænder der er reguleret forkert bruger som regel helt vilde mængder olie. En måde man kan se om brænder er justeret forkert ind på er ved at kigge op på skorstenen når at oliefyret køre hvis at røgen fra skorstenen er sort er brænder justeret forkert.(man må ikke kunne se skorstenen ryge sort der må kun være en lille smule hvid røg som bare er vand)
    Man kunne måske også få skiftet cirkulationspumpen til en selv regulerende og få sat en to vejs ventil på varmvandsbeholder så der ikke cirkulere vand rundt i varmvandsbeholder når at den er varm. Dette burde kunne gøres for et mindre beløb og tage toppen af olieforbruget.

• #27   30. okt 2009 steen J: det husker jeg lige på.. jeg kender en skorstens fejer.. han må have styr på hvordan jeg skal gøre det.. men ellers vil jeg lige hører ham om det du siger der.. hvis jeg kan spare penge må jeg bruge de mulighder jeg har smiley

• #28   21. nov 2009 Sørg for at kedlen bliver renset årligt.
    1mm sod = 20c' højere røggastemp. = spildt varme direkte ud af skorstenen

og så skal brænderen selvfølgelig vedligeholdes årligt.

Bliver dette ikke gjort er det penge ud af vinduet, da olieforbruget vil stige voldsomt.

Hvad mærke, model og årgang er kedlen? det skal stå på en typeplade på kedlen.

Hvilket mærke, model og årgang er brænderen af? dette skal også stå på en typeplade på brænderen..

Er brænderen ældre end 90erne er der penge at spare ved at skifte den ud..

er kedlen ældre end 80erne er det ikke unormalt med et højt forbrug da kedlerne den gang ikke var særligt effektive..

Men få en montør ud og kigge, rense og indregulere.
    Så er i sikre på at den del er på plads.

Mvh. en energitekniker.

Kommentér på:
oliefyr eller elvarme??

Annonce