Pirat kort fra TV udbyderne, ja da ! {{forumTopicSubject}}
Er det bare mig eller er det noget svineri at udbyderne af TV kanaler så som Viasat, Canal Digital og Boxer skal tjene penge på at man vil kunne se deres programmer på mere end 1 TV i hjemmet ?
jeg er helt med på at man skal betale en kortafgift samt et månedeligt gebyr for de kanaler man har valgt, fair nok.
Men når man så vil have et kort mere til de andre TV i hjemmet, hvorfor er det så lige de skal tjene en kortafgift mere på dem og ikke nok med det, næ her stopper det ikke, da skal satme pgså have en ekstra månedlig afgift for de programmer man ellerede betaler til i den pakke man har købt 1 gang.
Man burde da bare skulle betale en pris for det som det koster at producere det ekstra kort plus deres fortjeneste selvfølgelig og bum færdig, nixt weider.
Det andet er da at rive pengene ind en ekstra gang selvom kort Nr. 2 ofte er halv pris så er det stadig plat når man har betalt for pakken 1 gang.
Tjek selv dette link ud der også omtaler måden hvorpå det jo direkte kan bruges til Pirat kort til halv pris hvilket kan undgåes også selvom de koster gratis, som i england.
http://blog.tv2.dk/perjensen63/
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 2.124
nov 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 1 Emner: 177 Svar: 2.237
RIGTIG meget
men kan sagtens undvære tv
så længe jeg har bil
og min pc længe leve gratis net tv og usb digital tv som kan modtag alle kanaler FREE BIE nada 0 kroner
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 882
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Øh rigtig dårlig sammenligning, det du siger svare til at jeg skule mene at hvis jeg køber en Viasat pakke eks. så synes jeg at jeg skal have den næste gratis, selvom der er tale om en hel ny pakke og ikke kun et kort.
Næ du kan sammenligne det med at hvis du køber en bil, så skal de betale for den ½ gang mere hvis du også ønsker at kunne have flere med i bilen, ja du skal faktisk betale ½ gang bilens pris for hver gang du ønsker at kunne tage en passagere mere med. (er det i orden måske)
apr 2006
jun 2004
Men jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne lave nogle pirat kort som i gamle dage, det må da findes et sted på nettet :o) måske nogle har nogle gode bud :o)
apr 2006
nov 2008
der er mange steder som gangm ed bygge op nu
kan huske som gamle dage gik lige ca 1 til 2 månedere så var alt flyve med pirat kopiet kort
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 2.124
sep 2009
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 92
nov 2008
for altid en der lige kan noget som andre ikk kan og BANG han kan tjene kassen på
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 845
sep 2009
apr 2006
sep 2009
nov 2008
ha kort kopier og smide nye kort i og aflæse det og smide dataerene ned på nyt kort ?
apr 2006
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 52 Svar: 213
jun 2004
Så langt fra det tråden handler om, (off topic)
Hvorfor koster de ekstra kort så meget !
Når man som forbruger tegner at abonnement til f.eks. 299kr. om måneden, går en meget stor del af dette beløb til 'rettighedshaverne', f.eks. filmselskaberne i Hollywood og til kanaler som Discovery Channel, MTV og TV2. Når Canal-Digital og Viasat sælger et ekstra kort til f.eks. 99kr. om måneden, så sender de ikke nogle af disse indtægter videre til rettighedshaverne, idet de altid er betalt per husstand og har således allerede fået deres betaling. Dette er bekræftet fra flere sider af, bl.a . fra Alexander Nørgaard-Madsen fra TV2 distribution.
Disse ekstra kort er således en meget god forretning (cash-cow) for både operatørerne og for de brugere der snyder med dem.
Men det er en meget uheldig forretningsmodel for rettighedshaverne.
Så hvorfor anses disse ekstra kort som sælges af udbyderne ikke som Pirat kort ??? Det er jo fuld stendig samme model, nu er det bare dem selv der sælger dem og endog tjener langt mere på dem end de gamle "private" pirat udbydere af kortene !!!
Get it !
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 240
http://www.dream-multimedia-tv.de/
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.459
Under 1.000 kr om året for hele lortet.
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
feb 2003
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 6 Svar: 1.434
feb 2003
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 6 Svar: 1.434
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.459
apr 2003
apr 2003
jun 2004
Er der udfald på nettet falder TV Signalet også ud og det gør det lige en hel del oftere end det alm. TV signal har jeg da oplevede flere af mine venner som har haft dette.
BUM og vupti så er der bare ikke lige noget TV i måske 2 min eller måske 2 timer Who knows.
Så jeg hælder mest til noget andet end "internet" løsningen.
Men ja jeg ved der findes "bokse" som kan sende det signal tilbage på entennem som et "analogt" signal så alle de andre TV i hjemmet kan se det samme som det program du har valgt på boxen, men det er jo lidt ufedt at man så skal ind i stuen hver gang der skal skiftes kanal, ellers kan man også indvestere i et trådløst fjernbetjenings system og så kan man blive ved og ender ud med at betale for de ekstra kort 3 gange inden man har udstyr nok til at kompensere for deres kort afgift.
Men jeg synes det er bemærkelses værdigt at de overhoved MÅ sælge disse ekstra kort som jo sagtens kan bruges af naboer eller venner osv. så har de pludselig BOXER Tv til halv pris, skide smart mand :o) det er en win win situation for både udbyder og brugere, men den store taber er så ophavsejerne i Holywood og andre Film industrier der taber på denne form for "ekstra" kort som de ikke får nogen bid af kagen på.
Så hvorfor må udbyderne godt lave pirat kopiering af kort når privat mand ikke må !?!? lidt bemærkelsesværdigt synes jeg nok.
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
jun 2004
Hvordan fanden kan DR nu pludselig have eneret på internettet???
De kan sku bare vælge at gøre deres kanaler til betalings kanaler eller lave bruger betaling eller få det hele betalt via reklamebranchen.
Det andet er så langt fra solidaritetens egentlig formål end det var oprindelig tænkt dengang man opfandt Licens betalt TV.
I dag er det blot endnu en måde for staten at opdrive skatter og afgifter.
Det er jo også påfaldene at man lige pludselig finder ud af at det nu skal være en medie licens eftersom man digitalisere sende nettet.
Tænk hvis borgerne fandt ud af at man ved at have et gammelt TV dermed kunne bevise at man jo ikke kunne modtage deres kanaler og så slippe for TV licensen.
Ja det måtte der gøres noget ved, så man indraget lige Internettet i handlen selvom det kun indeholder en mili % af det som DR står for.
dvs. jeg skal afskære mig selv for retten til at have internet hvis ikke jeg gider at betale for DRs lorte kanaler, det er har da ingen sammenhæng wat so ever...
jun 2004
Tjek lige denne artikkel ud (Den hele) den siger alt for godt hvad jeg og mange andre synes om den metode man bruger og de arkumenter man har for at bruge den.
http://peytz.wordpress.com/2008/02/08/dr-licens-principiel-argumentation-imod-licensen/
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Jeg skulle alligevel ved viasat betale 5 måneders ekstra afgift og abb. fordi at jeg i sommers havde bestilt en ekstra boks til soveværelset, vi havde ellers 2 bokse og kort i forvejen, men pga. det havde de den frækhed at køre hele opsigelses perionde ud for når man får en ny boks kan man kun få den ved at forny sit i forvejen gamlle abb. og det koster 12 måneders uopsigelsesfrist.
Og trods at jeg skrev og oplyste dem at jeg fortsat var kunde hos dem, bare igennem TDC så var det ikke noget at gøre, ej heller fra TDC´s side, så jeg har lige betalt for 5 måneders kortafgift ved viasat, da det kom en en måned lige inden jeg var færdig med ifølge min opsigelses periode, og kortafgiften den deler de ikke lige, trods at de vidste at jeg de seneste 4 månerder ikke har haft kortene da jeg sendte dem tilbage da jeg overgik til tdc...
Så alt i alt betaler jeg nu fra 1 september og frem for 5 måneders kortafgift selv og jeg hverken bruger eller har noget at se det på.
Ydermere måtte jeg så betale både ved TDC og VIASAT for dobbelt op på idioti igennem tidsrummet april til 1. september, for 3 kort ved viasat + kortafgift, og ved tdc er det 3 bokse inklusiv viasats abb. som jo er dobbelt...
Og jeg betalte i tidernes morgen et år forud ved viasat fordi jeg dengang var i rki, og jeg har løbende blevet opkrevet på forskud ved dem, og jeg har nu skrevet 4 breve til dem og hvornår jeg får pengene retur, og dem skulle man jo ifølge deres egne oplysninger have senest 14 dage efter opsigelsens sidste dag som var 1. september....og hører jeg noget fra dem,,,, nope,
Men når man tænker på købeloven ang. biler osv. så er det frit slag for alle øvrige, og man kan kun grine....
Det sjove er jo at jeg faktisk har betalt for viasat lige nu og et år og 3 måneder frem, hvis jeg ikke får penge retur...
Men jeg kunne jo bare lade være, men jeg syntes også de er blever til rene pengemaskiner, og ringe til dem og få noget forklaret ang. regninger, det kan man bare ikke, og det sjove er jo at HVIS man ikke aflevere kortet senest 14 dage efter opsigelsen, jeg så skriver de at de tager frækheden at forlænge ens abb. betaling....
Nisserne er det eneste sjove og gode ved viasat.....;-))
jun 2004
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 240
Her er et link hvor man kan finde alt det man skal bruge til en dreambox
http://www.satandream.com/
feb 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 149 Svar: 1.409
Pirat kort fra TV udbyderne, ja da !