{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.833 visninger | Oprettet:

skal lejer eller udlejer betale {{forumTopicSubject}}

Har søgt lidt på google og har ikke rigtigt kunne finde noget der decideret drejer sig om dette emne..

Jeg har fået en efteregning på varme fra udlejer på lidt over 3000,-
Størstedelen af den udgift gør sig i nogle udbedringer på fyret som skulle laves da cirkulationspumpen var blevet utæt osv.

Men i min lejekontrakt kan jeg intet finde der indikere at jeg står for nogen form for vedligeholdelse af fyret.
(det er en ejendom jeg bor i) og fyrrummet er noget der står i et fyrrum i den fælleskælder.

I mine øjne er det altså en udgift udlejer ene og alene står for, det er jo bla. det de får deres husleje til.
Min vedligeholdelsespligt binder sig ifølge min lejekontrakt til det indvendige i MIT lejemål, samt låse og nøgler.

Vi betaler jo et acconto beløb til varme samt et til vand og et til el.

Er der nogen her der har lidt styr på hvad udlejer kan tillade sig at opkræve for?
For som jeg har forståelse for det, så skal man i varmeregnskabet altså kun betale for det olie, strøm, samt det årlige eftersyn på fyret. Og ikke for at der bliver skiftet en masse dele på anlægget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal lejer eller udlejer betale
  • #1   22. nov 2009 Er halvfuld og ifølge hva jeg har skimtet er det udlejerens pligt af vedligeholde, da intet i din kontrakt siger noget om vedligehgoldelse....... er han ik varmemester slash vicevært

• #2   22. nov 2009 Har du brugt for meget varme skal du self betale det. Men at du skal betale for at fyret bliver rep, har jeg godt nok aldrig hørt om, det er jo feks derfor folk bor til leje, så de slipper for at bekymre sig om den slags smiley

Karsten

• #3   22. nov 2009 Du skal da ikke betale for vedligeholdelse af fyret,hvis der ikke står andet i din leje kontrakt skal du kun sørger for ikke at misligeholde din lejelighed.

• #4   22. nov 2009 Prøv evt. forbrugerrådet eller forbrugerklagenævnet, mener jeg det hedder, de ka hjælpe dig.

• #5   22. nov 2009 du skal kun betale det som DU ødelægger, alt andet som er ren slitage er på udlejerens regning. Du kan altid tage kontakt til LLO, de er meget behjælpelig, så skal de nok tage sig af den sag

• #6   22. nov 2009 Du skal jo heller ikke betale hvis der går hul i taget..

• #7   22. nov 2009 det er absolut ikk din omkostning... men der er oz LLO du ku snakke med...

• #8   22. nov 2009 Takker..
    Så er det ikke kun mig der kan se noget lyssky i det regnskab..
    Den ekstra varme på 1000,- jeg har brugt skal jeg selvfølgelig betale, men resten vil jeg altså ikke stå for..
    Har også fundet lidt i lejeloven..

Den efterbetaling de kræver, kræver de nemlig betaling for til 1/12
    Ifølge lejeloven må de først kræve betaling for efterbetaling 1mdr. efter den dato hvor jeg skal betale næste husleje..

Dvs. modtager jeg kravet i november så skal jeg ikke betale i december men først betale med min husleje for januar.

• #9   22. nov 2009 Nu har jeg mailet udlejer.
    Så må vi jo se om de for kolde fødder og trækker deres påkrav tilbage og kun kræver betalingen for det ekstra forbrug jeg har haft.

• #10   22. nov 2009 det gør de sikkert ikke i 1. eller 2. omgang fordi mange personer er bange for de trusler de kommer med med at smide folk i RKI ect ect

men det ville nok være klogt at kontakte www.llo.dk og høre om hvordan reglerne præcist er samt have dem i ryggen hvis / når udlejer prøver at sno sig udenom.

men stå stærkt i sagen også selvom de truer med at smide dig i fogedretten, fordi kommer sagen først for retten ja så skal udlejer have 100% bevis for at det er den aftale der er aftalt mht du betaler rep af fyr.

• #11   22. nov 2009 Hvis det handler om en vedligeholdelses udgift, eller en ekstra udgift i forbindelse med stigende renovation foreksempel, så skal udllejer varsle en stigning mindst et halvt or i forvejen.
    De skal have en vedligeholdelses konto for ejendommen som de kan tage af og denne burde være indregnit i din husleje fra start, om man kan ikke sende en regning videre for en reparation, så den tror jeg ikke de kommer ret langt med, men som Kim B skriver så bliver mange ofte bange for deres trusler om rki at folk bare betaler....

Jeg bor selv i et lejet hus, og betaler min husleje, vand, renovation...
    Vi har brændeovn og hvis vi har skorstensfejer, så er det udlejer der betaler gildet, ligeledes rep. at faste instalationer, som køleskab, el osv...
    Min udlejer er en der noemalt tager pange for alt, og er ikke i tvivl om reglerne og hvis han ikke skulle betale for skorstensfejer, ja så gjorde han det heller ikke, så du må klø på......

• #12   22. nov 2009 ved større renoveringe, skal udlejer lægge ud.
    og sener, kan han hæve beløbet til eks varme, så han få sine penge ind igen.

MEN MEN dette skal varsles i forevejen.

men jeg tror ikke det gælde, hvis det kun er cirkulations pumpen der er skiftet.

• #13   22. nov 2009 Hvis der ikke står noget om det i lejekontrakten kan han absolut ikke sende regningen for rep. af fyret videre til dig, den opkrævningen må han selv betale. Det er ofte heller ikke muligt at hæve udgiften til varme, da det i 98% af tilfældene er regningen for de direkte afholdte omkostninger i forbindelse med opvarmningen der skal afregnes. Den eneste mulighed din udlejer har, for at få pengene ind ved dig, er, at hæve huslejen, men det skal selvfølgelig varsles.

Nu laver jeg en del udlejningsregnskaber og har aldrig set noget der minder om det der, så jeg mener absolut IKKE du skal betale regningen!!!

• #14   22. nov 2009 hør de andre beboer der benytter samme fyr, om de også har fået ekstra regninger .. hvis ja, så tørrer han tydeligt regningen af på alle andre

Kommentér på:
skal lejer eller udlejer betale

Annonce