skal lejer eller udlejer betale {{forumTopicSubject}}
Har søgt lidt på google og har ikke rigtigt kunne finde noget der decideret drejer sig om dette emne..
Jeg har fået en efteregning på varme fra udlejer på lidt over 3000,-
Størstedelen af den udgift gør sig i nogle udbedringer på fyret som skulle laves da cirkulationspumpen var blevet utæt osv.
Men i min lejekontrakt kan jeg intet finde der indikere at jeg står for nogen form for vedligeholdelse af fyret.
(det er en ejendom jeg bor i) og fyrrummet er noget der står i et fyrrum i den fælleskælder.
I mine øjne er det altså en udgift udlejer ene og alene står for, det er jo bla. det de får deres husleje til.
Min vedligeholdelsespligt binder sig ifølge min lejekontrakt til det indvendige i MIT lejemål, samt låse og nøgler.
Vi betaler jo et acconto beløb til varme samt et til vand og et til el.
Er der nogen her der har lidt styr på hvad udlejer kan tillade sig at opkræve for?
For som jeg har forståelse for det, så skal man i varmeregnskabet altså kun betale for det olie, strøm, samt det årlige eftersyn på fyret. Og ikke for at der bliver skiftet en masse dele på anlægget.
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 62 Biler: 3 Emner: 165 Svar: 1.539
aug 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.923
Karsten
jun 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 212 Svar: 1.964
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 62 Biler: 3 Emner: 165 Svar: 1.539
nov 2004
Følger: 29 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 52
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 63 Biler: 5 Emner: 136 Svar: 2.799
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 123 Svar: 1.768
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 487
Så er det ikke kun mig der kan se noget lyssky i det regnskab..
Den ekstra varme på 1000,- jeg har brugt skal jeg selvfølgelig betale, men resten vil jeg altså ikke stå for..
Har også fundet lidt i lejeloven..
Den efterbetaling de kræver, kræver de nemlig betaling for til 1/12
Ifølge lejeloven må de først kræve betaling for efterbetaling 1mdr. efter den dato hvor jeg skal betale næste husleje..
Dvs. modtager jeg kravet i november så skal jeg ikke betale i december men først betale med min husleje for januar.
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 487
Så må vi jo se om de for kolde fødder og trækker deres påkrav tilbage og kun kræver betalingen for det ekstra forbrug jeg har haft.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
men det ville nok være klogt at kontakte www.llo.dk og høre om hvordan reglerne præcist er samt have dem i ryggen hvis / når udlejer prøver at sno sig udenom.
men stå stærkt i sagen også selvom de truer med at smide dig i fogedretten, fordi kommer sagen først for retten ja så skal udlejer have 100% bevis for at det er den aftale der er aftalt mht du betaler rep af fyr.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
De skal have en vedligeholdelses konto for ejendommen som de kan tage af og denne burde være indregnit i din husleje fra start, om man kan ikke sende en regning videre for en reparation, så den tror jeg ikke de kommer ret langt med, men som Kim B skriver så bliver mange ofte bange for deres trusler om rki at folk bare betaler....
Jeg bor selv i et lejet hus, og betaler min husleje, vand, renovation...
Vi har brændeovn og hvis vi har skorstensfejer, så er det udlejer der betaler gildet, ligeledes rep. at faste instalationer, som køleskab, el osv...
Min udlejer er en der noemalt tager pange for alt, og er ikke i tvivl om reglerne og hvis han ikke skulle betale for skorstensfejer, ja så gjorde han det heller ikke, så du må klø på......
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
og sener, kan han hæve beløbet til eks varme, så han få sine penge ind igen.
MEN MEN dette skal varsles i forevejen.
men jeg tror ikke det gælde, hvis det kun er cirkulations pumpen der er skiftet.
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 119
Nu laver jeg en del udlejningsregnskaber og har aldrig set noget der minder om det der, så jeg mener absolut IKKE du skal betale regningen!!!
apr 2003
Følger: 114 Følgere: 122 Biler: 17 Emner: 1 Svar: 5.822
skal lejer eller udlejer betale