{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Surround sound - Film/MP3 {{forumTopicSubject}}

Goddag folkens.

Hvis jeg sætter helt normal MP3 til mit anlæg og hører det på surround sounden lyder det helt fint.. MEN
Når jeg sætter en DVD skive på og hører det på 5.1 Surround sound, lyder det helt helt fantastisk, nogen der ved hvad forskellen er? Altså .. Hvordan får jeg musik filer der spiller samme kvalitet som dem på dvd? Det lyder lidt mærkeligt men håber nogle forstår hvad jeg mener.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Surround sound - Film/MP3
  • #1   29. nov 2009 De fleste mp3 filer er på 128 kbps.
    Jo højere kbps jo bedre lyd kvalitet. Mener det højste er 320 kbps

• #2   29. nov 2009 Hmm ja okay. De kører med 128 de fleste jeg har ja.
    Jeg har Optisk Lyd fra min Blueray til tv&anlæg, virker det optiske lyd også over normal mp3?

• #3   29. nov 2009 Det jo klart kvaliteten af lyden... Du vil aldrig få den samme lyd ud af en mp3 som din DVD...

Men kan du ikke bare downloade i et andet format?

• #4   29. nov 2009 En DVD film spiller i 5.1.. Dvs. lyden kører i 5 spor + 1 spor til subwooferen.
    Derfor passer højtalerne sammen, og det lyder rigtigt godt.

Når så du spiller mp3, spiller du kun i stereo. Altså 2.0.. Derfor lyder det ikke så godt. Og så har kvaliteten af mp3 filen jo også noget at sige smiley

• #5   29. nov 2009 Vil det sige hvis jeg brænder cd'erne er kvaliteten meget bedre? Hvis jeg bare brænder en normal MP3 i 128 kbps og sætter den i min blueray.?

• #6   29. nov 2009 Hvis du brænder cd,erne? Tænker du på i stedet for at ligge dem ned?

Skal lige forstå det ret... har du en cd med sangene eller downloader du dem?

Men ja hvis du ikke laver sangen om til mp3 format vil lyden være bedre kvalitet...

• #7   29. nov 2009 Det hjælper ikke at brænde cder. Mp3 filerne bliver ikke ændret bare ved at brænde den over på en cd.
    Du skal starte med at få lavet alle dine mp3 filer om. Så de er højere end 128 kbps.

• #8   29. nov 2009 Få en radio der understøtter Flac filer - hvis det da er muligt smiley

• #9   29. nov 2009 Radio? Det er mit anlæg i stuen jo.

• #10   29. nov 2009 Haha.. Jeg træt - beklager - Men så kan du jo køre det via en Laptop.. Hvis muligt så rip eller find dit musik som Flac smiley

• #11   29. nov 2009 hvad så hvis jeg ligger Flac filer på min usb pind?

• #12   29. nov 2009 Du kan bruge den her til at lave dine mp3 filer om

http://www.avs4you.com/AVS-Audio-Converter.aspx?type=GoogleImageAds

• #13   29. nov 2009 Mange tak prøver det lige .. men kan jeg godt ligge FLAC på min usb pind? og så er det vild lyd igen?

• #14   29. nov 2009 Hvad mener du?
    Jeg har godt forstået det skal hedde FLAC Fil i stedet for mp3, men kan det ligges på usb pind og afspilles i en blueray afspiller ved usb indgangen?

• #15   29. nov 2009 Nej forstår det ikke tror jeg ..
    Vi så en film hvor der var en sang og lyden var alt for vild.
    når jeg så sætter min usb pind i og afspiller er det bare normalt.
    Kan jeg konvertere en MP3 til FLAC og så er kvaliteten bedre?
    Men når jeg ligger FLAC på min usb pind og stikker den i min blueray afspiller kan den ikke finde filen.
    SKAL Flac brændes på cd?

• #16   29. nov 2009 Jo forstår godt det du skriver og har læst det igennem flere gange, men forstår stadig ikke hvordan jeg kan lave min egen CD kun med flac filer så? Og hvor kan man evt downloade flac filer direkte?

• #17   29. nov 2009 Du konventerer dine MP3 filer til Wave. Mp3 to wave. Søg efter det. Når det er sket, brænder du dem, og så afspiller din cdafspiller det, og vupti. Det lyder bedre.

• #18   29. nov 2009 Konventeringen af filerne, bliver som sagt ikke til DVD/5.1 lyd, men du vil stadig kunne høre forskel.

I hvert fald hvis du har en orig. cd, og fx. henter nummeret på nettet i mp3, og brænder det som mp3. Stor forskel, når man så hører det på et ordentlig anlæg.

Men igen. Du har 2 kanalslyd på en cd, og 5.1 ( Nogen gange 7.1) på dvd. Vil aldrig blive det samme smiley Dog kan kan du hardware konventere 2.0 til 5.1. Men det var ikke derhen vi skulle smiley

• #19   29. nov 2009 Hmm irriterende, mn vil det sige jeg ikke kan lave mine egne 5.1 cder?

• #20   29. nov 2009 Tror der er mange der taler forbi hinanden i indlæget, og er også selv blevet lidt forvirret, på hvad spørgsmålet egentlig går ud på.

Men sådan som jeg ser det nu:

Du har en Dvd film, og i den film er der en sang, og det lyder godt når det bliver sendt ud i 5.1.

Du henter så sangen på nettet, lægger den over på din usb pind, ind i din maskine, og hører den nu, og den lyder dårligt.

1. Din cd/usb pind bliver aflæst i 2 kanals, og lyder derfor anderledes + det er et elendigt format du har fået fat i smiley

Få fat i den i wave/flac. Brænd den på en cd, sæt den i afspilleren, sæg forstærkeren på 5.1 (Gør den ikke selv, når det er en cd.), og så skulle vi gerne være kommet lidt tættere, på det du gerne vil.

Kommentér på:
Surround sound - Film/MP3

Annonce