{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Computer Grafikkort AGP ? {{forumTopicSubject}}

Heysan.

Jeg har en ellers udemærket men ældre PC som køre med ASUS P4C800-E Deluxe bundkort og har et Point of View GeForce GT6800 AGPX8 Grafikkort.

Men min skærm bliver midlertidig slukket når jeg starter PCen op, og nogle gange kan den godt få billede på.

jeg har tjekket monitor og det er ikke den som laver unorder og jeg kan høre den booter op som den skal og kommer ind i windows osv.
Så bundkort har jeg også udelukket og har en enkelt gang opserveret at blæseren ikke kørte rundt på grafikkortet, men det gør den nu igen hele tiden.

Så mit bud er jo NYT grafikkort.
Men hvor dælen finder jeg lige et mindst lige så godt grafikkort når det skal være AGPX8, dem jeg har set de fleste sælger sutter da numse findes der virkelig ikke nogen gode AGP grafikkort tilbage mere?

Og ja jeg er jo godt klar over at hvis ikke jeg kan nøjes og det kan jeg ikke, så skal hele dynes skiftes ud, men det ville jeg jo gerne undgå.

Så har i nogle gode bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Computer Grafikkort AGP ?
  • #1   8. dec 2009 hehe.. AGP er desværre forældet.. smiley du kan være heldig at finde noget brugt..

• #2   8. dec 2009 Skulle da være muligt at finde en her http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10413

• #3   8. dec 2009 Jammen det var jeg sådan set klar over :o)
    Men du kan jo stadig købe AGP grafikkort i butikkerne men hvorfor er det kun nogle rigtig dårlige eller midelmådige der findes?
    Det kunne jo være at nogen havde kendskab til et sted der havde nogle på lager endnu :o)

Edbpriser siger mange stadig har på lager men igen ikke alle er på edbpriser jo

• #4   8. dec 2009 deeet... lad være med at bruge penge på det. Spar sammen og køb nyt system (bundkort, cpu, ram og grafikkort, måske strømforsyning). Det kan sgu næsten ikke gå, at købe et agp grafikkort i dag. Nu ved jeg ikke hvad der lige er af brugte kort, men personligt ville jeg aldrig kaste penge efter det...

• #5   8. dec 2009 Henrik R

Er der nogen af de kort som er mindst lige så godt som et GeForce GT6800 ?
    jeg har ikke det store kendskab til de nyere kort nemlig...

• #6   8. dec 2009 BRABUS: http://midtdata.dk/hardware_1000141839_Club3D-Radeon-4670---1-GB-DDR3---AGP.html

Ved ikke om prisen er konkurrencedygtig. Men AGP er stort set forsvundet fra al produktion. Jeg ville klart kigge efter opdaterede dele til maskinen, alt efter hvor meget du bruger den, og hvad du bruger den til selvfølgelig smiley

• #7   8. dec 2009 Dan C,

Det er måske rigtig nok, men i frohold til at smide computeren ud som virker fint og kan køre det meste og det at den i sin tid kostede lige så meget som hvis jeg gik ud og købte en PC til 10.000 Kr. i dag, så kan det i den grad betale sig at finde et kort som jo måske kun koster 1500 Kr.

PCen fejler jo ikke noget og er sådan set ikke super meget langsommere end de fleste alm. PCere i dag, ikke noget som jeg ville kunne nyde godt af anyway, alle de spil jeg spiller kørte fint på denne PC, men igen det er jo en hel del bestemt af grafikkortet, så derfor ville jeg godt finde et magen til jo :o)

• #8   8. dec 2009 Hvor i landet bor du ? Kan være jeg har noget gammelt AGP kort liggende i kælderen du kan få kvit og frit..

• #11   8. dec 2009 som sagt så tit.. Flinke nAlen smiley

• #12   8. dec 2009 BRABUS: Tjaa... men 1500 ud på et AGP kort nu, næste gang er det måske bundkortet eller cpu'en der ryger. Men det er selvfølgelig dine penge. Som sagt, ved jeg ikke hvad de ligger til brugt, men hvad man giver for et nyt agp kort, kan man få et væsentlig vildere PCI-E kort for smiley

• #13   8. dec 2009 André : Jeg er nemlig bare røvflink ja smiley

1500 på et agp grafikkort ville være lidt en hjerneblødning vil jeg mene.... Du kan få ganske fornuftige stumper til en nyere maskine kastet i nakken for den slags penge, hvis blot du gransker brugtmarkedet en smule smiley

• #14   8. dec 2009 Dan C,

Ja men det bud du kom med der var faktisk lige mig :o) det er jo en rigtig god og vildere afløser som jeg ser det og de har lige bekraftiget at de kan skaffe det hjem og at det er hurtigere end mit gamle og koster kun de 800 Kr.

Jeg kan jo netop ikke køre med PCI Express, så hvis jeg skulle have en lige så vild computer igen, skulle jeg ud og ofre nut bundkort, ram, CPU, strømforsyning, harddiske osv. det ville slet ikek kunne betale sig.

Men når turen kommer til en ny PC, så betyder det jo ikke at de 800 er spildte penge, så har jeg bare en ekstra PC som virker jo :o)

Men tak for svarene og det gode link til en værdig afløser :o)

• #15   8. dec 2009 BRABUS: arrh, dine diske vil du med stor sandsynlighed sagtens kunne bruge i en nyere maskine også. Men det var nu mere tanken om, at smide 1500 ud på et agp kort. Som nAlen skriver, kan du faktisk få noget nyere brugt grej for de penge, og for lidt ekstra cash, få et godt PCI-E grafikkort dertil - og endda vinde lidt ydelse i forhold til din nuværende maskine, samtidig med at du vil vinde nyere dele.
    Men ja, sådan et 4670 kort harmonerer ydelses- og prismæssigt smiley

• #16   8. dec 2009 Tror det er et af dine ram kort der er gået har selv haft det problem .....og en ny ram fik den til at køre igen ....har selv AGP 7600gs

• #17   8. dec 2009 Alan T.

Det kan sku være du har ret...

Mit problem blev ikke umidelbart løst ved at sætte et andet grafikkort i fra en af mine andre PCere. smiley

Og mit 6800GT virkede fint i den PC som jeg tog det andet grafikkort fra ...

Så nu er jeg lidt på bar bund over hvad det kan være, andet end mit bundkort... men det har jeg nu aldrig oplevet med andet end hvis det er onboard grafik

Så nu må jeg lige prøve at hive en ram klods ud ad gangen for at se om den SÅ vil starte op :o)
    Men jeg synes nu den plejer at brokke sig hvis den ene klods er syg enten bare ved at vise det i opstart eller ved bib koder.

Men ok man ved aldrig, så jeg prøver da lige :o)

• #18   8. dec 2009 Alan T

Du er dagens mand :o)
    Det var dælme min ene ram klods :o) Super fedt at finde ud af YES mand.

Jeg havde 2 stk. 512MB DDR 2700/333 ram klodser i.
    Den ene ude og den virkede :o) tilbage med det gamle grafikkort og den virker stadig :o)

Men kan jeg mon så stadig få nogle nye "klodser" haha Klodser :o) ja nu vil glæden ingen ende tage :o) Fedt at få løst sådan en hårrivende fejlkilde.

• #19   8. dec 2009 Jeg har fundet disse alternativer, hvilket synes i er det bedste valg med hensyn til ydelse og pris, behøver man i øvrigt at køre med matched pair?, der står man køre dual channel hvos man montere 2 eller 4 moduler på bundkortet:

4 stk. af dem her:
    http://www.shg.dk/2010990

2 stk. af dem her:
    http://www.shg.dk/2121497

2 stk. af dem her:
    http://www.shg.dk/2030678

• #20   9. dec 2009 helt klart bedst at vælge matched pair.. og minimum pc3200 .. mærket er ik så vigtigt med mindre du skal overclocke din maskine helt vildt.. kører med kingston value ram i 3 af mine maskiner og de fungerer bare

• #21   9. dec 2009 Jeg har altid hørt at Cosair har været alle overlegen, men det er nok kun de top end modellerne.

Men her er de jo pænt billige kan man sige.

Min bog over motherbordet siger jeg kan bruge op til DDR3200/400MHz
    Og største modul kan være 1GB og der kan være 2 eller 4 moduler hvis jeg køre dualstage

Så defor tænkte jeg at jeg ville køre 2 stk. matched pair a 2GB så den i alt for 4GB, før havde jeg nemlig kun 2 stk. 512MB PC2700

Nu køre jeg godt nok kun WinXP så den kan nok ikke udnøtte mere end 3GB er der ike noget med det? selvom jeg har SP3?

Jeg har fra første min. altid kørt overclokket på min 2.4GHz P3 ved at øge bus hastigheden fra 200MHz til 250MHz sådan at den samlet i stedet for 800MHz fondside bus køre 1000MHz. og dermed køre 3GHz

Og samen med en øget FSB og mine 2 raid0 - 10.000RPM diske til styre systemmet så har jeg aldig manglet performance.

De gamle ram jeg havde står der performance memmory på, så gæt en gang, dem vil jeg ikke lege med mere :o)

• #22   9. dec 2009 BRABUS: Hvis der i manualen står, at det største modul kan være et 1gb, så tror jeg du løber ind i lidt problemer, hvis du prøver at sætte 2 gb blokke i. Begrænsningen er pr. port og ikke sammenlagt. Så hvis maskinen understøtter op til 4 gb, og har 4 porte - så er det kun 1 gb pr. port. max.
    Dit styresystem kan som regel udnytte lidt mere, typisk omkring 3.4-3.5gb. Det er som sådan ikke en begrænsning i XP, men simpelthen i, at det er et 32 bit styresystem. Har man 4gb ram i maskinen, skal man over i et 64bit styresystem, for fuldt ud at udnytte dem. Der er enkelte undtagelser hvor 32bit styresystemer, kan håndtere lige de 4 gb (noget at gøre med support for extended memory i bios og forskelligt)...

• #23   9. dec 2009 Dan C

"Så defor tænkte jeg at jeg ville køre 2 stk. matched pair a 2GB så den i alt for 4GB"

Det jeg skriver er at jeg vil købe matched pair kit a 2GB dvs. det er jo et kit med 2 stk. 1GB :o) i alt 2 GB og det kit vil jeg så købe 2 stk. af så jeg i alt sammenlagt står med 4 stk. 1GB stave smiley

Det vil du også kunne se hvis du klikker på et af de 2 nederste links jeg smed.
    Jeg skriver jo netop også at jeg godt er klar over at der maks må bruges 1GB moduler :o)

• #24   9. dec 2009 Man kan så vidt jeg ved heller ikke købe 2GB moduler når der kun er tale om DDR1 moduler. de findes vist kun op til 1GB

• #25   9. dec 2009 ohh sorry... har ikke fået min redbull i dag ;D

"2 stk. matched pair a 2GB " forstod det ikke lige som to kits, men som 2 ens 2 gb blokke smiley

• #26   9. dec 2009 Men kan man gøre noget for at få XP til at se alle 4GB RAM?
    Eller skal man op i en Vista og var det så ikke bedst at køre med Win7, men hvilken version af dette skal jeg så vælge og kan det køre på mit ældre motherboard :o)

• #27   9. dec 2009 BRABUS: ikke umiddelbart nej... Du skal aldrig vælge vista, nu hvor win7 er kommet smiley
    Jeg tør dog aldrig garantere, at der er drivere til alting i din maskine. Smut omkring producentens hjemmeside, slå bundkortet op, og se om de har win7 drivere. Som regel finder win7 selv alle drivere, men ved ikke helt, når det er på en ældre maskine smiley

• #28   10. dec 2009 Ellers så smider jeg sku bare WinME på den haha... eller også gør jeg ikke :o)
    Nu er RAM bestilt, så må jeg se hvad den siger til det, lige nu køre den fint, bare kun med 512 MB Ram og det kan satme godt mærkes da :o)

• #29   24. dec 2009 Nå jeg fik installeret mine nye ram, men men men....

Nu kan jeg lige pludselig ikke køre 250 MHz på bussen i stedet for de normale 200 så jeg kommer op på de 3 GHz prosessor hastighed arg... det er jo noget hø. og her troede jeg at fordi man købte PC400 ram at så kunne de virkelig rykke. de er sku dårligere end de gamle PC333 Ram...

Nå så må jeg bare køre 2.4 GHz, men det var jo et mega ned ryk... og det var sku ikke lige planen.

Kommentér på:
Computer Grafikkort AGP ?

Annonce