{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.183 visninger | Oprettet:

starte firmakonto når man er i inkass {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil lige høre, er det rigtigt man ikke kan starte en firma konto hvis man ligger i noget inkasso, det er en fejl fra både min og bankens side, og det drejer sig om side 1000kr, men nok om det,

kan det passe min bank ikke kan starte en firmakonto for mig? eller er det bare nordea der er ret empsige,

altså jeg mener i princippet kan jeg jo ikke tjene nongle penge pt da de ikke gider starte den konto for mig,

eller skal jeg ringe og forhøre mig i andre banker?

det skal lige siges at jeg ikke er så glad for min bank eller rådgiver, men jeg kan hverken få ny rådgiver eller noget fordi de siger jeg ligger et andet sted, som vil se om pengene går ind som de skal

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  starte firmakonto når man er i inkass
  • #1   21. dec 2009 Er det er momsnummer eller et selskab? Prøv en anden bank, de kan godt være nogle assholes generelt. Eller betal de skide 1000 så du slipper for problemet.

• #2   21. dec 2009 Det er helt op til bankrådgiveren som nok følger bankens interne regler om netop den sag.

Kræver den virksomhed du vi starte ingen startkapital?

Desuden så tror jeg at de vil se noget seriøst fra dig først, f.eks. et virksomhedsbudget, virksomhedsplan, exit-plan, markedsanalyser osv. før de går med til at åbne en firma konto til dig.

• #3   21. dec 2009 Brian V de er betalt for længe siden, men skal åbenbart ligge deroppe i 4mån, selv om jeg har betalt på det side lån 7mån uden noget. og så kom der en kikser, og i mellemtiden har jeg så startet firma bare et ekeltmands firma. og jeg har prøvet at snakke med dem om de ikke bare kunne åbne uden at give noget noget kort eller noget, for vi vil godt kunne leve på kæresten penge de 4mån men næ nej,

ok tror jeg vil prøve en anden bank så

• #4   21. dec 2009 Jesper S

det er skam ikke noget større firma, det er online shops, så der er ikke så mange udgifter som lokaler/bil/ansatte osv

• #5   21. dec 2009 Hvis det er en enkeltmandsvirksomhed, er der intet krav om en egenlig firmakonto. Det er med andre ord, fuldt lovligt og regnskabsmæssigt forsvarligt, at udfakturere med dit personlige kontonummer.

Hvor holder du til i landet?

• #6   21. dec 2009 Brian V

men altså så skal de have alle mine private posteringer os med i regnskabet ikke ? det var det jeg gerne ville uden om

• #7   21. dec 2009 tæt roskilde

• #8   21. dec 2009 Det kommer du ikke udenom. Men enkeltmandsvirksomhed hænger jo sammen med din private økonomi, så selvom det er lidt mere besværligt er det jo en løsning. Så kan du i mellemtiden arbejde på at få en anden konto, evt. en alm. privatkonto i en anden bank, hvor du kun bruger firmaet og dermed holder de to ting adskilt. Man skal generelt også betale for meget for en firmakonto, typisk et par tusinde om året, penge man ikke får noget for, efter min mening.

• #9   21. dec 2009 Prøv handelsbanken i Ballerup, det er en fin lille bank. Med stor forståelse for erhvervsdrivende, og de vil gerne udvide kundekredsen. Hvis man ikke skal have kredit eller dankort burde de være til at snakke med, så kan du jo bare få et visa electron, det kan bruges ligeså godt som et dankort.

• #10   21. dec 2009 jamen altså det ligger sådan at jeg har en konto i sparnord som er mange år gammel det var min første konto nogen sinde, jeg har 43kr smiley stående som har været der ja 7år vil jeg tro, måske jeg skulle give dem et visit

• #11   21. dec 2009 tak for hjælpen

• #12   21. dec 2009 Selvom det er en online shop koster det jo stadig penge og som personlig ejet virksomhed er det ligemeget om det er firmaet eller dig selv der betaler, "kontoen" er den samme:

Internet forbindelse
    Telefoni
    Kontor udstyr
    Webhotel/domæne
    Web programmør eller online handles koncept
    Revisor
    Markedsføring

osv..

• #13   21. dec 2009 Jeg har en firmakonto og den betaler jeg intet for,, den er adskildt fra min private kontor, og det er også enkeltmands virksomhed....
    Det må være fordi der søges lån eller lign. for det er jo bare en konto... det må være en skodbank du har dig....
    Men som Brian V skriver så kan du ikke dele det alligevel, da det jo er et personligt firma...

Ville nok finde en anden bank hvis jeg var dig, sådan en baggatel skulle min bank ikke lave til et problem for mig ihvertfald....;-)

Kommentér på:
starte firmakonto når man er i inkass

Annonce