{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.441 visninger | Oprettet:

Gearkasse skift -> Manual -> Automat {{forumTopicSubject}}

Hej
Når man skifter en manual gearkasse ud med en automatisk, er der vel ikke andet man skal tage forbehold for? Jeg sidder og har en diskution med nogle som mener man skal skifte HELE motoren, da motoren er lavet til automat gearkassen, men dette er jeg dog imod.
På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearkasse skift -> Manual -> Automat
  • #1   24. dec 2009 en motor er en motor om den så er født med manuel eller automatgearkasse.. du kan sagtensskifte imellem den afhængig af årgangen skal du også tage højde for midterkonsol og elektronik..

• #3   24. dec 2009 Svinghjul kan sagtens være anderledes fra en motor der har siddet manuel på.... Ikk sikkert der passer en auto gearkasse på en motor "nøjagtig" magen til... Svinghjul kan være anderledes.... Men ellers ikke umildbart smiley

• #4   25. dec 2009 godt nok, så havde jeg alligevel ret...:)

• #5   25. dec 2009 eneste forskel er at manuel gearkasse bruger svinghjul, og og automat bruger start krans, da de jo bruger konverter for at overføre krafterne, det virker som ala en hydraulik motor jo. så fra manuel til automat, er det bare af med svinghjul, og på med kun en start krans, så start motoren stadig kan starte motoren, selv om man ikke har brug for et svinghjul. så du har ret.. ingen motor forskel.

• #6   25. dec 2009 Har selv lige foretaget mig denne konvertering... I mit tilfælde var motorer ens. Der er bare intet svinghjul på automat. Men der KAN være forskel på motorer. Nok ikke selve motorblokken, men f.eks gasspjældstørrelse, tomgangsmotorer og andre sensorer...

• #7   25. dec 2009 du skal skifte converteren ud med et svinghjul og pille mekanikken til kick dovn af kan vere mekanisk eller elektronisk der kan event sidde nogle sensorer rundt omkring men det er ikke noget problem

• #8   25. dec 2009 Det kommer an på hvilken bil / motor det drejer sig om.
    En 2006 Mazda 6 er motoren forskellig om det er en 6 gears eller automatik. Det samme med nogle Galaxy , der er 3 typer om det er manuel eller tiptronik eller rigtig automatik.
    Der er en del andre eksempler. Renault af nyere årgang er heller ikke de samme manuel og automatik.

• #9   25. dec 2009 Dan R... Nu spørger han bare om motoren er den samme... Men mht. om selve arbejdet er noget problem... JEG KAN LOVE DIG FOR AT DET ER ET STORT PROBLEM! Sætte gearkassen på motoren og motoren ind i bilen er det midste af dem. Det vildeste udfordring er at impementere ledningsnettet til automatikken ind. Der er nye relæer, styreboksen, instrumenteringen, speedometer sensor osv... Udover det bremsepedalen skal skiftes, koblingspedalhullet skal lukkes, evt. ny køler til ATF... Der er sygt meget arbejde.

Det er meget nemmere at lave en automat til manuel

Kommentér på:
Gearkasse skift -> Manual -> Automat

Annonce