630 visninger
|
Oprettet:
hjælp valg af hjemmesideprogram mac/W {{forumTopicSubject}}
jeg står for at skal have ny pc, overvejer en macbook
1. men hvilken mac ??? skal kunne arb med HD video
2. og er det nemmere at lave hjemmesider med mac ?
3. hvilket hjemmesideprogram til window ?
4. hvilket hjemmesideprogram til mac
jeg har kun lidt erfaring med frontpage
joomla har jeg opgivet at få til at virke
okt 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 152 Svar: 764
Jeg bruger personligt en Windows maskine til hjemmesider hvor jeg koder ASP.NET i Visual Studio.
Og så bruger jeg en Mac Book PRO til HD video / billederedigering mm.
dec 2005
Følger: 48 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 415 Svar: 2.059
og jeg har ikke råd til både at købe en mac og en windows maskine
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Husk en Mac Book er en ganske almindelig bærbar med Intel indmad blot i en anden indpakning og stadigvæk langsomme og strømbesparende grafikkort.Så har Apple smidt deres eget styresystem og de begrænsninger det medfører af freeware, programudvalg, spil m.m
Skal du lege med HD video i realtime, kræver det en stationær, ganske enkelt eller en bærbar workstation, men så er vi i priser omkring +20.000kr.
okt 2008
Nu kommer det jo an på hvor meget man gør i HD redigering, min MAC Book PRO gør det nu helt fint til mit private behov
Så 20k + til privat HD redigering er måske overkill - det skal lige siges at jeg arbejder på en TV station med adgang til Avid maskiner mm. men det går nu fint for mig på en Mac Book.
okt 2008
Ville du ikke lave hjemmesider ?
Derfor jeg snakker om "koder" som fx.: ASP, ASP.NET, PHP, Ajax mm... Det er måden at lave hjemmeside på jo.
Der findes selvfølgelig editor som Dreamweaver og Frontpage - men det er en være gang S**** kode de laver
Så vil jeg skam heller forslå dig at få joomla til at virke.
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Om det er en Mac eller Windows maskine betyder intet, da tenknikken er identisk.
Ska lman lege med grafik, store filer, video streaming og lign, så er en stationær det eneste der fungerer, idet den uden problemer overhaler en bærbar i hastighed - det optimale ville naturligvis være et Quadkort til formålet og helst med 15K diske i Raid 10.
dec 2005
Følger: 48 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 415 Svar: 2.059
Kan forstå ret tydeligt jeg skal vælge at købe en stationær, tak for det.
Og så få Joomla til at virke, tak for det, men det skutte nemt.
Så må jeg jo finde ud af hvilken stationær jeg skal have.
apr 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 76 Svar: 2.794
og til programmering... notepad++ det er noget der rykker.. ihvertfald til html, css, php, javascript.. til asp.net og C# ville jeg også gå efter visual studio, men som drag and drop bryder jeg mig ikke om visual studio, bruger aldrig design view...
hjælp valg af hjemmesideprogram mac/W