{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Afgift på afgift ! {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste dansker der føler mig total r.vpulet af den danske stat.
Det er sgu da ved at være ALT for langt ude i hampen men dem og deres afgifter.
Hvis man kigger reklamerne kan man nu se at feks. almindelig cola er dyrer en light, og smøgerne er steget fra 33kr pr/pak til 37kr ! Godt nok lover skatteministeren at men kan se ændringer på sin lønseddel i positiv retning, men han nævner ikke at det vil blive ædt op 3 foldig af afgifterne ! Udskriv valg, og lad os få væltet det danske diktatur !!!
Bare mit morgen-opstød.........

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift på afgift !
  • #1   9. jan 2010 er enig, syntes lige så snart at de laver noget nyt så kommer der afgifter på, det varer vel ikke længe før der er afgift på og trække vejret:-)

• #2   9. jan 2010 Enig.

• #3   9. jan 2010 fuck da om smøgerne og cola stiger, hvis vi så kunne slippe billgere når bilen skal tankes.

• #4   9. jan 2010 Det er jo for at begrænse rygning. Og den nye sukkerafgift er pga. det stigende fedmeproblem...

Så det er fint nok med mig....

• #5   9. jan 2010 *F1* : Skatten op ?!? Nu sænker de topskatten, men henter det mange gange igen på afgifter for at kunne hjælpe de store banker osv. Hvor fedt er det lige for os dødelige ?

• #6   9. jan 2010 Fint nok med mig, med de afgifter du nævner. Og er endda selv ryger.
    Frygter kun den dag vi får en rød regering, for hvis folk brokker sig over afgiter nu,
    så bliver de da klar til indlæggelse, den dag de røde overtager..

• #7   9. jan 2010 Koster en pakke smøger 37 kr nu ? smiley
    Da jeg røg ga jeg 28-30 kr for en pakke mener jeg. !

• #8   9. jan 2010 Men hvad er det fede ved at få 1000kr mere udbetalt, hvis forbrug stiger med 1400kr ? det er sgu da penge ud i den blå luft, men det er der desværre bare ikke mange danskerer der kan se

• #9   9. jan 2010 Kurt.... Du kan stadig købe smøger til de penge.
    Hvis bare man absolut ikke, kun vil pulse Prince osv. smiley

• #10   9. jan 2010 Det fint med mig at tobak og sukker er dyrt. Hvis ikke det var fordi det ville øge indsmuglingen markant, ville det også være fint med mig hvis sprutten kostede det dobbelte.
    Og jeg er endda selv ryger..
    Jeg synes det ville være skønt hvis afgifterne på transport og brændstof var lavere, men kan godt se at det ikke ville være i samfundets og miljøets interesse, hvis vi alle havde råd til at køre 540i.
    At de hiver penge hjem for at hjælpe bankerne og toppen af erhvervslivet, kan for den almindelige dansker virke urimeligt. Men man skal huske at banker og og store virksomheder er hjørnestenen i vores økonomi, og hvis de går omkuld bliver det for alvor dyrt at være dansker.
    Ønsk jer ikke en rød regering, hver gang vi har haft en sådan regering er skatten og udlandsgælden steget til vanvittige højder. Det er jo ingen sag at love mere velfærd, hvis det foregår for lånte penge.

• #11   9. jan 2010 http://www.altinget.dk/foedevarer/artikel.aspx?id=89725
    Det begrundes med at afgifterne kan ha gode sundhedsmæssige konsekvenser....super siger nogle, men pas på ! For hvis benzinen steg, kunne det jo også ha positiv indflydelse på sundheden, ved at folk måtte tage cyklen istedet for bilen.........

• #12   9. jan 2010 Men bankerne er jo stort set de eneste der skovler penge ind for tiden, bare se hvor aktierne stiger stødt ! Så selvfølgelig skal de da ha en hjælpepakke......og alle de mange arbejdsløse som er ved at ryge på tvangsauktion med deres huse skal selvfølgelig ha et hak i tuden, med højere afgifter, det er da logik ?

• #13   9. jan 2010 Benzinen er steget, og vil blive ved med at stige.. Skulle oliepriserne på mirkuløs vis begynde at falde, vil benzinen stadig koste mindst det samme. For nu er vi jo vant til at den er dyr, så er der ingen grund til at sætte den ned.
    Men jeg synes det er fint nok at ting der er skadelige for samfund og miljø er dyre. Men det er en fejl at det samtidig er mindst ligeså dyrt at tage den offentlige trafik, der burde de så sætte ind med tonsvis af tilskud.

Jeg vil altid køre bil, uanset benzinpriserne. Og jeg vil altid køre i biler med mindst 300HK, uanset benzinpriserne. Skulle der komme en dag hvor jeg ikke har råd til det, må jeg spare på noget andet, eller tjene det mere.

• #14   9. jan 2010 en ting er sikkert, jeg stemmer IKKE venstre næste gang!!!

efter mit hovede har den regering været ved magten for længe og har fået kuller af det, ligesom de tror/mener at de bare kan trække flere og flere ting ned over det danske folk uden at vi ligger mærke til det, nogle gange så føler jeg virkelig at regeringen mener at vi alm. danskere bare er en flok dumme køer som de kan drive som de vil, nu skal det fandme til at være nok, så heller en regering som koster os på bund linjen men som kan få venstre til at vågne op og indse at de ikke har ene ret på "tronen" og at andre kan komme til. Jeg er syg og træt af den måde dette land bliver styret på!!

• #15   9. jan 2010 Hvis de er så ville med miljøet som de er med afgiften på tobak og fedende ting, skulle de måske til at se p hvordan varer er pakket ind, og benxin og diesel skulle da bare stige med 20-30 kroner pr. litter....

Men nej miljø fylder mindre end fedme og rygning...og pga. økkonomi går der ikke mange år før det danske velfærds samfund smuldrer op...
    Man skal nemlig ikke være syg i dete samfund, så måske derfor de vil tvinge folk til at spise sundere....
    Økoligi burde da også støttes og indpakningen fjernes, og alt andet brandbeskattes, så bliver vi jo alle lykkelige....;-))
    Fuck det da... vores regering tror de er blevet valgt som børnehave pedagoer.....

• #16   9. jan 2010 Kenneth L

Det lyder lidt som om at du har stemt venstre før...;-))

Så mon ikke man ligger som man har redt,,, hvornår har venstre været godt for den dødelige dansker, og dem er der jo nok flest af ikke ;-)) vi kan jo ikke alle have blåt blod...

• #17   9. jan 2010 Dan .

har ALDRIG stemt venstre smiley

og har faktisk endnu ikke stemt til folketingsvalg smiley og i år var første gang jeg stemte til kommunal og region.

• #18   9. jan 2010 Ok men det var firdi du skrev at du IKKE stemmer venstre næste gang, det lød som om du havde gjort det før.....;-))

• #19   9. jan 2010 Gert..
    Hvis du tror det bliver en dans på roser, hvis landet skal ledes af Helle og Villy ....Så må du nok tro om igen, med mindre du er på laveste løn-trin eller flygtning, for den gruppe og folk på overførsels indkomst, dem kommer alle der har slidt og slæbt for at tilkæmpe sig lidt mere i lønposen til at betale for, skal have flere penge på andres bekostning . Ligeledes bliver det meget dyere at køre bil , med mindre den vejer under 1200KG og kører over 20KM pr liter. Sidst men ikke mindst så har SF flere ting der kommer til at koste, hvis du tjæner over 300.000kr om året, men de rigtig rige får de alligevel ikke ram på.....

• #20   9. jan 2010 Kennet...
    Ikke for at starte en anden diskution, men syntes det er lidt plat at brokke sig over regeringen, når man ikke engang gidder gå over at stemme. Det er ligesom ved at stemme, man får indflydelse på hvilken regering der har magten......

• #23   9. jan 2010 Soc og SF plejer at lave en del rav i den. Ikke fordi jeg er særlig stor fan af dem der styrer skibet nu heller. Men af to onder, vil jeg nu klart foretrække en borgerlig regering, det andet er ligesom at pisse i bukserne for at holde varmen.
    Det er som Patrick skriver, umuligt at tilfredsstille alle.

• #24   9. jan 2010 Dannie M

nu er det sådan så sidst der var valg var jeg bosat i sverig med adr. der. = jeg havde ikke stemme ret i danmark, så jo jeg har sku ret til at brokke mig over dem!

• #25   9. jan 2010 Ketil : Det lyder ikke som om at det er smøger du ryger smiley

• #26   9. jan 2010 Lige et spørgsmål drenge... Hvordan bli'r en stigning på 4 kr. fra 33,- til 37,- en "trefoldig stigning"?

• #27   9. jan 2010 altså en ting MANGE glemmer, er det ikke er gratis at få alt vi for for skatte pengene , og JA vi for en masse ting som man ikke gør andre steder, så når de siger man SPARE nogle 1000 i skat, skal de altid hentes et andet sted, for vi ville jo ikke give slip på det vi allerede har.

Sagt på en anden måde, når de ænder skatten, eller en afgift ( reg afgift f.eks) så sætter de bare en ny afgift eller ændre en gammel og oftes på sådan en måde at man kommer til at betale meget mere igen.

F.eks hvis / når de halvere reg, afgift, så laver de roadpricing eller noget andet, dette betyder i bund og grund det bliver LANGT dyrer at havde en bil, JOJO du kommer måske kun af med 140000. i stedet for 200000, men hvis du så skal bruge 1000 kr, ekstra om måned på at eje den så det kun 5 år ca. du kan køre før end det havde været bedre at beholde den gamle reg afgift.

• #28   9. jan 2010 Hvad regeringer tager og ikke tager kan i realiteten være underordnet for det er så små penge at det ikke vil have de store udsving på ens lønudbetaling, nej der hvor vi kan hente pengene er i kommunen skatten. Hvorfor skal vi betale 24-26,5% af vores løn til et byråd og nogle borgmestre som bruger penge på en masse prestige projekter (kultur huse, skøjtehaller, erhvervs parker osv osv osv) som alle går 1-200% over budget og som kun nogle enkelte udvalgte for noget ud af... Nej Lær kommuner at forvalte deres penge ordenligt, så vil vi alm. skatteborgere begynder at kunne mærke den positive side...

• #29   9. jan 2010 Er jeg den eneste der bare brænder efter at se hvad alle de mange afgifts samt skattekroner går til ?

Og lad nu være med at skrive standard svarene "de ældre, velfærdssamfundet, skolerne osv" for den joke er vist kørt langt nok ud nu smiley

Man sidder lidt med en fornemmelse af at de går til rødvin og nye ministerbiler smiley

• #30   9. jan 2010 nAlen *

så vidt jeg ved så er finansloven fuld tilgængelig og der kan du jo se en del af der, der efter skulle komune regnskaberne vist også være noget du kan få indsigt i :). det er bare at komme igang med at lede.

Kommentér på:
Afgift på afgift !

Annonce