{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
291 visninger | Oprettet:

Computerhjælp {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har ikke en klap forstand på computere så tænkte jeg lige ville spørge jer....
Har fundet min 3-4 år gamle stationer frem, når jeg plotter nætværkskablet i lyser den grønne knap bagpå(altså somom det virker) men den går ikke på nettet?
ip add osv er iorden. har snakket med telmore min udbyder. De siger det er mit netkort som måske ikke virker?
De 2 computere som er i højre side i bunden af skrivebordet har et rødt kryds over sig. hvis man klikker der står der at netværkskablet ikke er tilsluttet?

Håber i forstår og kan hjælpe.

Mvh Steffen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Computerhjælp
  • #1   12. jan 2010 Du skal nok ind i kontrolpanel > Netværksforbindelser og aktivere LAN eller lign. For når der er rødt kryds, er det fordi det ikke er indstillet rigtigt.

<b>AJay

• #2   12. jan 2010 Hvis du ikke har en "klap forstand på computere" som du selv skriver, skal du nok finde en der ved lidt mere om det til at hjælpe dig... smiley

Eller som AJay skriver skal du ind under netværksforbindelser og højreklikke på ikonet for netværks forbindelsen og tjekke at den er aktiveret.

• #3   12. jan 2010 Har forstand til husbehov, kære Dan F det jo derfor jeg skriver herinde!!!
    Den er aktiveret...

• #4   12. jan 2010 hehe, Steffen det ved jeg... der er bare flere ting det kan være, men det er svært at hjælpe dig når man ikke har pc'en foran sig.. Jeg går ud fra at netkortet sat til DHCP, (det betyder at din pc får alle ip oplysninger fra udbyder eller router automatisk) ?

Prøv evt. at gå ind i enhedshåndtering og slet netværks kortet. Genstart din pc og netværks kortet bliver fundet og installeret. Dette vil nulstille forkerte indstillinger på netkortet.

• #5   12. jan 2010 det er ikke sådan at der sidder 2 netkort i og du har sat kablet i den forkerte?

• #6   12. jan 2010 Jeg prøver lige det du siger Dan, nej der er kun en indgang til netstik.

Kommentér på:
Computerhjælp

Annonce