{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.939 visninger | Oprettet:

Johnny I
Johnny I
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 134

Hjælp til svejse {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vil lige høre jer her inde.
Når jeg svejser på rund stål Ø6 så er det som om det perler.
Køre jeg for hurtigt med tråden eller for høj varme.

Jeg har denne her.
Dette er fra selve bilka katalog
http://www.snookieworld.dk/svejser.jpg

Og her er så selve kassen den står i :
http://www.snookieworld.dk/PC270111.JPG

Kan stille på lidt forskelligt, men er der nogen her der ved hvordan den skal stå når jeg svejser i rund stål stænger af Ø6

Er det en fordel at den køre langsomt tråden ud og med lidt varme eller hurtigt varme...

Please help me, i am lost here.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til svejse
  • #1   13. jan 2010 øhh har du husket co2 gas??

• #2   13. jan 2010 lasse P
    Som regel er det ikke perler der kommer uden gas.. det bliver bare hullet og holder ikke til noget.

Hvis det er den type perler jeg tror du mener så er det jo fordi du putter for meget materiale på, så jeg ville nok sætte farten på tråden lidt ned.. når jeg svejser har jeg generelt varmen stående på 2/3 af maks.. men det er nok en smagssag, og kommer også an på hvad jeg svejser

• #3   13. jan 2010 Ah ja okay, hvis der slet ikke er gas i den (åbnede ikke lige linket) så er det nok derfor smiley

• #4   13. jan 2010 man kan faktisk få tråd til sådan en svejser der hvor man ikk skal have co2 til.

• #5   13. jan 2010 der er co2 i tråden.. grunder til det du skriver er ganske enkelt svejseværket der er for "billigt" det er komplet umuligt at lave en pæn og stærk svejsning med disse værker

• Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

#6   13. jan 2010 Simon J.
    Ved godt det er en billigt udgave. men den vil kunne klare mine behov.

Kuhlmann,
    Jeg har :
    Min og Max
    og
    1-2
    Og så en dreje knap til at stille hastigheden på fremførelsen af tråden.

Men kan jeg forstå det rigtigt.
    Tråden langsom frem og så max varme..

Jeg svejser på runde stænger hvor Ø er 6
    Skal emne blive rødglødende eller er der for meget varme..?

Kan det være jeg skal rense emnet.?

• #7   13. jan 2010 hvis der er maling på skal du rense hvis det er alm sort jern sker der intet ved at svejse og ja det må gerne blive rødgjødene bare det ikke begynder at løbe

• #8   13. jan 2010 hvis du har for meget varme og for lidt tråd så hakker og sprutter den og det samme omvendt..

• Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

#9   13. jan 2010 Nu kender jeg en som har den model og laver pæne svejsninger og det holder.
    JEg kan bare ikke få fat i ham pt. da han er ude og rejse i 6 måneder. I Thailand.

Men jeg kan forstille mig at jeg skal vel lære at svejse og lære hvordan den skal indstilles til de forskellige emner.
    Så jeg må vel bare øve mig lidt så jeg lære at svejse.

Det er nemlig første gang jeg overhoved svejser, vil være lidt mirakel hvis jeg svejsede første gang og det så blev super flot.

• #10   13. jan 2010 hmm det kan være jeg skal forslå mit firma at købe de billige der i stedet for dem til 30.000 kr. hvis de kan svejse pænt og svejsningerne holder

• Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

#11   13. jan 2010 Okay.

Lasse P - det er på blank stål. Det er ligesom en rundstok, men bare i stål.

Men det er nok som jeg skrev, jeg skal vel bare øve mig og lære svejse apparatet at kende.

• Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

#12   13. jan 2010 Nikolaj
    De kan ikke lave lige så pænt som de dyre og holder heller ikke lige så godt som de dyre er jeg udemærket klar over.
    Men til mit behov og til det jeg skal bruge det til, så er det udemærket.

Og skulle mit behov blive større, så køber jeg et svejse apparat til 6000-8000 kr. og mærket.
    MIGATRONIC SVEJSER SCOUT 160E
    Eller
    MIGA. SVEJSER AUTOMIG 183 UPS

Ved udemærket at de 2 modeller er langt bedre end det jeg har og med dem kan jeg lave meget pænere resultater og som holder meget bedre.

• #13   13. jan 2010 det var bare for sjov jeg skrev det smiley
    mén en god ide når du skal svejse rundjern så vil det være en rigtigt god idé at skærpe kanterne og 0.5 mm spalte så burde det holde hvis der er ordenligt varme på loddekolben smiley

• Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

#14   13. jan 2010 Nikolaj

Den sidste forstod jeg ikke helt...
    Kan du forklare det

• #15   13. jan 2010 en fingerregel når man co2 svejser er den skal lyde som en humlebi

• #16   13. jan 2010 Syder den, er der for lidt tråd / for meget strøm og sprutter den er der for meget tråd / for lidt strøm.

• #17   13. jan 2010 Johnny at skærpe er at lave en skrå kant \/ istedet for I I og spalte burde du vide : )

• Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

#18   13. jan 2010 alt det har jeg jo ikke forstand på.
    Ved ikke om den syder eller hvad den gør.for man kan ikke høre det.

Pingo
    Ok nu er jeg med. der hvor de to runde jern mødes. der laver man et V i den ene og ligger den anden ned i det V.
    Og så kommer jernet jo også til at ligge tættere sammen. det giver lidt i sig selv. - Tænkte jeg ikke lige over, og er også nybegynder inden for at svejse.
    Rart med gode råd,

Jeg må ned i Garagen og øve mig i aften. skal se om jeg kan finde end masse gamle jern jeg kan øve mig på før jeg begynder på mit rigtige projekt.
    Espalier. ikke store

• Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

#19   13. jan 2010 Har temperaturen i rummet noget at sige.?

• #20   13. jan 2010 tempraturen har intet at sige dog kan kraftig vind få det til at drille

• Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

#21   13. jan 2010 Ok takker

• Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

#22   14. jan 2010 Juhuu

Jeg fik endelig en pæn svejsning.
    Og fandt ud af hvordan skidtet virker.
    Den skulle stå på høj varme og hurtig tråd tilførelse. så svejsede den pænt og kunne ikke banke det fra hinanden..
    Så nu har jeg da lært lidt om at svejse, Dog har jeg meget at lære endnu smiley Er jo ikke smed eller ekspert i at svejse. Men man må lære så længe man levet. smiley

• #23   14. jan 2010 Det var da godt at høre, at en billig svejser også kan bruges smiley

Kommentér på:
Hjælp til svejse

Annonce