{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

USB netværks spørgsmål...... {{forumTopicSubject}}

Har lige et problem, som jeg håber nogen kloge hoveder kan svare på..

er ved at installere trådløs netværk, og bruger en trådløs router af mærket Netgear (købt i sidste uge) og D-link Airplus W220 usb netværk adapter, osse helt ny..

alt er installeret og ved at min bærbar fungere fint sammen med Netgear routeren.. (trådløst)

men min usb netværk adapter som sidder på den stationære, kan bare ikke tilslutte.. den står i "henter ip adresse" for evigt.. sker ikke mere!! har prøvet alle muligheder, kan godt få den til at tilslutte med hjælp af fast ip, men internettet virker ikke ? men vil have det sådan at den selv finder en ip.

Har 64bit kryptering på, og netværk SSID og nøgle er korrekte.....

(der er fuld forbindelse imellem router og usb netværk)



nogen der har et svar?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  USB netværks spørgsmål......
  • Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 134
    #1   13. jan 2010 Du skal ind i routeren og sætte en ip adresse op til den pc.
    Eks. hvis du sætter den til fast ip adresse.

    Så i routeren skal du ind under :
    Lan Ip setup. tilføje pc'en ip adresse.
    Og under : Attached Devices
    skal du også have den ip adresse.

    Det er din router som ikke giver tilladelse til trådløs adgang uden ip adressen er tilføjet.

    Har selv netgear


  • #2   13. jan 2010 johnny, hvorfor kan den så tildele ip til den bærbare, UDEN at jeg har added noget som helst i routeren ?

  • Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 134
    #3   13. jan 2010 mikkel.
    hvad router har du?


  • Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 134
    #4   13. jan 2010 Nu ved jeg ikke hvordan du har sat din bærbar op...
    Køre den med fast ip eller automatisk..?

    Men det er tråløs netværkskort på usb? ( nøgle ) art.

    Det kan være du skal stille på opsætningen i usb settings ( netværket ) kan være det skal stå anderledes, da den køre på usb.

    Nu kan jeg ikke helt huske hvad jeg gjorde på min søns bærbar, men jeg ved jeg måtte prøve på de forskellige usb porte, for den virkede ikke på den første.

    Men jeg ved netgear router, der skal man ind under lanip setup og tilføje ip adressen ellers kommer den ikke på.
    Hvis du har firewall på som spære kan det også være, der skal du tilføje adgang til trådløs netværk.


  • #5   13. jan 2010 både stationær og bærbar har automatisk IP... men har bare prøvet at tildele en IP under lan setup, men skulle den så ikke dukke op under attached device ?? det gør den nemlig ikke

  • #6   13. jan 2010 men har ikke noget der hedder usb settings?

    har prøvet 2 forskellige usb porte

    firewall er deaktiveret...

    er snart på bar bund.. smiley


  • Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 134
    #7   13. jan 2010 Men hvis du siger der er lokalt netværk, men intet internet.
    Jeg fik misforstået dit spørgsmål på en måde.
    For du siger det virker ikke hvis den henter automatisk hverken lokalt eller internet. men fast ip, så virker lokalt netværk

    Hvis du sætter den til automatisk.
    prøv så at pinge din ip.
    Og sker der ikke noget, så har den ikke fået noget svar fra routeren.
    Prøv så at tilføje ipadressen i routeren og se om det gør nogen forskel.
    JEg er overbevist over at det er oversagen. og måske din firewall som også driller dig.
    Men det kan du jo teste. slå firewall fra i kort øjeblik. koble på... og når du er på, så slå firewall til..
    KAn være den komme og brokker sig. så tilføjer du netværket til din firewall..
    Så skulle det løse problemet i firewallen.


  • Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 134
    #8   13. jan 2010 Usb settings. mente jeg med netværkskortet..
    Når du tilslutter usb netværkskortet så får du i enholdsfortegnelsen dit netværkskort op. gå i indstillinger der og se om du kan ændre i opsætningen.


  • #9   13. jan 2010 jeg har prøvet at tilføje IP under lan setup.. og så tilslutter den fint nok, bare ingen internet.... :S

  • Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 134
    #10   13. jan 2010 når du tilføjer ipadressen i routeren, så vil den komme i Attached Devices, burde den.
    Men det kræver at den bærbar også henter den ipadresse som du har tilføjet.

    Hmmm... det virker mystisk.
    Ellers fjern alt og start forfra.
    og så sæt det i en anden usb port end du startet med.
    Har du installeret det software der fulgte med til usb nøglen...?
    dit trådløs netværk har du kaldt et eller andet, det skal du også have på dit netværks kort...


  • #11   13. jan 2010 selvom den IP jeg tildeler i routeren er den samme som på den stationære, så kommer den ikke under attached device? det undre mig..

    eller omvendt, den henter ikke selv den IP som jeg giver routeren lov til at frigive.

    hehe, har nok fjernet AL software og installeret på ny 60 gange iaften smiley prøvet en anden usb port.

    har installeret den nyeste software til d-link nøglen, som så også fulgte med.

    netværk, ssid, hex koden, alt stemmer overens....



  • Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 134
    #12   13. jan 2010 Er lige væk i 1 times tid.

    Men når du har sat den til fast ip, har du så også indtastede DNS adresse..

    Det skal du også..
    Du kan finde dine DNS adresser inde i din router.

    Vender tilbage om 1 times tid.
    Skal lige give support og redigere på en hjemmeside...


  • #13   13. jan 2010 jep, så er det den fint tilslutter netværket, men der er ingen internet..

    kan det være defekt hardware?


  • #14   13. jan 2010 ved mindre du har fast ip adresse hos din internet udbyder.. vil det der aldrig virke.... kun til lokalt netværk.... men den vil ikke kunne gå ud af huset da ip adresse er forkert.....

    virker det hvis du sætter "ledning" fra din stationære ind i router....???..

    regner med det er vista du kører???


  • #15   13. jan 2010 hvis den tilslutter netværk.. men ikke internet.. er det IKKE defekt.. det virker jo og conector.. så virker det fint..

    er software....


  • #16   13. jan 2010 om det er statisk eller dynamisk IP er ligegyldig, da den går igennem routeren.

    virker fint med ledning til router, bare ikke trådløst

    køre XP

    og tror ikke det er software fejl da det virker på min bærbar...


  • #17   13. jan 2010 Prøv og genstart computeren efter du har indstalleret det.
    Sæt så et netkabel til computeren fra routeren og så prøv og søg.

    Havde samme problem som jeg løste sådan. smiley


  • #18   13. jan 2010 hvis den kan connecte og få den til at køre lokalt kan det IKKE være hardware mæssigt.... trådløs har en milliard ting der kan gå galt.. så kan være mange ting...

    hvis det er et usb trådløs.. skal de tit bruge deres egne programmer til køre.. prøv det...


  • Johnny I
    Johnny I Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 134
    #19   13. jan 2010 Joahn >>
    Om man har fat ip adresse eller dynamisk ip adresse fra udbyder er ligemeget. for det med at hente fast ipadresse, er en lokal ipadresse fra routeren og har intet med udbyderen at gøre.

    Hvis det virker med ledning.
    Ja så er det noget med opsætning i mellem usb kortet og routeren.
    De snakker ikke sammen rigtigt.
    Og for mig virker det som om. key er forkert, eller om du har sat den rigtige kryptering på kortet ,
    WPA-PSK eks. står mit kort til. men det står der ikke i min router.
    Du skal finde ud af, den kryptering som du har på router, hvad svare det til på kortet.
    evt. søg på nettet.


Kommentér på:
USB netværks spørgsmål......

Annonce