{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.829 visninger | Oprettet:

Facebook hadegrupper {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Sidder netop og læser dagens avis hvor der igen er en artikel med Jan Lindholt Mikkelsen, som fejlagtigt har siddet varetægtsfænglset for mordet på Maria i Herning omkring nytår.

Jeg føler virkelig for familien, som har mistet Maria på denne måde.

Men jeg håber fanme dem der har lavet hadegrupper på facebook sidder med en grim smag i munden efter sådan en sag.

Jeg er ikke i tvivl om, at politiet har haft en begrundet mistanke, og det er vel også mærkeligt, at forsvareren ikke kærede mandens varetægtsfængsling - men man skal sgu være sikker på at det er den rette mand, før man hænger ham ud på facebook med de konsekvenser det har.

Artiklerne i medierne generelt har sgu heller ikke været for fine i kanten - igen med Ekstra Bladet i spidsen. Jeg håber også de sidder med en dårlig smag i munden.

Jeg håber også at dem, der melder sig ind i diverse hadegrupper på facebook overvejer dette meget grundigt inden de gør det. Jeg har forståelse for, at man ofte kan være "ophidset" og at der kan herske en form for lynch-stemning, i sådanne sager som i Maria-sagen eller den sag hvor en østeuropæer smed en hund ud over rækværket på en bro - men da var det så vidt jeg ved også i første omgang den forkerte mand, der blev hængt ud på fjæsbogen. Man skal bare huske på, hvilke konsekvenser det har, hvis det viser sig at være den forkerte man har hængt ud.
Principielt - selv om det måske retsligt er forkert - har jeg faktisk ikke noget imod at de korrekte skyldige bliver hængt ud på den måde - slet ikke.

I øvrigt synes jeg bare det er så "kliche"-agtigt at oprette alle disse ligegyldige facebook grupper omkring ditten og datten - men det er så bare min mening - og ja....jeg kan jo bare lade være med at bruge facebook.

Beklager hvis det er en repost (her tænker jeg på indlæg omkring "Maria-sagen"), men har søgt på de seneste 4-5 sider i dette forum og ikke fundet noget.

Tilbage bliver bare at håbe, at man finder Marias morder så hurtigt som muligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Facebook hadegrupper
  • #1   23. jan 2010 facebook bliver sku nok til verdens undergang

• #2   23. jan 2010 Der er ikke nogen på Ekstar bladet der ved hvad, dårlig smag i munden det er.

• #3   23. jan 2010 Hvorfor spilde sit liv med negative og irrationelle ting.

Jeg bruger aldrig tiden på sådan noget møj.

Hellere bruge tiden på ting der gør en glad og positiv.

Hvorfor bruge tiden på at flde sit liv med nederen shit, det gør en i dårlig humør.

Næ man bringer sig selv den glæde eller sorg man opsøger :o)

• #4   23. jan 2010 rasmus J
    hahaha...jamen helt enig - det er en af de relativt få hadegrupper som man ved lov skulle tvinges til at være medlem af...
    ...og så måske lige Susan K også...:-)

• #5   23. jan 2010 Kunne ikke være mere enig.
    Politiet har selvfølgelig haft deres grunde til at anholde Jan Lindholdt Mikkelsen på det tidspunkt de gjorde det, men noget af det værste jeg kunne forestille, var at blive beskyldt for noget, jeg ikke havde gjort, og så ovenikøbet mord.

At jeg så viste jeg blev renset, ville selvfølgelig blive en stor lettelse, men samtidigt skal man sidde og tænke på hadegrupperne på facebook, hvor mennesker har skrevet herlige ord om en, det må virkelig være en svær en at bære.

Håber virkelig at medierne tænker sig mere om, fremover. Og ikke mindst de latterlige mennesker der hænger folk ud på facebook i hadegrupper, uden at manden har fået en dom for nogen forbrydelse.

• #6   23. jan 2010 Stay T >> Så kan man jo overveje hvilke oplysninger man lægger på nettet. Det er jo ikke fordi computeren vrider armen rundt på én, til man har oplyste private forhold. For øvrigt så er man vist selv uden om det, hvis man melder sig syg. Og efterfølgende skriver på fjæsbogen at man pjækker fra arbejde, uden at tænke over man har sin chef på vennelisten.

• #7   23. jan 2010 Findtes der et link til den Jan Lindholt Mikkelsen hade gruppe ??

• #8   23. jan 2010 TKO
    Jeg går ud fra at dem der i sin tid har oprettet gruppen, har haft pli nok til at nedlægge den, da det kom frem at JLM var uskyldig

• #9   23. jan 2010 Jeg kan nemlig kun finde støttegrupper derinde nu smiley

• #10   23. jan 2010 old news!

• #11   23. jan 2010 * Mr. Redneck *

Ja det er nok oss det klogeste de ku gøre..

• #12   23. jan 2010 det sjove er at jeg endnu engang sidder og tænker "hvad sagde jeg"...

Det er ikke mere end et halvt år siden at jagten gik ind på en mand der angiveligt skulle have tævet sin hund, mens den dinglede fra et træ i halsbåndet...sandheden var så at hunden og manden legede den leg der i USA kaldes "hangtime" hvor hunden selv hopper op og giver fat...men folk mente de ud fra klippet kunne høre og se hunden blive mishandlet, indtil ejeren stod frem...

Så skulle der vaskes hænder...folk der havde svinet manden til havde pludselig hele tiden syntes at det lignede leg og hvad ved jeg....

Og det samme er sørme sket i denne sag...manden kommer på forsiden, med billede og alt, hængt ud som morder...selvom alle nu får at vide han er uskyldig, så vil mistanken altid hænge over hans hoved hvis de ikke finder den rigtige mand+ hans liv måske er ødelagt af at være blevet behandlet på den måde og lagt for had...

det er sørgeligt, det er hvad det er...og endnu engang kan vi takke sensationspressen...

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #13   23. jan 2010 Og for lige at gøre det hele en tand værre, skulle EB selvfølgelig lave en artikel, hvor man beskrev meget personlige sider af manden. Fx. skulle han angiveligt være genert og blev sjældent set med kvinder (hvilket sjovt nok netop svarer til den profil mange mennesker forbinder med seksualforbrydere)

• #14   23. jan 2010 Må håbe manden får en ordentlig erstatning. Selvom det helt sikkert ikke kan måle sig med de omkostninger, han har haft ved det. Tror det er de færreste der har en psyke, der kan holde til at blive fremstillet på den måde.

• #15   23. jan 2010 på min brors skole blev er der snak om politianmeldelse og strafferammen for at lave hadegrupper, efter en hadegruppe mod en lærer blev opdaget(jeg kender ikke loven, så hæng mig ikke op på det), men mon ikke der venter en form for straf til opretterne af en hadegruppe mod en uskyldig mand, eller har politiet for travlt med at jagte folk der har hobbyknive i handskerummet til at tage sig af den slags?

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #16   23. jan 2010 @ Brian -FLAF- O

Jeg kan ikke påstå at jeg kender reglerne særlig godt, men så vidt jeg ved er hadegrupper i sig selv ikke ulovlige. Men hvis indehaverne eller andre brugere derimod fremkommer med trusler eller "injurierende" påstande, ja så er det ikke lovligt.
    Og selvom jeg ikke har set nogen af disse grupper, så kunne jeg forestille mig (med mit efterhånden rimeligt gode kendskab til diverse internetfora) at der har været rigeligt med trusler o.lign.

• #17   23. jan 2010 Det er nemlig også det jeg tænker....

selvom penge aldrig kan dække den smerte der er blevet påført manden, så ville det være på sin plads med en erstatning til ham...og en straf til synderne....

håber virkelig der sidder nogen med dårlig smag i munden nu...

Kommentér på:
Facebook hadegrupper

Annonce