1.115 visninger
|
Oprettet:
Pakke overgivet til toldvæsnet.Hva nu? {{forumTopicSubject}}
Hey
Nogle piger fra mit arbejde har bestilt noget skitøj fra Kina, og når de nu tjekker ordre via Track&Trace står der noget i stil med "Pakken er overgivet til Toldvæsnet i Kongeriget Danmark"
Går alle pakker gennem toldvæsnet, eller er det kun dem der er blevet nuppet som man så skal betale told for? For jeg tror nemlig også det et kopi-varer så det er vel slet ikke sikkert de får det udleveret hvis det er blevet taget i tolden?
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.808
Mht. det er FAKE det ved jeg ikke hva de gør ved, er det FAKE får de måske ikke ders pakke igen.. Men det ville være smart at sige man IKKE vidste pakken var FAKE...
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 220
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 713
Har told taget pakken er det fordi de undersøger den.. Når man bestiller fra lande som kina m.m skal der betales moms af de bestilte vare, da de er uden for EU..
Så det der nok vil ske, der går nogle dage. Så ryger pakken videre i systemet. Så kommer der en opkrævning fra told og skat på en afgift plus ca 200 kr gebyr fra post danmark.. Så betaler man denne "regning/opkrævning" så kan man hente pakken på alm vis.
MEN MEN MEN er der tale om kopi vare så bliver de beslaglagt også kommer der nok et girokort
Jeg har tidligere bestilt vare fra kina, hvor det blev stoppet i tolden.. Varen kostede 500 kr og afgiften og gebyr var på 400 kr.
aug 2006
Emner: 11 Svar: 346
selvom der skulle stå goretex på er der ingen garantier for at det ikke er lige så tæt som gummi-regntøj....
Pakke overgivet til toldvæsnet.Hva nu?