{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

SU/TEC Fejl? {{forumTopicSubject}}

Hey BG smiley så lige det andet inlæg med SU og kom lige i tanke om jeg var ude på Tec her i fredags for at sige jeg ikke havde fået mine SU penge eller kørsels penge her i fredags...

Jeg stoppede d.12 januar på grundforløbet, og derfor skal jeg vel også have SU & Kørsels penge d. 29jan? når jeg har fået det før? right?

men tog så der ud i fredags og sagde jeg hverken havde fået det ene eller andet, og ville høre hvorfor,

de sagde så med SU at det var Forudbetalt? dvs, selv om jeg har gået i skole i januar så får jeg ikke nogen penge i feb altså til d.1 feb 2010? men dem fik jeg faktis i december09??? men jeg startede i skole til augsust, men fik ikke SU månden før? eller "dobbelt" su ? hvorn kan det være?

Ang. kørsells penge.
det kan man kun søge hver kvartal, jeg havde så søgt det frem til oktober måned, og jeg var jo først færdig her til januar. så hende damen sagde jeg skulle komme igen tl januar og så søge IGEN om kørsels penge.. men nu siger hun at jeg nok ik kan få penge fra november men kun December & januar?

hvordan kan det være? hvis der er nogen der ved det?

evt. andre som også er blevet røvrendt af SU pga deres lorte system?

håber det er til at forstå?
Mike

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SU/TEC Fejl?
  • #2   31. jan 2010 SU er for udbetalt og er ikke systemets skyld du ikke har læst på lektien..
    Når SU er forudbetalt får du penge fra den måned du starter, f.eks. januar så får du udbetalt pengene til den første januar eller hvis du først søger SU i starten af januar får du pengen så snart ansøgningen er gået i gennem..

Slutter du så i marts med at gå i skole får du pengene for marts måned til den første marts..

• #3   31. jan 2010 jo man kan godt få kørselsgodtgørelse det har jeg fået smiley men er det ikke deres fejl at sige jeg skal komme og søge igen til januar og så de siger at det skulle jeg bare forlænge? så er det vel deres fejl?

og jeg fik IKKE penge d. 10 aug. da jeg startede - det kan jeg se på mit kontoudtog fra banken.. og jeg fik heller ikke "dobbelt op" eller "tilgodebevis" fra dem næste måned... ?

• #4   31. jan 2010 Jamen du er ikke i lære så? Men man er jo kun berettiget til SU så længe man er under uddannelse..

Men SU systemet er jo blevet lavet om her inden jul.. Så det ikke længere uddannelses stedet som skal sørge for du får su men dig selv.. Derfor skal du selv ind på minsu.dk og indberette ændringerne..

• #5   31. jan 2010 nej er søgende nu smiley - og ved godt man kun er berettiget til man er færdig på grundforløbet..

og jeg har været inde og søge SU igen, - men det med kørsels penge skal skolen ordne.. men nu har de lavet en fejl? så nu står jeg faktis og mangler 3328,73 kr præcist.. det fik jeg de første 3 månnder, nu mangler jeg så bare fra de sidste 3 måneder? (har regnet på det så det er ca +/- med det beløb)

so what to do? når de har lavet en fejl?

• #7   31. jan 2010 Kennth? hvor står det med Uddannelse? for det kan jeg sgu ik lige se smiley

• #8   31. jan 2010 og det som du linker til har jeg allerede gjort, på skats hjemme side, men man skal stadig søge på TEC skole om kørselspenge.

Kommentér på:
SU/TEC Fejl?

Annonce