{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

PC spil nørder? Ny pc til spil hjælp? {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen pc spil nørder her på siden? Jeg skal have mig en ny pc, men holdt op med at følge med i elektronik for flere år siden. Så nu er jeg på bar bund.

Hvad skal man vælge? Processor, Grafikkort osv. Hvor kan i anbefale at kigge? Hvilke forhandlere er der at vælge imellem? Nogen gode råd?

Takker smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PC spil nørder? Ny pc til spil hjælp?
  • #1   10. feb 2010 Jeg glemte at sige, at jeg godt kan lide at spille pc spil, så det skal være een, som er egnet til det.

• #2   10. feb 2010 www.mm-vision.dk

de har nogle fede maskiner..de har en kanon service

• #3   10. feb 2010 kig på edbpriser.dk smiley

synes du skal tage dig en intel cpu og et asus bundkort og holde dig til radeon grafikkort.. core2duo og så en 4 gb ddr3 ram og et bundkort der understøtter det smiley

• #4   10. feb 2010 Well, et godt bud på en budget gamer-PC ville være følgende specs:

Random bundkort med AMD-chipsæt.

AMD Phenom II X4 965

4 gb DDR3 ram (random igen, men helst over 1333)

Nvidia 260 GTX eller ATI 5770

Random harddisk på 1 TB eller evt. en SSD, hvis du har en gammel disk liggende

Og naturligvis en strømforsyning på minimum 500 watt (ok, en i7, 4 harddiske og et 8800GT bruger reelt set kun 340 watt, men så er man på den sikre side)

• #5   10. feb 2010 tag noget med den nye i7 eller quardcore
    og tag et bundkort der køre med ddr3 ram

bare være sikker på det grafik kort kan køre dx 11
    nu hvor der er begyndt at komme spil ud til det

• #6   10. feb 2010 Tak i rammer flere ting, som jeg har tænkt på. Tager noter nu, så jeg ikke glemmer nogle overskrifter.

Vedr. strømforsyning så lærte jeg vigtigheden af den på den hårde måde.... Min gamle pc opgraderede jeg til Geforce 8800GTS og noget andet, som dengang var godt, men strømforsyningen opgraderede jeg ikke. *PUF* Så døde den en dag - midt i jeg hyggede mig med Stalker - og tog bundkortet med sig i processen x_x Så ka' jeg lære det!

• #8   10. feb 2010 Mikkel: Ja, man sparer kun på strømforsyningen én gang når det kommer til gamer-PC'ere smiley

Må hellere lige sige, at en i7 slet, slet ikke er nødvendig når det kommer til spil...

Ja, en i7 er det hurtigste på markedet, men merprisen retfærdiggør slet ikke ydelsen når det kommer til spil smiley

• #9   10. feb 2010 Ahh godt med et forhandler link mere. En "rigtig" forretning er for mig mere attraktiv end en internet sælger. (Sidstnævnte går nogle gange fallit og starter op igen, så de kan slippe for garantikrav). Har handlet hos sådan et firma før.

Kim, Ja min bror sagde også, at man ikke bare skal gå amok i det vildeste udstyr, for det er slet ikke sikkert, at jeg vil kunne udnytte det.

Hvor er det godt, at man kan få hjælp til andet end biler her på siden! Takker. Nu har jeg lidt stikord at gå videre med.

• #10   10. feb 2010 ja men vis han køber en i7 så er han jo sikkered et par år smiley

husk og køb en god stømforsyning.

helst noget corsair

• #11   10. feb 2010 morten A
    Nej man er aldrig sikret et par år når det kommer til computer udstyr, med den fart det stadig har på, så det kan aldrig betale sig.

http://www.pclager.dk
    http://www.shg.dk

Find en ven, som ved en smule om det, også samle selv en med det udstyr der giver mest for pengene, for det meste er det faktisk ret indlysende hvad det er smiley

• #12   10. feb 2010 Kontakt topdata.dk og han skal hurtigt finde en gamer pc til dig.

Jeg gjorde det samme da jeg heller ikke lige var up to date på pc udviklingen..

Plus deres priser er meget svære at matche:-)=

Rune

• #13   10. feb 2010 Hvis ikke du gider rode for meget efter delene, kan du købe den de har i Aldi lige pt. En glimrende gamermaskine!!

• #14   10. feb 2010 så du vil alså sige vis du køber en maskine med den nyest i7 og 6 g ram og et rigtig godt gfx at man ikke er sikker i 2 årstid.

har stadig væk min quardcore jeg bygged for 2 år siden jeg kan da spile det ny battelfild bc2 i fuld grafik. selvfølig ikke dx11 men i dx10.

men 0 lag

• #15   10. feb 2010 Jeg tror det er en personlig sag, hvor man skal overveje, om man vil "fremtidssikre" sig (og om man kan). Min kammerat købte en hundedyr kraftig pc, for så varer den længere, mener han. Det vil jeg ikke. Nok skal den være god, men jeg gider ikke gå amok. Selvom det er dyrt topvare, kan det jo gå i stykker efter 3 år alligevel.

• #16   10. feb 2010 Morten A: Ja, og jeg skiftede min processor ud til 400,- kr på mit AMD-system, og nu kan jeg det samme.

Det kan ALDRIG svarer sig at gå all-in hver evig eneste gang (hvis man er gamer), det er langt billigere at købe det, der gi'r mest for pengene på et givent tidspunkt, og så senere opgradere...

Vælger man AMD, ja, så kan man nøjes med at skifte CPU'en (som i mit tilfælde).

Jeg skal ha' en i7 næste gang, uden tvivl, men ikke pga. dens performance i spil...

• #17   10. feb 2010 Du kan tilføje mig til msn, så skal jeg guide dig så godt jeg kan smiley
    j_skree@yahoo.dk

Kommentér på:
PC spil nørder? Ny pc til spil hjælp?

Annonce