{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.113 visninger | Oprettet:

Lys på nye biler.. ´07-10 {{forumTopicSubject}}

Jeg har lagt mærke til at på nogle nye biler bla opel, mercedes, audi/vw mm, er der ingen lys i baglygterne, men der er bremselys på når den bremser. Men der er lys i forlygterne....

Det er mærkeligt syns jeg....

Er det et nyt slags kørelyssystem de nye biler køre med el hva??

Nogle der kender til det system?

Ved ik om i har lagt mærke til det, men prøv at lægge mærke til det engang i ska ud på vejen igen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lys på nye biler.. ´07-10
  • #1   18. feb 2010 Vil jeg sgu da ikke håbe?
    Reglen er jo at man skal have baglys på også?
    Men okay, det er nok defekt, når det er tyske biler du nævner xD haha

• #2   18. feb 2010 det er vidst det nye kørelys på de nye biler, for at spare på forbruget har jeg fået afvide. smiley

• #3   18. feb 2010 Det er rigtigt på nyere tyske biler er der noget der hedder Auto i lyskontakten og der er der ingen baglys.

• #4   18. feb 2010 Lidt dumt system så,
    Hvis man ikke tænder lyset manuelt om aftenen
    så kører bilen jo uden baglys??

• #5   18. feb 2010 ja det en ny tybe køre lys og nej det ikke kun på tyske biler, og det foran er heller ikke bare alm køre lys eller pos lys, det er en mellem ting mellem de to..
    og ja det lovligt uden lys bag på,

men i de biler der har det er det vidst os lovkrav med at bilen registrer hvor lyst det er uden for så når det er mørkt tænder den det normale lys

• #6   18. feb 2010 ok lyder fornuftigt men der ska da være baglys på ik?? det er da lovligt, men det er måske ændret i regelerne tror jeg... smiley hehe

• #7   18. feb 2010 det er rigtigt nok at der ikke er det har bemærket det på mine forældres bil, men hvis det er noget man gerne vil have på det kan man bare kører ind og få det lavet smiley mener det bare er en sikring som skal sættes i

• #8   18. feb 2010 Mine forældres Golf 6 1.4 TSI har det fx...
    Når kørelyset er slået til er der ingen baglys tændt - det bliver der først når du slår kontakten over på nærlys (der står ikke nævnt at der skal være baglys? Altså ift. kørelys?)

Og det er som sagt på at spare forbruget.... Hvor meget det sparer ved jeg sgu ikke, men kørte ALLE biler nu rundt med slukkede baglygter uden for lygtetændingstiden, så kunne jorden måske overleve nogle år mere? smiley

• #9   18. feb 2010 ok er det lovligt at de gamle biler køre uden baglys???

det var det ik for nogle år siden hvor jeg blevstoppet i en volvo uden baglys.... fik bare en advarsel og de sagde at jeg sku få det lavet inden aften..

der er måske sær regeler for de nye biler??

• #10   18. feb 2010 uden for lygtetændingstiden... (dvs om dagen i normalt vejr) er der intet krav om at du skal have lys bagpå din bil... bare der er bremse lys. og når du så kommer til lygtetændingstiden jamen så skal der jo så være lys bagpå (og foran naturligvis)...

• #11   18. feb 2010 det er ikke kun på nyere biler for på min gamle honda er der også sådan smiley

• #12   18. feb 2010 Min nye vw polo 1.6 TDI HL - Kører også uden lys i baglygterne, forhandleren snakkede om nogle nye regler hvor det ikk var nødvendigt at baglygterne er tændt. Så om aftenen skal man dreje den fra auto og over på normal lys for at lygterne bagi tænder.

• #13   18. feb 2010 Hold da kæft et smart system der er blevet lavet. tsk tsk

• #14   18. feb 2010 Det er sgu da pisse grimt.. LOL.

• #15   18. feb 2010 Det er da meget fikst. Det sparer både på strøm, som produceres med hjælp fra benzin (som koster MANGE penge). Og så holder pærerne jo endnu længere! Det er da rene plusser!

• #16   18. feb 2010 Det er da meget rart at kunne se hvilke biler hvor motoren er i gang, eller lign., så man kan tage HENSYN (der er jo så mange idioter som bare sætter sig ind og kører). Så nu kan vi vel også helt slukke lyset foran så? Samme princip.
    Og så skal folk bøvle med det om aftenen. Selv huske at dreje den over osv. Det bliver der jo en del der glemmer! og hvis der sidder en lyssensor (samme princip som regnsensor), den går vel også i stykker, og det opdager man heller ikke, plus så skal dén også laves. smiley

• #17   18. feb 2010 det gamle kørelys system er meget bedre...... bare start bilen og vupti så er der lys på, både for og bag.... hva fanden er der galt med det??? intet... de går sku for meget op i det der grønne pis der... tag hensyn til miljøet, pas på co2, isen smelter og havet stiger, vi ska køre i el/hybrid biler og bla bla bla...... det er til at brække sig over.... smiley

nej, der er ik noget bedre end de gamle biler der kun køre max 10-12km/l og de må forurene en del mere end de nye biler..... og man ka høre motoren i og alt ska gøres manuelt... altså ruder, spejle, sæder mm

de gamle biler de holder 110% smiley hehe

• #18   18. feb 2010 BØGESKOV AUTO & MOBIL DISCOTEK 60619920 ™: Rigtigt gamle biler, som min, har slet ikke automatisk kørelys..

• #19   18. feb 2010 Alt det økopis pga global opvarmning, og så står vi med sne oppe over ørerene i flere måneder... Vi har ikke en skid indflydelse på ændringerne, de sker uanset og vi gør så lidt fra eller til, at det kan være ligemeget hvad klimaet angår smiley

• #20   18. feb 2010 men med alt den sparen på pærerne, så kan det jo være, at man begynder at se franske biler hvor pærerne virker ;P

• #21   18. feb 2010 Anders N... Min volvo 242 fra ´82 har kørelys og har haft mange gamle biler med kørelys og mange uden smiley
    Har selv sat kørelys på mange biler fordi de ik havde det...

Men ved da godt at det er ik alle biler der har kørelys smiley
    Bla nye import biler fra tyskland

Kommentér på:
Lys på nye biler.. ´07-10

Annonce