{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.314 visninger | Oprettet:

Første MC'er :) {{forumTopicSubject}}

Hey folkens smiley
Overvejer kraftigt om jeg skal tage mc kortet her om 1 måneds tid ;).

Men jeg gik fra det sidste sommer. Da man efter reglerne ikke må have en særlig stor kværn. (34HK) smiley

Jeg er dybt forelske i Yamaha YZF serien. Og har meget tænkt på at anskaffe mig en YZF R125. Men den yder kun 15HK. Dermed er den alt alt for langsom.

Jeg tænker så lidt på at købe en YZF 600
Men problemet med den er at den skal drosles afsindigt. Men Ville det ikke være en fin mc at have alligevel smiley ?

Jeg vil helt ikke have andet ind Yamaha eller Aprilla. Men er der ellers nogle modeller i kan anbefale inden for de 2 mærker. Som passer okay til en nybegynder ? smiley

Problemet er som sagt det med ydelse. Men sådan er det jo for alle nybegyndere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første MC'er :)
  • #1   2. mar 2010 ja nu får jeg ballade for jeg vil KLART anbefale e kawasaki 250 tror den kaldes zxr den er bare for sjov i sving når den nu ikke må værre større

• #2   2. mar 2010 det er en fin mc, der går lang tid før den bliver kedlelig. .
    jeg startede selv på en suzuki gsxr 400r. hurtig maskine,
    tror yamaha er et godt valg

• #4   2. mar 2010 Hvis du er til ThunderCat'en, så er det en rigtig fin maskine... den kan drosles og uden drosling er der fornuftigt træk i den. Er pengene til en R6 er det også fin-fin... særligt hvis det bliver en af de senere modeller med USD-gaffel.

Hvilket budget har du?

• #5   2. mar 2010 den kawasaki, ligner sku en knallert, og lyder fesen.. det skal sku værre 4 cylinder får at det lyder rigtigt godt, synts jeg.

• #6   2. mar 2010 men den er meget nem at komme af med når man skal have en større mc, de er stadig i restordre rundt omkring

• #7   2. mar 2010 det er self rigtigt nok

• #8   2. mar 2010 Så længe du vælger en fire-takter kan jeg ikke se at der findes direkte "fesne lyde".
    Vælg en V2 motor... De skulle efter sigende ikke blive så trælse at køre på, når man drosler dem....

• #9   2. mar 2010 250ccm og 2 cylindre ved siden af hinanden= fesen lyd..

• #10   2. mar 2010 jeg har en R6 den er jeg super glad ved det er en god maskine

• #11   2. mar 2010 Hehe
    Kawa'en er sku fin. Men syndes bare ikke den har de fede detaljer som yamaha'erne har, desværre smiley Men det er jo smag og behag smiley
    Okay det lyder godt folkens smiley Så man går ikke helt galt i byen med sådan en 600. og ja i har ret i. at der er også godt med træk i den. uden drosling. Så man kan have den i nogle år smiley Så det er jo bare et stort plus smiley

Mit budget bliver en smule stramt hvis jeg skal have den nu her smiley Men hvis jeg venter til sommer kunne det godt gå med den her, http://www.bilbasen.dk/brugt-motorcykel-scooter/privat/Yamaha-YZF-R6-_ID502149.htm
    Den syndes jeg er ret så pæn. Har jo os den lille Golf. Så der skulle helst være råd til det hele smiley

Det koster jo alt sammen desværre smiley

• #12   2. mar 2010 Rene P smiley
    Det lyder sku fedt. Er den ikke lækker at køre på. Og tror du ikke også at den stadigvæk er behagelig når den bliver droslet. + Ydelsen stadigvæk er fornuftig.
    Hvad kan sådan en gå på toppen når den kun har 34HK smiley ?

Min Mors fætter havde en YZF R1 fra 2000 af. Er du vimmer det er nu en fed maskine. Men så er det vist os den dyre ende hehe smiley

• #13   2. mar 2010 Syntes sku helt ærligt at det ville være synd at købe en 125... Du blir død træt af den efter 14 dage...! Jeg tog mit kørekort som 21 årig og startede med en suzuki TL1000 R... Den er sjov uden at være vanvittig at køre på... Men hvis du er af den type som kører som en idiot og vrider øret på den uden du kender den, så start med en lille...! Men tro mig... Du blir meget hurtig træt af den...!

• #14   2. mar 2010 Det gode ved at købe en R6 og få den droslet er jo at når du så må køre stor mc er det bare at fjerne begrænsningerne, og så er den jo sjov igen smiley Har selv haft en 07 Kawazaki zx6r(se evt album), den gik satme godt, og er en feed maskine.. Den kan absolut anbefales herfra...

• #15   2. mar 2010 jo det er en rigtig god maskine køre satme godt har købt en helt ny sidste år det er nummer 2 jeg har af den model du går ikke galt i byen med sådan en slet ik

om det ændre den ved det faktisk ikke vil ikke tro det den er nok lidt tunger i svingene da den mangler omdrejningerne men tror sagtens man kan venne sig til det

• #16   2. mar 2010 V2 er det eneste rigtige at køre på!!! BASTA ha ha

• #17   2. mar 2010 *Aabenhuus*
    Den er virkelig fed den du har haft der smiley Og præsis så kan man sagtens havde den i nogle år. Når man bare passer godt på den smiley

Mette M.
    I bilen giver jeg den tit noget at leve af smiley Men det plejer mest bare at være når det går lige ud og i sving smiley Jeg plejer at køre nogenlunde moderat hehe :b Men ja tror os du har ret i at man blive træt af de små smiley Desværre.

Rene P
    Okay det lyder sku fedt, så må du os glæde dig til det blir bedre vejr igen smiley og tak for hjælpen. Men tror du at topfarten ligger på de 200 når den er droslet. for yzf 125'ern kan nemlig kun gå 130 på toppen. og det er sku for lidt:) Så er det i hvert fald at gøre sig selv til grin hvis man køre om kap med en bil evt. haha :b

• #18   2. mar 2010 En droslet MC som f.eks R6 vil typisk rende de 170-180 på toppen, men alt over 150 er spild af tid.
    I det hele taget er det ikke al den røvkedelige ligeud kørsel man køber en MC for, så lad være med at tro 34hk er fesent - det er rigeligt til at slå dig ihjel..

Du skal starte med at finde ud af hvad du kan forsikre - og der vil f.eks en SV650 stå meget stærkt.

• #19   2. mar 2010 Sajmon. Ok det er os en fin fart smiley Og ja det er klart. det er rigeligt til at dræbe.
    Hvad tror du de vil forlange for sådan et dyr, ved forsikringen. Hvis man vælger en rimelig høj selvrisiko smiley

• #20   2. mar 2010 jeg tor ik du skal regne med den ligger på 200 men nærmer 150 det mener jeg de alle max må løbe men hvem siger ikke du kan skrue den op efter

• #21   2. mar 2010 Rene P smiley
    Ok det er stadigvæk også fint smiley Men den har jo heldigvis stadig en væsentligt bedre acceleration end den lille udgave smiley
    Haha :b Ja den mulighed er der heldigvis. Men udløser det ikke en kæmpe bøde hvis man blir' stoppet smiley Syndes jeg at have hørt.

• #22   2. mar 2010 jo gør det men gør det jo også at køre i byen for stærkt det er den risiko man løber med alle sammen

• #23   2. mar 2010 Nu har jeg ikke læst alle indlæg, så ved ikke om den er nævnt. Men har du overvejet en Yamaha RD 350? Sådan en havde jeg, og det er altså en rigtig skæg cykel! Selv mange større cykler har svært ved at følge med sådan en! og den kan nemt drosles, hvis man vil det.

• #24   2. mar 2010 Rene P.
    ja det er rigtigt smiley Men det kunne man jo i hvert fald gøre hvis man føler det er nødvendigt som du er inde på smiley hehe

Jonas J.
    Det er skam os en fin ældre maskine smiley Men lidt for gammeldags til min smag desværre.

• #25   2. mar 2010 Køb en mini Ninja, som der er nævnt et par gange tidligere!
    Jeg tog kort for 2 år siden, og måtte køre stor cykel fra start, men valgte at starte min første sæson på en GS500e, ikke nogen RAKET, men det var super at "Lære" at cykle på sådan en. Den har reddet mig fra røvtur, mere end en gang!

Sidste år, faktisk d. 1/3 (Der gjalt min forsikring) hentede jeg så en CBR600 i stedet.

• #26   3. mar 2010 LilleArne !
    Okay smiley Jan jeg må se hvad det bliver til. Men er nu mest til Yamaha, En skam at den lille R125 ikke laves med 34HK, så havde det været udemærket smiley

Kommentér på:
Første MC'er :)

Annonce