{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.309 visninger | Oprettet:

Knust asfalt til vejbelægning {{forumTopicSubject}}

Hey folkens smiley
Vi bor på en grusvej og er efterhånden godt trætte af huller i vejen og støv om sommeren + ham landmanden der bruger vejen mest, ikke vil betale til den og samtidig er det ham der smadre den med hans elendige maskiner.

Vi overvejer så at få lagt knust asfalt på vejen. Men skal lige være sikker på at det er lovligt. For nogle siger at det ikke er lovligt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knust asfalt til vejbelægning
  • #1   13. mar 2010 Da jeg var knægt havde vi også en laaang grusvej, godt og vel 1km. Før vi købte landegndommen havde ejerne lagt muslingeskaller hele vejen op. Det er støver ikke eller noget, men er ret dyrt og få lagt.

• #2   13. mar 2010 Hva er problemet smiley
    Du skal sgu da bare en tur rundt i den nærmeste by, og se om der er nogle der snart skal have nyt tag på deres huse.

Så kan du tilbyde at fjerne tagstenene gratis.

Dem smider du så på grusvejen, og lader de tunge maskiner smadre dem.
    Det har hvertfald altid virket på landet, da jeg var yngre.
    Knust tagsten, og læs lige at det SKAL være tegl, og IKKE eternit !

• #3   13. mar 2010 Fuglesang/TTS .
    Okay ja det var også en mulighed smiley
    Vi var faktisk ved at skaffe det til ridebanen sidste år. Men det var simpelthen ikke til at få fat i nogle steder desværre.

Hvad tror du kubikmeter prisen er på det ca.
    Asfalten koster 100kr. pr. kubikmeter.
    Er det lovligt nok at køre på tror du. Altså asfalten smiley

• #4   13. mar 2010 <3<3 1,8T

Ja det er korrekt smiley
    Men der er sku så mange huller i vores vej at det kræver et helt villakvarter før vejen er repareret haha :b

Så Det bliver sku nok nød til at være noget vej materiale som en vognmand kan komme med smiley

• #5   13. mar 2010 Jeg kan ikke anbefale gamle tagsten! Vi har lappet huller med røde tegl, hvilket resulterede i en bil der næsten konstant havde et rødt støvlag med mindre man jævnligt vasker bilen...

• #6   13. mar 2010 Hovedsageligt om sommeren når vejen er godt tør...

• #7   13. mar 2010 Synes nu også det lyder meget sandsynligt at smadrede tørre teglsten støver en hel del.

Jeg har aldrig hørt at knust asfalt ikke skulle være lovligt, men jeg ved det ikke..

• #8   13. mar 2010 hvorfor ikk ligge knust beton i et lag på 15 cm og så stampe det godt op .. så bliver vejen ikk hullet igen og heller ikk problemer når der kommer lidt vand

• #9   13. mar 2010 Min søster bor på sådan en grusvej, som er ca 2km lang, og da har de simpelthen bare lagt de tagsten på. Det støver lidt, men ja det gør næsten alt, når man er ude på landet, og marken er tør og sandet fyger osv osv.

Den bedste løsning er jo at få smidt knust asfalt på vejen, og så få kanterne skærpet, så det asfalt ikke bare faldet ned i grøfterne.

• #10   13. mar 2010 Jeg vil stadig holde på tegl støver mere end så meget andet, når først man har været over det tilstrækkeligt mange gange...
    Og ja, så kan man jo ligeså godt kombinere støvet med en smart farve.

• #11   13. mar 2010 Okay tak for alle svarene smiley
    Men så tror jeg at det bliver asfalten, Skulle bare være nogenlunde sikker på at man godt må lægge det ud. For kunne lige forstille mig at der kom en i***t fra kommunen og sagde det skulle fjernes, pga miljøet smiley Og vil nu ikke mene at det forurener spor.

• #12   13. mar 2010 Hej Philip.

Det knuste asfalt bliver brugt rigtig mange steder og er ganske godt.
    Dog skal man lige undersøge hvordan regler er i det lokal område man bor i, for nogen steder må man ikke bruge det pga vandbeskyttelsesregler. Det skyldes simpelthen at regnen udvasker nogen giftstoffer (bindemidler) som findes i den knuste asfalt og som så ender i grundvandet eller nærliggende vandløb osv.

Man må til gengæld altid bruge det feks som underlag til en terrasse og den slags, for der løber vandet ikke igennem og udvasker det. smiley

Håber det hjælper med dit valg.

Mvh. Bo.

• #13   13. mar 2010 Bo C

Mange tak det, lige hvad jeg manglede smiley
    Så må jeg lige ringe ind i næste uge for at høre hvordan og hvorledes jeg skal forholde mig til det smiley

Kommentér på:
Knust asfalt til vejbelægning

Annonce