12.309 visninger
|
Oprettet:
Knust asfalt til vejbelægning {{forumTopicSubject}}
Hey folkens
Vi bor på en grusvej og er efterhånden godt trætte af huller i vejen og støv om sommeren + ham landmanden der bruger vejen mest, ikke vil betale til den og samtidig er det ham der smadre den med hans elendige maskiner.
Vi overvejer så at få lagt knust asfalt på vejen. Men skal lige være sikker på at det er lovligt. For nogle siger at det ikke er lovligt ?
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 104 Svar: 563
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
Du skal sgu da bare en tur rundt i den nærmeste by, og se om der er nogle der snart skal have nyt tag på deres huse.
Så kan du tilbyde at fjerne tagstenene gratis.
Dem smider du så på grusvejen, og lader de tunge maskiner smadre dem.
Det har hvertfald altid virket på landet, da jeg var yngre.
Knust tagsten, og læs lige at det SKAL være tegl, og IKKE eternit !
jul 2007
Følger: 70 Følgere: 76 Biler: 4 Emner: 264 Svar: 978
Okay ja det var også en mulighed
Vi var faktisk ved at skaffe det til ridebanen sidste år. Men det var simpelthen ikke til at få fat i nogle steder desværre.
Hvad tror du kubikmeter prisen er på det ca.
Asfalten koster 100kr. pr. kubikmeter.
Er det lovligt nok at køre på tror du. Altså asfalten
jul 2007
Ja det er korrekt
Men der er sku så mange huller i vores vej at det kræver et helt villakvarter før vejen er repareret haha :b
Så Det bliver sku nok nød til at være noget vej materiale som en vognmand kan komme med
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 733
mar 2004
feb 2004
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 41 Svar: 2.619
Jeg har aldrig hørt at knust asfalt ikke skulle være lovligt, men jeg ved det ikke..
jan 2006
Følger: 42 Følgere: 37 Biler: 6 Emner: 88 Svar: 800
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
Den bedste løsning er jo at få smidt knust asfalt på vejen, og så få kanterne skærpet, så det asfalt ikke bare faldet ned i grøfterne.
mar 2004
Og ja, så kan man jo ligeså godt kombinere støvet med en smart farve.
jul 2007
Men så tror jeg at det bliver asfalten, Skulle bare være nogenlunde sikker på at man godt må lægge det ud. For kunne lige forstille mig at der kom en i***t fra kommunen og sagde det skulle fjernes, pga miljøet
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 165
Det knuste asfalt bliver brugt rigtig mange steder og er ganske godt.
Dog skal man lige undersøge hvordan regler er i det lokal område man bor i, for nogen steder må man ikke bruge det pga vandbeskyttelsesregler. Det skyldes simpelthen at regnen udvasker nogen giftstoffer (bindemidler) som findes i den knuste asfalt og som så ender i grundvandet eller nærliggende vandløb osv.
Man må til gengæld altid bruge det feks som underlag til en terrasse og den slags, for der løber vandet ikke igennem og udvasker det.
Håber det hjælper med dit valg.
Mvh. Bo.
jul 2007
Mange tak det, lige hvad jeg manglede
Så må jeg lige ringe ind i næste uge for at høre hvordan og hvorledes jeg skal forholde mig til det
Knust asfalt til vejbelægning