{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.211 visninger | Oprettet:

Luft føring fra kompressor {{forumTopicSubject}}

Hej her inde.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig med overstående.
Jeg skal på mit værksted have trukket luft ind fra en kompressor.
Men hvad er der af gode råd....
Tænker på hvilke rør skal man bruge og tykkelse.
Hvordan skal man trække det og hvad med vandudskiller???
Jeg har 6 meter til loftet og ville trække det der oppe, da det skal ned til flere "pladser"...
Nogle gode råd til hvordan og hvor ledes.......

På forhånd tak for hjælpen.,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luft føring fra kompressor
  • #1   22. mar 2010 ½" galvaniseret rør med mindre du har en ordenlig kompressor så kan du bruge 3/4" og sæt et stykke kedel slange eller alm luft slange i mellem rør og kompressoren.

• #2   22. mar 2010 hvad betegner du som en ordentlig kompressor?
    Så jeg skal sætte alm luft slange som føring mellem kompressor og min indvendige rørføring?? (hvorfor)

• #3   22. mar 2010 Jamen hvis du har de 8-9 bar og 100-400 litter så er ½" nok. Over det ville jeg udelukkende bruge 3/4" og vandudskilleren kan sættes ved kompressoren men jeg ville ha det ved udtaget inde, Da du har kold luft i gennem varmere rør.
    Det stykke slange skal bare være 10-20 cm lang det er kun for at ta de evt vibrationer der kommer fra kompressoren dog ikke et must.

• #4   22. mar 2010 jeg har 10 bar og jeg mener det er 500 liter kompressor.
    Ok, til vibrationerne, Selvfølgeligt..,..
    Er der så noget med når man tager et udtag ned fra forsynings røret (i loftet) at man skal lave en lodret op og så kører ned fra den for at udegå vand i tilkoblingen i bunden af røret???

Ja, Mange spørgsmål, men jeg gider ikke lave det om når først det er lavet;)

• #5   22. mar 2010 Helst lodret og vandret undgå alt for mange bøjninger. og på kryds og tværs. hvor mange udtag skal du bruge og hvor mange meter rør ?

• #6   22. mar 2010 Lav et langt rør i loftet med et T-stykke over hver plads, og husk en lukkeventil ved hvert udtag. Hvis en slange springer skal man hurtigt kunne lukke for kredsen.

Husk at bruge ordentligt gevind-tape eller flydene pakning i alle samlinger, pisse træls at have et utæt system.

• #7   22. mar 2010 Ja for guds skyld sæt en kuglehane og ikke skyde eller andet bras.
    Gevindtape ej du bruger pakkegarn og unipak.

• #8   22. mar 2010 havde ikke tænkt mig en kuglehane, men bare sådan et "hund stik" til luft, er det ikke godt nok. de har jo ikke andet på værkstederne....

Det skal strække sig over 25 til 30 meter med 6 udtag.
    grunden til de bøjninger er at så kommer der ikke vand med ned...

havde også tænkt mig at tætne det hele rigtigt, for utæt duer ikke i min verden....

• #9   22. mar 2010 Du kan lave svanehals på de rør der går ned fra loftet. Jeg ville dog hellere bruge pengene på vandudskiller

• #10   22. mar 2010 hvordan svanehals, jeg havde også tænkt mig en vand udskiller...

• #11   22. mar 2010 Svane hals hmm det er en bøjning op og en ned

• #12   23. mar 2010 ok....

• #13   27. jan 2015 Ikke for mange bøjninger...

Jeg er ved at lave mit om fra ½" hele vejen...

Nu har jeg et ½" rør i ca 2 meters højde, vandret hele vejen rundt i garagen på væggen... Derpå sidder der for hver 2 meter et T-stykke med en kobling direkte i.

Dette er jeg glad for, men luften bliver for bremset... Jeg har 4 buk...

Nu laver jeg det om magen til, bare med 3/4" rør... Jeg håber det hjælper.

Husk at størrelsen på slangerne og flowet i dem osse er vigtigt... Det er opgivet på de gode slanger, hvor meget de kan flowe ved et givent tryk og længde.

En slagnøgle der skal yde max, har brug for alt hvad den kan få leveret for at virke optimalt f.eks...

Jeg har f.eks en god Atlas Copko ½" luftnøgle... Derhjemme kan jeg godt opleve problemer med at den ikke vil løsne nogle store sager, men tager jeg den med på arbejde med ordentlige rør og slanger, har den aldrig problemer.

Det er 10 bar begge steder, men 10 bar er ikke noget ved uden ordentligt flow.

Jeg savner ikke haner ved koblingerne... Det har vi heller ikke på jobbet hvor det er et nyt værksted lavet proffesionelt... En ordentlig slange springer ikke.

Kommentér på:
Luft føring fra kompressor

Annonce