{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.983 visninger | Oprettet:

- mmmm -
- mmmm -
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

Stoppet på MC uden afgift? {{forumTopicSubject}}

Hvis man bliver stoppet på en crosser (ktm 250) som er uden afgift. Og man har kørekort til bil, men ikke til MC.
Vil der ske noget med mit kørekort til bilen?

Jeg spørger fordi at jeg kører ca 200 meter på landevej hjemmefra, for at komme over til den mark hvor vi har en godkendt bane. Og jeg ved at landbetjenten er en "regel-rytter" ud over det sædvanlige.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stoppet på MC uden afgift?
  • #1   28. mar 2010 hehe hvis det kun er 200 m så træk en dog smiley

• #2   28. mar 2010 den bliver konfiskeret... og du får en bøde på 5000 kr for at køre på et køretøj du ikke har kørekort til..

• #3   28. mar 2010 Der bliver fortaget en vurdering på afgiften 105/180% af nypris, som vil lægge til grund for bøden, Bøden er 2x afgift...

• - mmmm -
    - mmmm - Tilmeldt:
    feb 2010

#4   28. mar 2010 Ja ved at han konfiskerer den....

At trække den er nærmest umuligt, vi snakker 10% opstigning.... smiley

Og på vej hjem bliver jeg knaldet selvom jeg trækker, hvis motoren altså er varm.... smiley

• - mmmm -
    - mmmm - Tilmeldt:
    feb 2010

#5   28. mar 2010 Men jeg mister ikke mit B kørekort?

• #6   28. mar 2010 oppå trailer

• - mmmm -
    - mmmm - Tilmeldt:
    feb 2010

#7   28. mar 2010 Har hverken trailer eller bil med krog.... smiley

• #8   28. mar 2010 kør den på marken ved siden af vejen de 200 m så kan han ingen ting sige, møder du ham på landevejen må du jo holde stram kabel

• #9   28. mar 2010 hvis du ikke kan fragte den på lovlig vis, så må du finde en anden hobby..
    du får et klip i kortet og 5kg i bøde hvis du kører på den på offentlig område..

• #10   28. mar 2010 Nej men hvad hvis du forvolder skade på andre, så har du INGEN ansvars forsikring der dækker...

Træk den dog, det andet er dybt uforsvarligt!!

• #11   28. mar 2010 På vej hen til marken, trækker du - kan du ikke det på en 10% stigning, er du vist noget af en svagpisser....

På vej hjem piller du tændrøret ud - så KAN du ikke have kørt på den selvom den er varm.

De konfiskerer den og så skal du betale afgift + bøde på 2 x afgift før du får den tilbage. Du får også bøde for manglende lygteføring og ulovlig dækmontering og en masse andre ting.

Men medmindre du laver noget som almindeligvis giver klip eller betinget frakendelse, såsom for høj hastighed eller overhaling osv, så har det ingen konsekvenser for dit nuværende kørekort, men du får selvfølgelig en bøde på 5000 eller 2500 for ikke at have MC kørekort.

En lille tur kan hurtigt blive dyr, så mon ikke du skulle bruge tid på lige at aftale med ejerne af de omkringliggende marker at du måske kan køre i kanten af dem så du ikke er på vejen?

• - mmmm -
    - mmmm - Tilmeldt:
    feb 2010

#12   28. mar 2010 Selve vejen går langs en skråning, så den ene side af vejen er nærmest en væg og den anden er så en sindsyg stejl grøft.... Og så er der iøvrigt fyldt med træer.... Så vejen er faktisk den eneste mulighed,...

• #13   28. mar 2010 man får ikke klip eller mister kørekort eller noget som helst.
    der sker ikke noget med dit kørekort !!!

men det kan blive en dyr omgang. det koster 5000,- i bøde, og hvis SKAT bliver blandet ind i tingene skal du nok betale afgift på den, og får en bøde på ca, det samme som afgiften.

• #14   28. mar 2010 10% stigning så må du bare træne ben. bøden blir uoverskulug høj ,men du mister ikke kortet ,med mindre du køre for stærkt elelr andet ulovligt som vil gi 3 klip. men 5000kr i bøde for kørekort ,2x afgift af køre tøjet .plus de tager den.

• #15   28. mar 2010 så lad da være med at køre på den crosser hvis der skal være så meget bøvl med den.

• - mmmm -
    - mmmm - Tilmeldt:
    feb 2010

#16   28. mar 2010 Kom dog over det Egon... smiley

Den vej der er tale om bliver brugt af 3 hustande, alle kender alle = ingen melder mig....

Betjenten har jeg aldrig set på vejen i de 5 år jeg har boet her. Og de ca 500 gange jeg har kørt de 200 meter der har jeg een gang mødt en bil = min kæreste.... Såeh, jeg tar chancen.... Det var bare fordi at min chef han brokkede sig over det fordi han troede jeg ville miste kortet, og så kan han ikke bruge mig... Er mekaniker.... smiley

• #17   28. mar 2010 mig og en kammerat var ud af køre på 2 banerace sidste år, vi var uheldige at støde på politiet, det endte med de tog dem begge med og så blev vi ellers skrevet for det hele. endte med en bøde på 12000 hver men vi cyklerne igen et par mdr senere efter de har været ud og blive tjecket af deres mekaniker

• - mmmm -
    - mmmm - Tilmeldt:
    feb 2010

#18   28. mar 2010 Stay T

Du fatter da intet.... Jeg skrive ikke at han ser mig, jeg skriver HVIS han ser mig... Husene ligger nede i bunden af "dalen" hvor der er forholdsvis fladt.

Kommentér på:
Stoppet på MC uden afgift?

Annonce