{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når folk køre for tæt på
  • #2   28. mar 2010 Helt enig i at man skal holde afstand!!
    Men det er dog også farligt når folk kører så 'langsomt' på motorvejen, da det er svært at bedømme når man kommer bagfra! "Jamen lastbiler kører jo kun 80?!" Ja, men det ved man, og de er til at se! Man regner jo med, at folk kører 120-140 i 130-zoner.. Jeg gør i hvert fald.

• #4   28. mar 2010 Alexander L: Du skal ikke regne med noget som helst, du skal bare åbne øjnene, der er sgu masser af folk, der kun kører 90-100 stykker på motorvejen, og kan du ikke vurdere om folk kører 120 eller 80, ja, så skulle du næppe have kørekort.

Og til jer andre.., så det er simpelthen iorden, at ham i Audien, pløjer op bagi?

• #5   28. mar 2010 Vil gerne give folk ret i at folk der kører meget langsommere end det tilladte er skide irriterende, men det giver fandme ingen anledning til at man ikke lige kunne se hvor stærkt forankørende kørte.
    Simpelthen for latterligt hvordan folk i dette land kører på motorvejene, helt op i røven af folk fordi de er så satans ego centreret når de kører.
    En skam at ham i KIA'en røg på sygehuset da det jo bare viser at ham i Audien slet ingen overblik har over tingene.

• #6   28. mar 2010 Hvad mon overhalingssporet er lavet til????? Hmm... Synes det er iorden nogle kører med de 100km/t hvis de ikke har lyst til at køre stærkere... Folk skal bare holde afstand og bruge overhalingssporet hvis de vil forbi... Der findes INGEN undskyldninger for ikke at holde afstand...

• #7   28. mar 2010 Nu kan jeg tit godt finde på at køre 100 på motorvejen hvis jeg er kommet afsted i god nok tid, men jeg holder mig så også i inderbanen.. Er af den holdning at hvis man ligger sig ud i ydersporet så kører man ikke under 130 ! - Dog ikke sagt at ham i Audi'en ikke er en klaphat der burde aflives ved nakkeskud.

• #8   28. mar 2010 Kan ikke klare folk der markere på bremsen hvis man køre for tæt på.

Hvis der er plads i inderbanen og folk ikke skrider ind til siden så køre jeg tæt på.

• #9   28. mar 2010 Lige lidt mere galde nu hvor vi snakker om motorvejs kørsel. Så er det også pisse irriterende at når man så skal på motorvejen og der er tæt trafik at folk ikke kan give plads så man kan komme på motorvejen og det samme når folk skal ud og overhale så skal de lige klemme sig ud i sidste øjeblik som om at de har første ret, men igen, hvis folk læste færdselsloven igennem en ekstra gang og folk startede med at være venlige og "hjælpe" lidt hinanden så gik altsammen nok meget bedre på motorvejen, og ikke mindste E45 fra hedensted imod kolding om morgenen og eftermiddagen.

• #10   28. mar 2010 Martin E: Nej, det er jo da ikke sjovt, hele tiden at blive mindet om, at man er en idiot, og skal ligge og køre helt oppe i røven på folk.., hvis nu du holdt afstand, ville du slet ikke have noget at irritere dig over.

• #11   28. mar 2010 Jeg fik ikke formuleret mig helt godt nok.. Mener selvfølgelig når de ligger i yderste eller midterste spor! Når der er meget trafik er det sgu farligt, når der lige pludselig er en der kører 30-50 km/t langsommere end alle andre - det kan give hårde opbremsninger, og hvis der så ligepludselig er en, der kører lidt for tæt, så siger det bang..

• #12   28. mar 2010 Men det er fint at nogle begynder at ligge at kippe på bremsen ude på en motorvej selvom der ikke er noget at bremse for, men de mennesker skal lige huske at en dag gør de det overfor en der tør bremse helt op foran dem.

Ligger der en spade i yderbanen og ikke vil trække ind og begynder at markere på bremsen overfor mig, så får han sig en overraskelse når jeg kommer op foran det er helt sikkert.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #13   28. mar 2010 hvis man ikke kan vurdere andres fart skal man bare holde sig fra motorvejen.liven siger at minimumsfarten er 70 medmindre det er specialtransport. så du kan ikke regne med at folk kører 110 eller 130 bare fordi man må.. man må opså køre 70

• #14   28. mar 2010 Her i norge er det meget normalt at man på landeveje køre tæt op bag folk hvis man gerne vil forbi også trækker folk ind til siden når det er muligt
    '

At folk ikke kan finde ud af at køre motorvej i DK er så noget andet .... fordi der er 130 begrænsing så SKAL man jo ikke køre 130

på 2 sporet motorvej er det også fint med 100kmt i ydresporet hvis man er ved at overhale en flok lastbiler

Er der 3 eller flere spor så er det rigtyig nok at man ikke har noget at gøre i ydresporet hvis man køre under hastigheds grænsen

• #15   28. mar 2010 Nu er vi alle jo ikke racerkører så vis nu noget respekt for andre folk selvom de måske ikke kører helt efter bogen...

• #16   28. mar 2010 Alexander: Der er vi enige om, men så siger du også igen at så er der en der ligger for tæt på også siger det bang, ja, og det beviser jo bare engang til at folk ikke kan holde afstand og undskyld mig, men det fryder mig når det sker, bare ikke når det går ud over de forkerte som i dette tilfælde.

Og et smart system de har lavet i tyskland er "Halber Tacho" din fart divideret med 2 er den afstand i meter du skal holde. Dvs. 120 km/t = 60m

• #17   28. mar 2010 Steffen: Jeg kan godt vurdere andres hastighed..

• #19   28. mar 2010 Chris H: Kunne ikke have sagt det bedre;)

• #20   28. mar 2010 Martin E. Du er satme ikke for skarp at høre på, og i tilfælde af, at du så bliver påkørt bagfra, får du hele skylden, og en ødelagt nakke..

• #21   28. mar 2010 øhh, er minimumshastigheden ikk 80 på motorvej?! Mener jeg bestemt at huske.. Kan være jeg husker fejl?!

• #22   28. mar 2010 Chris H >> Får skam ikke piskesmæld når jeg ved det kommer.

Har rigeligt med brikker kan jeg sige dig.

Har man nosser til at ligge og markere med bremsen på en motorvej så må man også ha nosser til at tage konsekvensen af det selv.

• #23   28. mar 2010 *Aabenhuus *: Mon dog, for ellers, skal du køre præcist 80, for ikke at blive straffet med trailer, da det er fartgrænsen med trailer

• #24   28. mar 2010 Anders N >> Jeg får sgu ikke skylden hvis jeg bliver påkørt bagfra, det er i hvert fald helt sikkert.

• #25   28. mar 2010 Martin E: Det er vist ikke studenterhuen der trykker....

• #26   28. mar 2010 Anders>> Ja det kan der vel egentlig være noget om..

• #27   28. mar 2010 Martin E: Så du spænder simpelthen bare lige i nakken, eller noget i den stil?, og hvis du har brikker at rykke med, er det da fordi du sidder og leger med domino..
    Men det er jo så kun sjovt, indtil det er en 3 tons 4wd du bremser hårdt op foran

• #28   28. mar 2010 Apropos trailer - blev engang overhalet af en Volvo med stor trailer (2 aksler) - jeg kørte 130-135..

Det var en kvinde ;P

• #29   28. mar 2010 Martin self slipper du jo uskadt fra et sammenstød når du ved det kommer... fordi du har nemlig en reaktionstid der siger 0.000001 sek

• #31   28. mar 2010 Anders N >> Ville sgu da heller aldrig bremse op foran en bil der vejer mere end min egen, men nu vejer den bil jeg køre for tiden også over 2.500 kr så hvis man har nosser til at lege med bremsen foran den så man man jo også selv kunne tage det.

• #32   28. mar 2010 Martin E: Hvis du laver en opbremsning uden grund, og der er vidner, som kan bevidne at der ikke var en årsag til det, ja så for du, om ikke det hele, så noget af skylden.

• #33   28. mar 2010 Martin jeg kan ikke se hvad det er du har så ondt i røven over, DU SKAL HOLDE AFSTAND!!!! Jeg kan også sagtens komme med min 3500kgs 140 hestes transit, for jeg ved godt hvem der vælter først

• #34   28. mar 2010 Kent P >> Læs hvad jeg skriver, tror du jeg ville bremse foran den?

Ja jeg skal holde afstand, men du skal holde til højre, som sagt køre jeg ikke tæt ved mindre at det er en tosse der ikke holder til højre.

• #35   28. mar 2010 Martin E: Så det at andre folk ikke kører efter reglerne, giver dig ret til det samme..
    Det var da noget af en børnehavementalitet at have.

• #36   28. mar 2010 Det er forresten ikke en varevogn med en Land Cruiser VX100 jeg køre i lige for tiden.

• #37   28. mar 2010 Vi kan godt blive enige om at man skal holde til højre, så lad dem om det også hold afstand og giv dem en enkelt gang med langlys hvis det er eller blinklys for du er jo ikke selv meget bedre når det er. Også kan du kaste ligeså mange undskyldninger efter politiet den dag de stopper dig.

• #38   28. mar 2010 Anders N >> Ja lige så barnligt som at begynde at bremse unødigt på motorvejen, det er da ham der begynder at markere på bremsen der fremprovokere en ulykke mest i det tilfælde.

• #39   28. mar 2010 Har set en opel kadett der have fået en patrol op i røven

Kadetten var blevet ½M kortere (mindst) og blev aldrig til bil igen

Patrolen havde fået bukket nummerpladen + et par ridser på kofangeren

• #40   28. mar 2010 Martin E: Jeg forsvarer ikke, at markere med bremselyset, men hvorfor gå ned på samme niveau, og nej, det du gør er da mange gange farligere..

• #41   28. mar 2010 Under mig lidt over hvorfor automatisk tror ham i audien har skylden (siger ikke han ikke har), men sådan som folk køre på motorvejen i dag, ser man sq alt for tit folk der bare blinker og trækker ud, og de der køre langsomt kigger sig sq tit dårlig for.

Eftersom bilen rullede rundt kunne det jo godt tyde på han måske har trukket den kia ud i fronten på audien.

• #42   28. mar 2010 R.B: Det er stadig Audien der har skylden, for du må sku ikke påkører folk bagfra. Hvis folk trækker ud foran dig på motorvejen og du påkører dem, så får du sku også skylden.

• #43   28. mar 2010 Det jeg vil frem til er at hvis man har nosser til at direkte fremprovokere en ulykke ved at begynde at bremse unødigt på motorvejen så man man fandeme også være stor nok til at tage konsekvensen.

Men som regl så tænker dem der gør det sig ikke om når de gør det, de to jeg har snakket med ved næste lydkryds i hvert fald ikke haft lyst til at augmentere for deres markering med bremselyset.

Danskerene er nogle vatpikke som tror at de befinder sig i deres egen lille beskyttet verden når de sidder i deres bil.

• #44   28. mar 2010 Kent P
    I lovens øjemed, er det garantert, som sagt står der ikke noget om det, men vi er vel enig om man skal passe på sig selv og andre, uanset om man får skylden eller ej, er trække ud, uden at kigge sig for, sq den forankørendes skyld.
    Og faktisk hvis du trækker ud foran en bil på motorvejen hvor 130 er loveligt med 100, og bagfrakommende skal så meget som rører bremsen, får forankørende skylden + bøde på 1000 og klip i kørekortet smiley

• #45   28. mar 2010 Kent P - Du har ubetinget vigepligt i et vognbaneskift! Hvis du trækker ud lige foran en anden, og han påkører dig er det Din skyld!

• #46   28. mar 2010 Martin E: Du gør da dig selv dummere og dummere, det er en endnu alvorligere forbrydelse at true folk..

• #47   28. mar 2010 Martin E: Du modsiger dig selv...

• #48   28. mar 2010 Nu er der jo også en væsentlig forskel på at trække frontalt/direkte ud foran eller 60m foran en bagfra kommende.
    Men ja som jeg også selv har skrevet tidligere så er det dig som skal overhale der skal holde tilbage, men hva så hvis jeg kører 100km/t, trækker ud i god tid for at overhale 5 lastbiler og jeg trak ud og i god tid til bagved kørende og alligevel skal de bremse fordi jeg kører 100km/t som er lovligt på motorvej, så er det ulovligt? Nej vel. Fordi så for PO godt nok travlt med bødehæftet

• #49   28. mar 2010 *Aabenhuus * det er 40 km/t på motorvejen.

• #50   28. mar 2010 § 44. Færdsel på motorvej samt på tilkørsels- og frakørselsvej til en sådan vej må kun ske med motorkøretøjer, som på vandret vej kan og må fremføres med en hastighed af mindst 40 km i timen.

Det er dog ikke tilladte for en alm. personbil eller andre at køre med 40 km/t med mindre at der er en grund til det. Det vil i så fald være en overtrædelse af :

• #51   28. mar 2010 § 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

og

§ 41. Et køretøjs hastighed skal til enhver tid være afpasset efter forholdene med særligt hensyn til andres sikkerhed. Den kørende skal herved tage vej-, vejr- og sigtforholdene, køretøjets tilstand og belæsning samt færdselsforholdene i øvrigt i betragtning. Hastigheden må aldrig blive større, end at føreren bevarer fuldt herredømme over køretøjet. Der skal kunne standses på den strækning af kørebanen foran køretøjet, som føreren har udsyn over, og foran enhver hindring, der kan påregnes. Ved nedblænding fra fjernlys (langt lys) til nærlys (kort lys) skal hastigheden før nedblændingen tilpasses de nye sigtforhold.

• #52   28. mar 2010 Martin E DDig vil jeg da gerne møde i næste lyskryds efter at have bremset foran dig .. Så skulle du da nok få et par sandheder afvide

Men nu skal du jo huske at passe på .. Trusler m.v. i trafikken straffes ret hårdt
    Og skulle du ramme mig når jeg bremser så har DU skylden hvad enten det var med vilje eller for at undgå noget

• #53   28. mar 2010 Erik A >> Ja men rammer jeg dig ved at du laver en unødig opbremsning så "rammer" jeg også dig bagefter kan jeg love dig.

• #55   28. mar 2010 Martin E Så må du jo også forberede dig på dit livs røvfuld .. Netop pga folk som dig at mit dækjern altid ligger bag sædet så kom frisk.. Den har snuppet et par bagruder efterhånden

• #57   28. mar 2010 Martin E - MR INTERNET GANGSTA

• #59   28. mar 2010 Leo .. Velkommen til 2010

• #60   28. mar 2010 Erik A >> Haha du kommer bare med dit dækjern, ved mindre at du er seriøst trænet til at bruge slagvåben kan jeg med sikkerhed afvæbne dig alligevel. Tvivler på du overhovedet når at svinge det.

• #61   28. mar 2010 Nå men nok "min far er stærkere end din" snak for idag.

Der skal sgu ikke meget til at pisse folk af herinde nu til dags, kan I ha det drenge.

• #63   29. mar 2010 Der er kraft***e mange klaphatte på motorstien der burde fratages kort og bil! Jeg er så pendler og én af dem der kører "langsomt" (mod min vilje men sparer altså en del penge) og kører altid i inderbanen 90-100 stykker. Overhaler ikke hvis jeg kan se nogen kommer med en fart hvor jeg vil komme til at bremse dem ned (kan ikk´selv ha´det). Men når man så kører næse i røv i myldertiden og nogen kører med et kussehårs afstand fra min kofanger og gu hjælpe mig også kipper med lyset -så blir´jeg altså lidt muggen. De får bremselyset 2-3 gange og fiser det ikke ind på lystavlen, ja så bremser jeg -og de er selvfølgelig ved at havne i mit bagagerum men så må de altså lære lidt pli! Ingen kommer hurtigere frem i myldertid ved den slags kørsel og de er pissefarlige for os der lidt hjerneceller!

Kommentér på:
Når folk køre for tæt på

Annonce