{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ideer til fagprøve som lagerelev?
  • #1   8. apr 2010 Det skal være et produkt eller en ydelse som du er overbevist om at du kunne sælge, og tjene lidt penge på. Det er vigtigt at din chef kan se at der er penge i dit projekt, ellers er arbejdet jo lidt spildt. smiley

Går du for resten på Mommark? Hvem er din vejleder?

• #2   8. apr 2010 nej har bare gået på aalborg handelsskole i de perioder jeg har været på skole i min læretid

• #3   8. apr 2010 Mommark er sku det eneste rigtige sted... smiley

Det skal jo være noget du kan måle på. ala, sommerkampagner med fælge dæk...
    Jeg havde købte navigation ind og brugte det i min fagprøve. Det gav et 10tal.. smiley

• #4   8. apr 2010 er også træt af at jeg ikke har været dernede, de skoleophold jeg har været på, har været så elendige og ubrugelige.. okay skrev du om navigationer i din fagprøve?

• #5   8. apr 2010 Måske noget optimering af lagersystemet, eller forbedring af vareforsendelse.... Elektronisk fragtbreve osv....

• #6   8. apr 2010 tror jeg vil skrive om michelin energy saver dæk, da de giver et lavere brændstof forbrug, er god ved miljøet og har en kortere bremselængde.

• #7   8. apr 2010 Ja altså, det skal jo være noget målbart. Jeg tog navigationer fordi de mercedes navigationer vi havde kostede en 50.000 kr. Så for at fange de folk man normalt mistede, havde de et alternativ ved at købe et becker navigationsanlæg til det halve.

• #8   8. apr 2010 jeg er i lære ved chrysle, dodge og jeep, men vi sælger jo ingen biler for tiden, så det vil ikke kunne være relevant for mig smiley

• #9   8. apr 2010 men lyder ellers som et kanont emne smiley

• * - *

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 381
    #10   8. apr 2010 Hvad med sådan noget som lavere transport omkostninger for at hive reservedelene hjem? Evt undersøge om man kan skære et led ud, eller blive officiel importør af visse produkter. Hvis man ikke sælger biler er det muligvis værd at begrænse sine omkostninger og dermed begrænse skaden... Ved ikke hvordan det er med fagprøver, men man SKAL vel ikke komme frem til et positivt resultater? Er pointen ikke bare at vise man kan undersøge noget og finde ud af om det kan svare sig?

• #11   8. apr 2010 Peter G - Jeg arbejdede hos Mercedes Benz københavn, som er Mercedes, Chrysler jeep og dodge og de fleste af dem jeg solgte var da kunderne kom og havde fortrudt de ikke købte det med navigation.. smiley

• #12   8. apr 2010 når vi er autoriseret forhandler, kan vi ikke finde en alternativ leverandør desværre smiley men har besluttet mig for at skrive om michelin energy saver dæk

• #13   8. apr 2010 Kasper K - Man behøver ikke komme ud med et positivt resulatet, så længe man kan bevise at man har gjort sig nogle overvejelser og man kan argumentere for sit projekt.
    Men hvis Peter G arbejder hos Hessel eller nogle af de andre får de stumper fra tyskland og så er det ikke muligt at skære et led af, desværre. Ellers kunne det helt sikkert være en god idé.

• #14   8. apr 2010 det er ikke hessel jeg arbejder ved.. det er ved Poul Larsen A/S som er autoriseret chrysler, Dodge og jeep forhandler.. ejner hessel har sagt forhandlingen op af chrysler,dodge og jeep og er kun serviceværksted nu.. men vi får reservedelene fra tyskland som alex siger

• #15   8. apr 2010 Peter G - husk at du ikke skal skrive om det. Det skal være målbart altså skal du f.eks lave en sommerkampagne hvor du f.eks finder en levenrandør der kan give dig gode rabatter hvis du f.eks køber 10 sæt hjem og så sætter en pris efter det. Det er et af de steder de fleste folk dumper, når de bare sidder og skriver en roman om Michelin og deres historie..

• #16   8. apr 2010 uha nej er skam godt klar over at jeg ikke skal fortælle hvad michelin er smiley jeg vil lave nogle brochurer som er tilgængelige for kunder der kommer ind til os, annoncering i nordjyske, opsøgende salg, et åbent hus arrangement osv.

• #17   8. apr 2010 @Kasper K:

Nej, fagprøven behøver ikke at ende med et positivt resultat, bare man kan argumentere for hvorfor man ikke solgte nok til at opfylde det mål man havde sat sig, så er det lige så godt.

Dog SKAL der være noget med salg, det er ikke nok bare at optimere lageret, eller lign. som nogle har foreslået. Det dumper man på.

Synes det lyder som en god ide med de dæk. Sæt igang. smiley

• #18   8. apr 2010 @ Esben,

Det SKAL ikke være noget med salg at gøre, med mindre andet er beskrevet i hans problemformulering, som bliver godkendt af arbejdspladsen og læren.
    Da jeg var i lære, og lærlingen før mig skulle skrive fagprøve, skrev han netop om optimering af varerforsendelse, og gik fra eksamen med et 10 tal på den gamle skala.....

Du kan skrive om hvad du har lyst til, så længe det har relation til din arbejdsplads, og kan bruges i det daglige arbejde....

• #19   8. apr 2010 @Theis C:

Det var ikke det vi fik at vide på Mommark da. De brugte netop sådan en opgave som skrækhistorie, for at banke det ind i hovedet på os - en der havde skrevet en glimrende opgave om optimering af arbejdsgangen på lageret, hvor han ikke havde fået godkendt emnet af sin vejleder først, og dumpede så fordi hans projekt ikke havde beskæftiget sig med kr. og øre.

• #20   9. apr 2010 Hvis han ikke havde fået den godkendt, kunne jo være det var derfor, eller han bare havde skrevet en lorte opgave.....

Så længe at ens lærer og uddannelses vejleder har godkendt og underskrevet problemformuleringen, er det ikke noget problem.

Og vi gik på handelsskolen i Aalborg, på Langagervej.

En god ide, er have flere mulige emner, og tag samtale med læren om hvad han mener er bedst, og en med firmaet om hvad de mener er bedst. Så kan det aldrig gå helt galt.

Noget helt andet, når man går på Mommark, bruger man så ikke det meste af sin tid på sygeplejeskolen? :0)

• #21   9. apr 2010 Theis - Det var nu mest advokat sekræterne jeg brugte min tid på. smiley

• #22   9. apr 2010 Så skulle jeg fanme være taget derned, da jeg havde muligheden for det.... :0)

• #23   9. apr 2010 Helt klart.

Advokat sekræterer og lægesekræterer var af høj standard dernede.. smiley

• #24   9. apr 2010 @Alex S:

Amen. ^^

• #25   9. apr 2010 smiley

Du kom måske derned en dårlig uge?
    Der var 50/50 chance for at ramme den gode uge.. smiley

• #26   10. apr 2010 @Alex S:

Hehe ja, man var ikke lige heldig hver gang. Men jeg ramte da en uge i Juni måned, hvor både advokat og lægesekretærerne var repræsenteret. smiley

Kommentér på:
ideer til fagprøve som lagerelev?

Annonce